Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Przeciw ignorancji.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Przeciw ignorancji.

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 24


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2012-03-18 02:55:15

Temat: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Głupota wasza( nie wszyscy) ostatnio mi dokuczyła, ale myślę że nie
należy się zrażać, bo nie wolno ustępować w ważnych problemach.....



Człowiek od poczęcia aż do śmierci jest istotą seksualną przy czym
"seksualność" jest integralną częścią jego osobowości.
W każdej fazie ludzkiego życia obserwujemy zarówno reakcje, jak i
zachowania, które są bezpośrednio lub pośrednio związane z
płcią.Niestety aktualny stan wiedzy dotyczący seksualnej sfery życia
człowieka, a w szczególności dziecka, jest nadal niezadowalający. Jest
to związane z tym, iż wielu ludzi uważa wszelkie przejawy seksualizmu
dziecięcego jako zjawisko nienormalne. "Przyłapując"dziecko na
"zabawie erotycznej", która jest wynikiem jego naturalnej ciekawości,
chęci poznania własnego ciała oraz ciała rówieśnika płci odmiennej,
reagują oni strachem, podejrzliwością, a nawet wrogością.
W obliczu kłopotliwych pytań, na przykład "Skąd się biorą dzieci?",
dorośli pragnąc odsunąć swe pociechy od przedwczesnego zetknięcia się
z tak zwanymi "tematami tabu" często odraczają ich ciekawość seksualną
na później. Takie nastawienia wynikają z tradycji obyczajowej naszej
cywilizacji. Tabu seksualne, zwłaszcza, w odniesieniu do dzieci,
zniechęca badaczy, a nawet uniemożliwia im uzyskanie rzetelnych
obiektywnych, informacji.
Głównym celem niniejszej pracy jest omówienie wszelkich przejawów
seksualizmu dziecięcego, gdyż wiek dziecięcy jest jednym z
istotniejszych ogniw całego cyklu życia człowieka. Chcę również
zwrócić uwagę na to, jak ogromny wpływ na kształt naszej przyszłości
seksualnej ma rodzina. Od niej bowiem w dużej mierze zależy jak wiele
potknięć, a nawet nieszczęść uniknie w przyszłym życiu erotycznym ich
dziecko.
Jednym z poruszanych przeze mnie problemów jest edukacja rodziców w
zakresie wychowania seksualnego. Wychodzę mianowicie z założenia, że
kultura uczuć i poziom rozwoju seksualnego każdego z nas są głównie
uzależnione od tego jaką wiedzę z zakresu wychowania seksualnego
posiadają nasi rodzice.
Przedstawiłam podstawowe zasady, którymi powinni się oni kierować
podejmując uświadamianie swojej pociechy, a także własne propozycje
sposobów rozpowszechniania wiedzy potrzebnej każdemu dla zrozumienia
specyfiki rozwoju seksualnego dziecka.
W związku z tym, iż w Polsce do tej pory nie opracowano jeszcze
programu wychowania seksualnego, ukazuję niektóre propozycje takiego
programu oparte najczęściej na modelach wychowania w innych krajach.
Kończąc swą pracę dokonuję własnej recenzji niektórych książek
przeznaczonych dla dzieci, poruszających problematykę życia płciowego
człowieka. W swej ocenie kieruję się wymogami jakie stawiają
specjaliści wobec uświadamiania seksualnego.
To, czy moja opinia okaże się trafna, czy też nie, pozostawiam
ocenie Czytelnika.


http://www.edukacja.edux.pl/p-1935-seksualizm-wieku-
dzieciecego.php

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2012-03-18 04:17:29

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora


Wiadomość: Z badań autorki wynika, że istnieje nadal duża grupa
rodziców, która odmawia dzieciom odpowiedzi na zadawane pytania,
stosuje odpowiedzi wymijające lub odracza ciekawość dziecka do momentu
gdy dorośnie.Ponadto bardzo rzadko rodzice pierwsi wychodzą do dziecka
z rozmową. Rodzice należący do tej grupy muszą się liczyć z tym, że
dziecko przekonując się o fałszywości otrzymanej wiedzy, która nie
sprawdziła się z rzeczywistością, stracą zaufanie do rodzica i nigdy
już nie zwrócą się
z pytaniem do niego lecz poszukują innego źródła wiedzy.
M. Huszcz wymienia w swym artykule źródła wiedzy, u których dziecko
szuka odpowiedzi na nurtujące je pytania. Odnoszą się one szczególnie
do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, są nimi: encyklopedie, książki
medyczne - napisane językiem nieprzystępnym dla dziecka; dostępne w
przychodniach lekarskich, ulotki o chorobach wenerycznych, AIDS, i tym
podobnych - tu dziecko może spotkać się z wiadomościami nie tylko z
niezrozumiałymi, ale także zastraszającymi; literatura
pornograficzna - informacje i zilustrowane w formie zwulgaryzowanej;
książki i stałe rubryki w niektórych czasopismach dotyczących seksu -
informacje niezrozumiałe; grupy rówieśnicze - informacje niepełne i
nieprawdziwe, podane najczęściej w formie zwulgaryzowanej. Duże
znaczenie autor przypisuje,także telewizji i video, dzięki którym
dziecko może zetknąć się z filmem erotycznym, często o treści
brutalnej i wulgarnej. Jego zdaniem wiadomości dotyczące rozmnażania
człowieka, które dziecko zdobywa samo, są bardzo niepożądane z punktu
wychowawczego, a prowadzić mogą w przyszłości do zboczeń, dewiacji lub
oziębłości seksualnej ( M. Huszcz 1993 ).


