Prosba o identyfikacje sosny

1. Data: 2005-07-12 13:10:32

Temat: Prosba o identyfikacje sosny
Od: Don Luciano <krupier123@_USUN_TO_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś może mi powiedzieć jaka to sosna?
Widok ogólny: http://terabajt.pl/~marko/sosna2.jpg.
Drzewo ma 3 lata, wysokość 90cm i rozpiętość gałęzi ~1m.
Igły średnio twarde, dość długie: 12-15 cm:
http://terabajt.pl/~marko/sosna1.jpg

Jak widać na zdjęciu drzewo wypuszcza coś na kształt szyszek, które
przyciąłem pod koniec kwietnia: http://terabajt.pl/~marko/sosna5.jpg.
Te nie przycięte to młode pędy, które urosły juz po przycięciu. Czy
jest to coś w rodzaju stożków wzrostu?

Drzewo wypuszcza nowe pędy (gałęzie) w odległości 15cm:
http://terabajt.pl/~marko/sosna4.jpg. Jak wysokie urośnie?

Dodatkowo chciałbym wiedzieć czy mogę je teraz przesadzić, tak żeby
nie chorowało. Przenoszone byłoby wraz z bryłą korzeniową.
--
Don Luciano

2. Data: 2005-07-12 14:24:04

Temat: Re: Prosba o identyfikacje sosny
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:pan.2005.07.12.13.10.32.67573@_USUN_TO_gazeta.p
Don Luciano <krupier123@_USUN_TO_gazeta.pl> napisał(a):

> Czy ktoś może mi powiedzieć jaka to sosna?

Hejka. Zwyczajna, wręcz pospolita. ;-)
Pozdrawiam obligatoryjnie Ja...cki

3. Data: 2005-07-12 16:51:34

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:pan.2005.07.12.13.10.32.67573@_USUN_TO_gazeta.p

>    Hejka. Zwyczajna, wręcz pospolita. ;-)

Tak długie igły (15 cm) wskazują raczej na Pinus nigra. Urosnąć może do
kilkudziesięciu metrów w dobrych warunkach. To, co pytający przyciął, to
oczywiście zaczątki nowych pędów. Jeśli chce się ograniczyć wzrost, to przycina
się je, ale nie w fazie, gdy nie widać jeszcze dokładnie igieł, tylko w
fazie "świeczek" z igłami zaczynającymi odstawać od młodych pędów. Ewentualnie
można zajrzeć w te miejsca po więcej informacji:
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?
name=Tabaza&file=index&op=Szczegolowo&tid=2378 i koniecznie tu:
http://www.iglaki.agrosan.pl.

Pozdrawiam, Basia.

akcesoria do ogrodu
sadzonki winorosli na wino gdzie kupic?