Proste pytanie.

1. Data: 2007-03-29 07:31:51

Temat: Proste pytanie.
Od: "Hau hau" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciągle jestem na wyjazdach, czasami po powrocie lubię sobie cos ugotować.
Moja pańcia wyjechała, a ja mam dość serwowania jedzenia w jadłodajniach, i
innych przybytkach w rożnej kategorii -. no dość tłumaczenia.
Wytłumaczcie? Kiedy mam wiedzieć ze makaron jest zgotowany, a nie
rozgotowany, lub niedogotowany.
Na trzy gotowania! Dwa zmuszony jestem do wyrzucenie, pies utył, ptactwo w
karmniku już nie patrzy, i nie może patrzeć na breje, która czasami się
ugotuje,
To tyle prośby.
Jan..... zwany hau hau...

Dodaje? Czasy gotowania podane na torebkach, jakoś nigdy się nie zgadzają.
Ja już sobie tłumaczę, stylem czarnego humoru, dzisiaj to woda nie była
dobrej jakości, i garnek nie taki...
Ale swoja droga, dość dużo się nauczyłem przyrządzania i zjadania pyszności,
[sałatki] za którymi przepadam..
Jak ostatnio z awokado....była super. Pani Ikselko, Pani przepis świetny,
[nie wymaga dużo zabawy] tylko wino serwowałem wytrawne...

2. Data: 2007-03-29 08:17:25

Temat: Re: Proste pytanie.
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hau hau" <b...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> karmniku już nie patrzy, i nie może patrzeć na breje, która czasami się

Cóz poradzić...trzeba stać nad garnkiem ..mieszać i próbować od czasu do
czasu az do osiagniecia własciwego stanu przez makaron ..

pozdrawiam

Marek

3. Data: 2007-03-29 08:46:09

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dokłądnie . z opisu wychodzi jakaś bryja . domyslam się że po prostu
gotujesz w niewielkiej ilości wody. a wody powinno być dużo.

piotr

4. Data: 2007-03-29 09:43:03

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> dokłądnie . z opisu wychodzi jakaś bryja . domyslam się że po prostu
> gotujesz w niewielkiej ilości wody. a wody powinno być dużo.
>

> piotr

Akurat ilościa wody bym sie tak nie przejmował zawsze przy odcedzaniu można
przelać makaron wodą i tez sie sklejał niew będzie

Marek

5. Data: 2007-03-29 09:55:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote
in message news:eug1u8$lag$1@news.lublin.pl...

> [...]
można
> przelać makaron wodą i tez sie sklejał niew będzie

To pytanie już tu było - podpuszczacze...

6. Data: 2007-03-29 10:36:03

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

no cóż nie będe cię na siłę wyprowadzał z błędu.
ale zastanówmy sie przez chwilkę nad tym.
robimy np. carbonarę. przelewanie makaronu zimną wodą wydaje się
bezcelowe bo przecież trzeb podać go na gorąco. cóż więc należy zrobic .
włożyć go z powrotem do gorącej wody czyż nie tak ???
i teraz czy gotujesz kolejną niewielka porcję wody żeby tego dokonać??
czy też wkładasz do tego samego garnka???
w obu przypdakach twoje działania nie mają najmniejszego sensu.

pozdro piotr

7. Data: 2007-03-29 11:05:21

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:eug1u8$lag$1@news.lublin.pl...

> Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
>>
> Akurat ilościa wody bym sie tak nie przejmował zawsze przy odcedzaniu
> można
> przelać makaron wodą i tez sie sklejał niew będzie

Akurat ależ skąd. Gdy wody jest za mało, środek kluska jest twardy, a nieraz
nawet surowy, zaś brzegi rozgotowane sie rozciapują. Na paczke makaronu 5 l
wody to mus. No i trzeba tak kombinować ze wrzucaniem makaronu, żeby nie
przerywać wrzenia.

:-) Monika

8. Data: 2007-03-29 11:28:51

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie clafoutis napisał(a):

> dok??dnie . z opisu wychodzi jaka? bryja . domyslam si? ?e po prostu
> gotujesz w niewielkiej ilo?ci wody. a wody powinno by? du?o.

Bo w ogóle to makaronu się nie gotuje tylko *parzy*!!! w dużej ilości
wody ;) I napewno musi to byc makaron a nie coś co leży na pułkach w
markecie koło makaronów i kosztuje dziwnie mało ;)

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

9. Data: 2007-03-29 11:31:36

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei wrote:

> [...]
> wody ;) I napewno musi to byc makaron a nie coś co leży na pułkach w
> markecie koło makaronów i kosztuje dziwnie mało ;)

i tutaj przyklasnę . samo przygotowanie własnego makaronu to po prostu
10 minut niezłej zabawy . i tylko wtedy docenicie prawdziwą pastę ( na
jajkach)
sam dokupiłem maszynkę do makaronu a reszta sosy i dodatki to juz wasza
inwencja.

piotr

10. Data: 2007-03-29 12:12:27

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 29, 9:31 am, "Hau hau" <b...@h...pl> wrote:
> Ale swoja droga, dość dużo się nauczyłem przyrządzania i zjadania pyszności,
> [sałatki] za którymi przepadam..
> Jak ostatnio z awokado....była super. Pani Ikselko, Pani przepis świetny,

Cieszę się, Janie, że Ci sałatka posmakowała. To jeden z moich
"żelaznych" przepisów. Zawsze pełny sukces w menu. Polecam także inną
jej odmianę - po dodaniu pokrojonego w dużą kostkę wędzonego na zimno
łososia otrzymujemy coś konkretniejszego - przystawkę na zimno. Można
podawać w pucharkach, przybraną kleksem sosu majonez+śmietana+czosnek*
+zielony pieprz+sól i czarną oliwką oraz przepiórczym jajeczkiem.
Super wygląda i smakuje.

> [nie wymaga dużo zabawy] tylko wino serwowałem wytrawne...

Hmm, ciekawe, komuś Ty to wino serwował, skoro żona
wyjechała :-)))))))
Ale - to pytanie retoryczne, retoryczne :-)

Rympalinska !!!
kurczak i mleczko kokosowe
fasolka wyszła troche gorzkawa jakby cierpka
mazurek i sernik
naczynie do zapiekanek