.......

Są w tej książce nawet wyjaśnone wasze emocjonalne zachamowania, które
zaprezentowaliście na grupie. Nawet Medea ładnie mi się wyjaśniła, no
i jest ten wiek analny tutaj opisany i znowu miałem rację, barany.
Zawiść, nienawiść jaką tu się popisujecie a wszczególności głupota
jest zatrważająca.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2012-03-18 04:40:43

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora


Dzieci mają wielokrotne orgazmy, tego nie widziałem, ale mam tak do
tej pory, że mogę kilka razy pod rząd, bo zanim ustąpi erekcja znowu
jestem podniecony, ciekawe. I teraz też zrozumiałem że jak jechałem w
autobusie, będąc pod wpływem narkotyków ,w pewnym momencie znalazłem
się na podłodze, spadłem z siedzenia, bo miałem kilka silnych orgazmów
podrząd bez wzwodu i wytrysku, bardzo fajne uczucie, nazwałem to
zjawisko -orgazmem wewnętrzym.............


. Orgazm.
K. Imieliński, autor wielu opracowań z zakresu seksuologii opisując w
swych pracach zjawisko orgazmu twierdzi, iż: "Jeśli za orgazm uważać
się będzie wszelkie okresy relaksacji, następujące po podnieceniu
seksualnym, to w takim ujęciu zjawisko orgazmu występuje u dzieci"( K.
Imieliński 1985, s. 49).
Zagadnienie orgazmu dziecięcego porusza nie tylko Imieliński. Już
Kinsey,którego badania stały się klasyką światową, stwierdził, iż u
niektórych chłopców i dziewcząt orgazmy występują od trzeciego roku
życia. Jego zdaniem prawie wszyscy chłopcy, w wyniku odpowiedniej
stymulacji, mogą przeżywać orgazmy na trzy do pięciu lat przed
rozpoczęciem okresu dojrzewania. Interesujące są także spostrzeżenia
norweskiego badacza, T. Langfeldta, który stwierdza, iż dzieci obojga
płci są zdolne do osiągania wielokrotnych orgazmów, szybko po sobie
następujących, zanim wejdą one w okres dojrzewania seksualnego. Jeżeli
chodzi o chłopców, jego zdaniem szybkość następujących po sobie
orgazmów jest tak duża, że nie dochodzi w ogóle do wystąpienia erekcji
członka. W fazie relaksacji następującej po orgaźmie, stosowana
stymulacja doprowadza do ponownego wzrostu podniecenia seksualnego,
zanim jeszcze dojdzie do
ustąpienia erekcji.
W taki właśnie sposób zdaniem Langfeldta chłopcy mogą przeżywać
wielokrotne, szybko po sobie następujące orgazmy. Autor ten zaznacza,
że są to orgazmy suche czyli takie, które nie są uwieńczone wytryskiem
nasienia. Jakakolwiek reakcja seksualna, przy której pojawia się
wytrysk jest sygnałem rozpoczęcia się okresu dojrzewania.
Wielu autorów, którzy opisują zachowania dzieci po masturbacji
zastanawia się czy: odprężenie, uczucie znużenia, obniżone napięcie
układu nerwowego i mięśniowego,a także przyjemne skurcze w dolnej
części brzucha -- są rzeczywistym orgazmem takim jaki przeżywa dojrzały
osobnik, czy też jest to okres relaksacji "orgazmopodobny".

