Prostavasin

1. Data: 2005-10-28 14:01:08

Temat: Prostavasin
Od: "cancer" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Choruje na miazdzyce.
Stwierdzono u mnie zwezenie tetnicy biodrowej zewnetrznej.
Zaproponowano mi wlewy z Prostavasinu -10 wlewow.
Pytanie moje: czy ten lek komus pomogl i czy warto go stosowac?(Jakie jest
jego dzialanie)
Cena tego leku za 10 wlewek to koszt ponad 2000 tys.
Wielkie dzieki za kazde info.
Pozdrawiam
Cancer

2. Data: 2005-10-28 14:25:07

Temat: Re: Prostavasin
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to lek zawierający substancję naturalnie występującą w organizmie.
Działanie jest bardzo wielokierunkowe i skomplikowane, ale można krótko
powiedzieć, że rozszerza naczynia, zmniejsza krzepliwość krwi i poprawia
metabolizm niedokrwionej kończyny.

Czy warto stosować? To już zależy od konkretnej sytuacji klinicznej, o
której nie piszesz prawie nic. Lek ten bywa czasem ostatnią deską
ratunku (nie dającą żadnych gwarancji) przed amputacją kończyny, a w
takim kontekście chyba warto.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-10-28 15:50:50

Od: "cancer" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> której nie piszesz prawie nic. Lek ten bywa czasem ostatnią deską ratunku
> (nie dającą żadnych gwarancji) przed amputacją kończyny, a w takim

Dziekuje bardzo za zainteresowanie sie moim problemem i tak szybka
odpowiedz.
Napisales, ze lek ten rozszerza naczynia, zmniejsza krzepliwosc i poprawia
metabolizm.
Moje pytanie, to na jak dlugo mozna spodziewac sie poprawy ukrwienia, jezeli
takowa nastapi?
Rozumiem, ze lek ten nie usuwa zlogow, ktore blokuja tetnice.
Jezeli chodzi o obraz kliniczny mojego przypadku, to na razie nie grozi mi
amputacja konczyny.
Moim problemem jest to, ze mam 39 lat i uciazliwe chromanie przestankowe,
ktore mocno eliminuje mnie z normalnego zycia.
Jak pisalem, mam zatkana tetnice biodrowa zewnetrzna lewa, na odcinku 4cm.
Spadek predkosci przeplywu krwi z 1.2 m/s, na 09 m/s.
Zmiana charakteru widma z trojfazowego na jednofazowy.
Pierwszy lekarz, u ktorego bylem zaproponowal udroznienie tetnicy
balonikowaniem.
Drugi lekarz stwierdzil, ze nie ma sie narazie co spieszyc abym odwlekal to,
bo zabiegi tego typu powtarza sie co kilka lat.
Do tego mialem przyjemnosc rozmawiac na ten temat z Lekarzem w Niemczech,
ktory w ogule zaproponowal wlasnie ten Prostavasin, twierdzac ze u nich
balonikowanie robi sie dopiero jak zawiedzie metoda z tym lekiem.
Ty znowu napisales, ze lek ten to ostatnia deska ratunku przed amputacja
konczyny.
Moje pytanie dotyczace tego leku wlasnie wiaze sie z watpliwosciami i troche
sprzecznymi informacjami na ten temat.

Pozdrawiam
Cancer

4. Data: 2005-10-28 17:06:42

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic nie wiedząc o Twojej sytuacji, w odpowiedzi na pytanie "czy warto?"
napisałem PRZYKŁADOWO, że czasami lek ten bywa ostatnią deską ratunku.

Zadając poprzednie pytanie skorzystałeś z pomocy grupy dyskusyjnej, i
bardzo słusznie, bo od tego właśnie ona jest. Niestety szczegółowe
planowanie terapii przekracza możliwości grupy dyskusyjnej, więc nikt Ci
tutaj nie odpowie, czy w Twoim przypadku lepszy jest Prostavasin,
balonik, stentgraft, proteza naczyniowa, czy jeszcze inne możliwości.

Sposoby postępowania medycznego w różnych krajach są różne, więc ich
porównywanie przez laika może wprowadzić tylko jeszcze więcej zamętu w
jego głowie. Niemcy przykładowo czasem leczą objawy ostrego zapalenia
wyrostka robaczkowego antybiotykami, co w Polsce jest dość powszechnie
uznawane za błąd w sztuce.

Informacje, które zebrałeś są tylko na pozór sprzeczne. Istnieje kilka
możliwości leczenia w podobnych jak Twój przypadkach i każda z nich ma
swoje wady i zalety. Wybór najodpowiedniejszej jest zadaniem lekarza. Ty
nie masz innego wyboru, jak zaufać jednemu z nich.

Myśląc, że amputacja kończyny Ci nie grozi jesteś w błędzie. Masz w
wieku 39 lat problemy, które bardziej powszechnie dotyczą ludzi
przynajmniej 10-15 lat starszych. Z góry zakładam, że palisz papierosy -
to KARDYNALNY czynnik ryzyka, nie jakiś tam "statystyczny", tylko
rzeczywiście bardzo wyraźny. Rzucając palenie w tej chwili dramatycznie
zwiększasz swoje szanse na zahamowanie choroby - chorzy na raka płuca
nie dostają takiej szansy. Tak naprawdę, to Ty masz największy wpływ na
powodzenie leczenia. Niezależnie od zastosowanej metody, jeśli nie
zadbasz o zdrowie, wyniki mogą być złe. Poza paleniem, do czynników
ryzyka należy m.in.: nadciśnienie, "wysoki cholesterol", cukrzyca.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-10-28 21:45:52

Od: "cancer" <c...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogą być złe. Poza paleniem, do czynników ryzyka należy m.in.:
> nadciśnienie, "wysoki cholesterol", cukrzyca.

Jak najbardziej zdaje sobie sprawe z tego, ze konsekwecja niedroznej
tetnicy, jest utrata konczyny lub konczyn-((.
Jezeli chodzi o palenie papierosow, trafiles w sedno.
Palilem 23 lata ogromne ilosci papierosow, dzis wiem ze to doprowadzilo mnie
do stanu, w jakim jestem_((.
Na dzien dzisiejszy rzucilem palenie. Nie pale 4 miesiace i na pewno juz nie
zamierzam nigdy palic.
W sumie wykluczylem wszystkie czynniki ryzyka (mialem dosc wysoki
cholesterol- teraz wzorcowy).
Chcialbym Ci serdecznie podziekowac za rzetelne informacje.
Pozdrawiam serdecznie.
Cancer

Tymczasowa korekta wzroku - soczewki
PILNE!! PROSZĘ O JAKIEKOLWIEK INFO NA TEN TEMAT !!
Implanty w Warszawie-gdzie?
Coś nie tak z kolanem
???chemia a ciąża??