Proszek ze skorupy z jaj jako lek na kości

1. Data: 2008-02-22 20:40:12

Temat: Proszek ze skorupy z jaj jako lek na kości
Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś miałem kłopoty z kolanami. Poszedłem więc do znachorki
poleconej przez kolegę i przepisała mi proszek robiony ze skorup jaj.
Jak to mogło na mnie wpłynąć? Myślę, że to szkodziło na żołądek. Miało
to być jedzenie naturalnego białka. Technologia wyglądała tak; Skorupy
suszyłem, potem mlełem w maszynce do mielenia kawy a potem jadłem to.
Syf w smaku. Czy to mogło pomóc na kości ?

2. Data: 2008-02-22 20:50:58

Temat: Re: Proszek ze skorupy z jaj jako lek na kości
Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałem kiedyś w jakiejś książce o naturalnych metodach, że skorupka jajka
to nie śmieć...

Miałem też kiedyś żółwie i jednym z najważniejszych składników ich diety
były skorupki jaj dostarczające wapnia do budowy pancerza, a czym niby różni
się człowiek od zwierzęcia? :)

3. Data: 2008-02-22 21:37:14

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam pisze:

> Miałem też kiedyś żółwie i jednym z najważniejszych składników ich diety
> były skorupki jaj dostarczające wapnia do budowy pancerza, a czym niby różni
> się człowiek od zwierzęcia? :)
mam zolwie ladowe i owszem skorupki mozna podawac ale jako dodatek raz
na miesiac. wapn w tak czystej postaci jest dla nich kiepsko przyswajalny.

4. Data: 2008-02-22 22:08:32

Od: "michhallski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]

Radziecki biolog niejaki M. Tombak pisze o tym w swoich książkach m. in. "
Droga do zdrowia" - właśnie o zmielonych skorupkach jajka jako źrudle
wapnia.

5. Data: 2008-02-23 03:45:21

Od: "Andrzej Cieslak" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl napisał(a):

> Kiedy=B6 mia=B3em k=B3opoty z kolanami. Poszed=B3em wi=EAc do znachorki
> poleconej przez koleg=EA i przepisa=B3a mi proszek robiony ze skorup jaj.
> Jak to mog=B3o na mnie wp=B3yn=B1=E6? My=B6l=EA, =BFe to szkodzi=B3o na =BFo=
> =B3=B1dek. Mia=B3o
> to by=E6 jedzenie naturalnego bia=B3ka. Technologia wygl=B1da=B3a tak; Skoru=
> py
> suszy=B3em, potem mle=B3em w maszynce do mielenia kawy a potem jad=B3em to.
> Syf w smaku. Czy to mog=B3o pom=F3c na ko=B6ci ?
Kilka lat temu czytalem ksiazke pt. "Lekarz" Byal to autobiografia, pewien
lekarz z malej miejscowosci Dwikozy opowiadal w niej o swoim zyciu m. innymi o
czasach o okupacji, wstrzasajacych pacyfikacjach pobliskich wsi i swojej
praktyce powojennej. W koncowej czesci wspomnien zawarl cos w rodzaju
podsumowania swoich lekarskich doswiadczen i tam podal sposob przyrzadzania
leku na wzmocnienie kosci, ktory stosowal wsrod dzieci i mlodziezy w czasach
okupacji i po wojnie, kiedy bylo trudno o lekarstwa. Podawal wlasnie zmielone
na proszek skorupki od jajek, ale z czyms je mieszal. Niestety nie pamietam z
czym. Moze to bylo kakao? Te ksiazke, nistety nie pamietam nazwiska autora,
mozna zapewne znalezc w polskich bibliotekach w katalogach przedmiotowych, lub
wg. tytulu. Wydana zosala moze w latach 60 tych, lub na poczatku 70 tych.
Mysle, ze mieszkancy tamtej czesci Polski powinni pamietac tego lekarza, bo on
tam cale zycie mieszkal i leczyl. Andrzej

6. Data: 2008-02-23 11:41:52

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lut, 21:40, r...@o...pl wrote:
> [...]
> suszyłem, potem mlełem w maszynce do mielenia kawy a potem jadłem to.
> Syf w smaku. Czy to mogło pomóc na kości ?

To byla dość popularna metoda dostarczania organizmowi wapnia we
czasach kiedy były duz e kłopoty z lekami.
pa st

bieganie przy duzej masie ciala a stawy kolanowe
interpretacja wyniku
nadmiar zelaza u dziecka
[stomatologia] tlenek cynku
Wrocław, Dolnośląskie Centrum Pediatryczne. Artysta Maciej Kot.. "Sztuka leczenia kolorem"