bieganie przy duzej masie ciala a stawy kolanowe

1. Data: 2008-02-22 19:10:54

Temat: bieganie przy duzej masie ciala a stawy kolanowe
Od: DeCe <a...@d...ghi> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chcialbym sie dowiedziec, czy jesli waze 128kg i chcialbym cos z tym
zrobic poprzez np. bieganie to czy nie ucierpia mi przy tym stawy
kolanowe, albo skokowe. Gdzies kiedys zaslyszalem taka informacje i
chcialbym ja potwierdzic albo rozwiac. Czy sa przeciwwskazania do
biegania przy takiej masie ciala?

dziekuje i pozdrawiam
DeCe

2. Data: 2008-02-22 19:43:38

Od: "Marvin" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DeCe" <a...@d...ghi> napisał w wiadomości
> [...]
> kolanowe, albo skokowe. Gdzies kiedys zaslyszalem taka informacje i
> chcialbym ja potwierdzic albo rozwiac. Czy sa przeciwwskazania do biegania

Zależy od wielu czynników. Wieku, stanu kolan itp.

Generalnie najpierw basen na przemian z rowerem potem bieganie jak
schudniesz i to w dobrych butach z amortyzacją.

Zresztą przy takiej masie i tak przebiegniesz nie wiecej niż 500m więc w
sumie to tych kolan tak strasznie nie przeciążysz :)
Marvin

3. Data: 2008-02-22 19:56:55

Od: "Adam" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolanowe, albo skokowe. Gdzies kiedys zaslyszalem taka informacje i
> chcialbym ja potwierdzic albo rozwiac. Czy sa przeciwwskazania do biegania

Tak jak napisla Marvin napewno zalezy od wielu czynników.
Jednak na Twoim miejscu bym nie ryzykowal.Mozna duzo sobie zaszkodzic z
czasem.
Po jakims czasie np miesiacu napewno przebiegniesz wiecej niz 500 metrow ale
jeszcze nie schudniesz i obciazenie bedzie. .lepiej schudnac a potem
bieganie.

4. Data: 2008-02-22 20:15:59

Od: Krzysio <k...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Feb 2008 20:10:54 +0100, DeCe napisał(a):

> [...]
> kolanowe, albo skokowe. Gdzies kiedys zaslyszalem taka informacje i
> chcialbym ja potwierdzic albo rozwiac. Czy sa przeciwwskazania do

No, stary, powiem Ci, że ja ważę 95kg przy 177cm wzrostu i bieganie to
katorga. Mam bardzo siedzący tryb życia. W sezonie jeżdżę na rowerze. Tej
zimy zapuściłem się totalnie. Teraz robi się trochę cieplej, więc parę razy
wyszedłem pobiegać i... już więcej nie wyjdę. Ostatnie bieganie (trasy
krótkie, 2-3km) skończyło się tak, że drogę 'powrotną' szedłem, i to nie z
braku kondycji, tylko z powodu przeszywającego bólu wszystkich stawów od
biodra w dół. I to mimo tego, że nie biegam po asfalcie i staram się nie
odbijać sprężyście (wtedy to po 100m mam wrażenie, że kolana mi wypadną z
nóg ;), tylko 'przesuwać' stopy.

Niestety jest to takie błędne koło - dużo ważysz, bo nie biegasz, nie
biegasz, bo dużo ważysz. Niestety jazda na rowerze spala mi za mało
kalorii, nie umiem w ten sposób schudnąć. Wiem z doświadczenia, że bieganie
jest dużo wydajniejsze.

Jeśli masz dużo czasu, to jeździj na rowerze. Tylko przygotuj się, że w
porównaniu do biegania musisz na to przeznaczyć 3-4 razy tyle czasu, żeby
mieć podobne spalanie tłuszczu. Jazda na rowerze jest mniej energochłonna,
a na dodatek szybkość poboru energii przez organizm jest mniej optymalna.
Kiedyś mi to znajomy klarował - przy bieganiu (oczywiście odpowiednio
długim) pobudzasz wykorzystanie tkanki tłuszczowej. Jazda na rowerze jest
na tyle 'lajtowa', że nie uruchomisz w ten sposób takiego spalania tkanki
tłuszczowej. Po prostu zrobisz się głodny w pewnym momencie, a potem bardzo
zmęczony, jeśli nic nie zjesz. Za wolno to idzie niejako.

No chyba, że mieskasz w górzystym terenie i będziesz ciągle atakował jakieś
podjazdy :)

Dobry jest też basen, ale u mnie zabiera on za dużo czasu. Mieszkam w małej
miejscowości i zanim dojadę do większego miasta na basen, przebiorę się itd
itp, to tracę kupę czasu, w sumie godzina pływania to cztery godziny wyjęte
z dnia. 4h jeżdżenia na rowerze dadzą moim zdaniem dużo więcej.

5. Data: 2008-02-23 13:35:11

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby pobudzić spalanie tłuszczu, a nie tylko samego cukru, możesz
spróbować L-karnityny. Jest to enzym występujący normalnie w ciele,
służący właśnie do spalania tłuszczów. Można też spróbować innych
"dopalaczy" - wyciąg z zielonej herbaty, kofeina i inne. Z tym że
niektóre mogą nie być tak mało szkodliwe, jak karnityna. Ale od tego
możesz zacząć - jest w każdej aptece. Inne preparaty polecą ci w
aptece lub w sklepie kulturystycznym. Przy używaniu tych preparatów
konieczne jest wykonywanie ćwiczeń - tylko wtedy działają.
Ponadto, zastanawiam się, czy taka waga nie jest spowodowana
zaburzeniami np. hormonalnymi?
Jak to się mówi - pierwszy krok już wykonałeś - zrozumiałeś, że musisz
schudnąć.

6. Data: 2008-02-25 09:20:55

Od: "Szuwarek" <jarek_arek[ciecie]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolanowe, albo skokowe. Gdzies kiedys zaslyszalem taka informacje i
> chcialbym ja potwierdzic albo rozwiac. Czy sa przeciwwskazania do

Dlugotrwale jezdzenie na rowerze i dieta 1500 cal. Zadnych wynalazkow typu
karnityna, szkoda kasy i zdrowia.

7. Data: 2008-02-25 10:03:16

Od: "q_w_e" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolanowe, albo skokowe. Gdzies kiedys zaslyszalem taka informacje i
> chcialbym ja potwierdzic albo rozwiac. Czy sa przeciwwskazania do biegania

Zacznij moze od intensywnych spracerow.
Poszukaj w sieci informacji o Nordic Walking.
Moim zdaniem to lepsze dla "grubasków" bo spacer
z kijkami odciazy Ci na pewno stawy kolanowe.
Najwazniejsze jest to, ze chcesz cos robic, :)
aby na checiach sie tylko nie skonczylo ;)

--
Michal

interpretacja wyniku
nadmiar zelaza u dziecka
[stomatologia] tlenek cynku
Wrocław, Dolnośląskie Centrum Pediatryczne. Artysta Maciej Kot.. "Sztuka leczenia kolorem"
intrrpretacja echo serca