Przeciagi a bobaski???

1. Data: 2001-07-16 07:00:51

Temat: Przeciagi a bobaski???
Od: "Mariusz" <m...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mamy 3 miesieczna coreczke i ciagle sie klocimy o otwarte okna w mieszkaniu.
Czy szkodliwy jest dla dziecka lekki przeciag ( delikatnie poruszaja sie
firany w mieszkaniu a dziecko nie lezy na trasie powiewu) czy dopiero
silniejszy -firany zaczynaja naprawde fruwac???
A kwestia wiatru na dworze - czy za wszelka cene nalezy dziecko przykrywac
bo troszke dmucha na bobaska. Czy gdy sa 30 stopniowe upaly to mozna dziecko
wystawic na dzialanie lekkiego wiaterku pod parasolem przeciwslonecznym?
Mariusz

2. Data: 2001-07-16 07:12:07

Temat: Re: Przeciagi a bobaski???
Od: j...@g...pl (Jacek Maciejewski) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Jul 2001 09:00:51 +0200, Mariusz <m...@s...com.pl> wrote:
> [...]
>wystawic na dzialanie lekkiego wiaterku pod parasolem przeciwslonecznym?

Sądzę że proces ewolucyjny Homo, który dokonywał się raczej na otwartej
przestrzeni dostatecznie nas przygotował do oddziaływania wiatru ;)
(a przeciąg to przecież też rodzaj wiatru)

Jacek

3. Data: 2001-07-16 09:34:26

Od: "Ann" <a...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
dziecko
> wystawic na dzialanie lekkiego wiaterku pod parasolem przeciwslonecznym?

Zawsze staram sie postawic w sytuacji malucha. Jesli mnie jest goraco to nie
ubieram go grubo bo a noz sie przeziebi, tylko ubieram tak jak ja jestem
ubrana, jesli ja chodze boso po mieszkaniu - on tez moze, jesli ja ubieram
czapke - on tez. Oczywiscie biore tez poprawke - zwlaszcza w zimie - i jesli
jedzie wozkiem to ubieram troszke cieplej bo sie nie rusza. Dzieci maja
szybsza przemiane materii i przez to wydzielaja wiecej ciepla, a gorsze jest
przegrzewanie niz lekkie ochlodzenie. Przeciez przy 30 stopniach lekki
wiaterek przynosi ulge, wiec po co meczyc dziecko zakladaniem mu czapek?
Ann
e...@p...onet.pl
a...@p...com.pl
ICQ: 3455782
Gadu-Gadu: 1044633

4. Data: 2001-07-16 11:24:18

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz napisał:

> [...]
> wystawic na dzialanie lekkiego wiaterku pod parasolem przeciwslonecznym?

Roznica miedzy wiatrem na odslonietym terenie a przeciagiem w mieszkaniu jest
taka,
ze przeciag to wiatr przepuszczany przez dysze i poszczegolne jego strumienie
maja rozne predkosci
i owiewaja z rozna predkoscia rozne czesci ciala.
I to mogloby nawet nie miec znaczenia, gdyby nie fakt, ze w mieszkaniu sie
czesciej pocimy roznymi czesciami ciala.

A przeciag owiewa i schladza nierownomiernie te spocone czesci ciala i stad to
lamanie w kosciach,
bole uszow, gdy glowa spocona na przeciagu uzyskuje obnizenie temperatury nawet
o 10 st.
a klatka piersiowa jest nadal goraca.

Poza tym predkosc pradu powietrza w przeciagu moze byc znaczna, co sam widzisz
po ruchach firanki.

Dlatego stara dobra zasada, to unikanie przeciagow i nie siadanie na linii
przeciagow.
Latwo wtedy sie nabawic zapalenia korzynkow, gdy silny prad powietrza nam
gwaltownie schlodzi
spocona dolna czesc plecow.

Jezeli chcesz zrobic test to pozycz od zakladu wentylacji, klimatyzacji czy
kominiarza,
taki maly wentylatorek, ktorzy mierzy predkosc ciagu w instalacji.
Wtedy zmierzysz predkosc powietrza na linii przeciagu, ktora moze osiagac nawet
50 km/godz, w zaleznosci od szerokosci szczeliny otwartych drzwi/okien.

Czy wystawilbys dziecko na dzialanie tak silnego wiatru ?
Jacek

5. Data: 2001-07-16 12:43:26

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogólnie rzecz bioršc bardziej niebezpieczne sš gwałtowne zmiany niż stałe,
> nawet nieoptymalne warunki.

i wlasnie to
przeciag to wlasnie ta gwaltowna zmiana
siedzisz spocony w pokoju, na dworze slaby wiaterek, a w przeciagu jego sila
nieraz kilkukrotnie sie zwieksza

> Przy okazji, nie cackaj się za bardzo z tym młodym pokoleniem, w ten sposób
> produkuje się degeneratów.

Unikanie przeciagow to nie cackanie sie, ale postepowanie takie, aby uniknac
niepotrzebnej choroby.

Bywalem w hipermarkecie, w ktorym recepcja jest naprzeciwko otwartego wejscia
a pracownice z katarem byly narazone na ciagly przeciag.
2 chorowaly regularnie

6. Data: 2001-07-16 12:44:41

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 50 km/godz, w zaleznosci od szerokosci szczeliny otwartych drzwi/okien.
>
> Czy wystawilbys dziecko na dzialanie tak silnego wiatru ?

Masz rację ale...

dziecko 3 miesięczne zazwyczaj leży w zagłębieniu, do którego nawet jak coś
wiuchnie to już nie z taką prędkością (przepływ turbulentny), i zazwyczaj
nie gołe jak go Pan z Panią stworzyli co ma duże znaczenie przy chłodzeniu.
Poza tym mówimy o stanie stacjonarnym gdy już leży. Sprawa jest gdzie
indziej - GDY OTWIERAMY OKNO.

Ogólnie rzecz biorąc bardziej niebezpieczne są gwałtowne zmiany niż stałe,
nawet nieoptymalne warunki.

Przy okazji, nie cackaj się za bardzo z tym młodym pokoleniem, w ten sposób
produkuje się degeneratów.

Pozdrawiam
Ituś

ps. przy okazji: jeżeli zadałeś pytanie by zdobyć argumenty w dyskusji ze
współrodzicem to współczuję.
ogólne zasady trzeba było jeżeli nie uzgodnić to przynajmniej poznać ponad
rok temu

Tlumaczenie z angielskiego
zapalenie przydatkow po ang????
komary - czym zlagodzic slady po ugryzieniach
Prostata / laparoskop Prośba o info
antybiotyk