Protestujmy!!!!

81. Data: 2003-08-02 07:43:56

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Protestujmy!!!!
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00e001c355eb$2b10c260$a97c63d9@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> ?
> no i pytanko w sprawie tykw
> czy sa one w jakis sposob jadalne
> ?

Hejka. Jako uprawca dyni, tykwy ozdobnej, która mi za chwilę na dach
domku wlezie, z ciekawości zajrzałem do googli: "Tykwa pospolita /kalebasa,
lagenaria/ Lagenaria siceraria /syn. Lagenaria vulgaris, Cucurbita
lagenaria/ - gatunek ten występuje na obszarach tropikalnych Afryki i Azji.
Liście ma okrągławo-nerkowate. Kwiaty są białe. Owoce mają różny kształt.
Dojrzałe owoce mają warstwę zewnętrzną zdrewniałą. Maczugowate, niedojrzałe
owoce są spożywane podobnie jak ogórki. Dojrzałe owoce są wykorzystywane
jako butelkowate naczynia np:. butelki lub miseczki. Rośliny uprawiane są w
krajach o ciepłym klimacie. "
To moja jednak nie jest tykwą tylko dyńką - Cucurbita pepo, bo kwitnie
na żółto, jak inne znane mi dyniowate.
Pozdrawiam dyniowato Ja...cki

82. Data: 2003-08-02 07:59:20

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
(..)
> To moja jednak nie jest tykwą tylko dyńką - Cucurbita pepo, bo kwitnie
> na żółto, jak inne znane mi dyniowate.
> Pozdrawiam dyniowato Ja...cki

U mnie weszła na szczyt pergoli. "Gruszki" już dużych rozmiarów (te
pierwsze), tylko zielone. Sąsiedzi pytali, co to za odmiana ogórków
(te liście) :-)).

Z pozdrowieniami, Maria

83. Data: 2003-08-02 08:08:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bgfqn9$jil$1@nemesis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<m...@c...prv.pl> napisał(a):

> U mnie weszła na szczyt pergoli. "Gruszki" już dużych rozmiarów
> (te pierwsze), tylko zielone. Sąsiedzi pytali, co to za odmiana
> ogórków (te liście) :-)).

Hejka. U nas jedna dyńka chyba zmutowała, bo tworzy gruszkę kilka razy
większą, niż normalnie. Pęd też ma dużo grubszy i liściska ogromniaste.
Tylko patrzeć, jak się na nas rzuci i pożre. ;-)
Pozdrawiam w popłochu Ja...cki

84. Data: 2003-08-02 23:03:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

85. Data: 2003-08-04 18:43:25

Temat: Odp: Protestujmy!!!!
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bg8a6q$kqb$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bg6vcl$bub$...@a...news.tpi.pl...

> uratowac
> ;-))))

> Ja mogę zaopiekować się skalniaczkami :-))

A ja mogę ocalić Kamysia (Marusia) co by nie posłużył do utwardzenia
autostrady (:-)

Pozdrawiam - Jagoda (:-)

Pod kątem paproci.
Campanula Garganica 'Dickson's Gold'