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2012-03-18 05:31:58

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



glob napisał(a):
> Dzieci mają wielokrotne orgazmy, tego nie widziałem, ale mam tak do
> tej pory, że mogę kilka razy pod rząd, bo zanim ustąpi erekcja znowu
> jestem podniecony, ciekawe. I teraz też zrozumiałem że jak jechałem w
> autobusie, będąc pod wpływem narkotyków ,w pewnym momencie znalazłem
> się na podłodze, spadłem z siedzenia, bo miałem kilka silnych orgazmów
> podrząd bez wzwodu i wytrysku, bardzo fajne uczucie, nazwałem to
> zjawisko -orgazmem wewnętrzym.............
>
>
> . Orgazm.
> K. Imieliński, autor wielu opracowań z zakresu seksuologii opisując w
> swych pracach zjawisko orgazmu twierdzi, iż: "Jeśli za orgazm uważać
> się będzie wszelkie okresy relaksacji, następujące po podnieceniu
> seksualnym, to w takim ujęciu zjawisko orgazmu występuje u dzieci"( K.
> Imieliński 1985, s. 49).
> Zagadnienie orgazmu dziecięcego porusza nie tylko Imieliński. Już
> Kinsey,którego badania stały się klasyką światową, stwierdził, iż u
> niektórych chłopców i dziewcząt orgazmy występują od trzeciego roku
> życia. Jego zdaniem prawie wszyscy chłopcy, w wyniku odpowiedniej
> stymulacji, mogą przeżywać orgazmy na trzy do pięciu lat przed
> rozpoczęciem okresu dojrzewania. Interesujące są także spostrzeżenia
> norweskiego badacza, T. Langfeldta, który stwierdza, iż dzieci obojga
> płci są zdolne do osiągania wielokrotnych orgazmów, szybko po sobie
> następujących, zanim wejdą one w okres dojrzewania seksualnego. Jeżeli
> chodzi o chłopców, jego zdaniem szybkość następujących po sobie
> orgazmów jest tak duża, że nie dochodzi w ogóle do wystąpienia erekcji
> członka. W fazie relaksacji następującej po orgaźmie, stosowana
> stymulacja doprowadza do ponownego wzrostu podniecenia seksualnego,
> zanim jeszcze dojdzie do
> ustąpienia erekcji.
> W taki właśnie sposób zdaniem Langfeldta chłopcy mogą przeżywać
> wielokrotne, szybko po sobie następujące orgazmy. Autor ten zaznacza,
> że są to orgazmy suche czyli takie, które nie są uwieńczone wytryskiem
> nasienia. Jakakolwiek reakcja seksualna, przy której pojawia się
> wytrysk jest sygnałem rozpoczęcia się okresu dojrzewania.
> Wielu autorów, którzy opisują zachowania dzieci po masturbacji
> zastanawia się czy: odprężenie, uczucie znużenia, obniżone napięcie
> układu nerwowego i mięśniowego,a także przyjemne skurcze w dolnej
> części brzucha -- są rzeczywistym orgazmem takim jaki przeżywa dojrzały
> osobnik, czy też jest to okres relaksacji "orgazmopodobny".



Bardzo fajna książka, oprócz tego że jadą z wami jak z baranami ,mamy
modele laickie, katolicki, szwecki, angielski, jak też być edukatorem
seksualnym. No, wpisuje do ulubione.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2012-03-18 13:52:58

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



glob napisał(a):
> glob napisał(a):
> > Dzieci mają wielokrotne orgazmy, tego nie widziałem, ale mam tak do
> > tej pory, że mogę kilka razy pod rząd, bo zanim ustąpi erekcja znowu
> > jestem podniecony, ciekawe. I teraz też zrozumiałem że jak jechałem w
> > autobusie, będąc pod wpływem narkotyków ,w pewnym momencie znalazłem
> > się na podłodze, spadłem z siedzenia, bo miałem kilka silnych orgazmów
> > podrząd bez wzwodu i wytrysku, bardzo fajne uczucie, nazwałem to
> > zjawisko -orgazmem wewnętrzym.............
> >
> >
> > . Orgazm.
> > K. Imieliński, autor wielu opracowań z zakresu seksuologii opisując w
> > swych pracach zjawisko orgazmu twierdzi, iż: "Jeśli za orgazm uważać
> > się będzie wszelkie okresy relaksacji, następujące po podnieceniu
> > seksualnym, to w takim ujęciu zjawisko orgazmu występuje u dzieci"( K.
> > Imieliński 1985, s. 49).
> > Zagadnienie orgazmu dziecięcego porusza nie tylko Imieliński. Już
> > Kinsey,którego badania stały się klasyką światową, stwierdził, iż u
> > niektórych chłopców i dziewcząt orgazmy występują od trzeciego roku
> > życia. Jego zdaniem prawie wszyscy chłopcy, w wyniku odpowiedniej
> > stymulacji, mogą przeżywać orgazmy na trzy do pięciu lat przed
> > rozpoczęciem okresu dojrzewania. Interesujące są także spostrzeżenia
> > norweskiego badacza, T. Langfeldta, który stwierdza, iż dzieci obojga
> > płci są zdolne do osiągania wielokrotnych orgazmów, szybko po sobie
> > następujących, zanim wejdą one w okres dojrzewania seksualnego. Jeżeli
> > chodzi o chłopców, jego zdaniem szybkość następujących po sobie
> > orgazmów jest tak duża, że nie dochodzi w ogóle do wystąpienia erekcji
> > członka. W fazie relaksacji następującej po orgaźmie, stosowana
> > stymulacja doprowadza do ponownego wzrostu podniecenia seksualnego,
> > zanim jeszcze dojdzie do
> > ustąpienia erekcji.
> > W taki właśnie sposób zdaniem Langfeldta chłopcy mogą przeżywać
> > wielokrotne, szybko po sobie następujące orgazmy. Autor ten zaznacza,
> > że są to orgazmy suche czyli takie, które nie są uwieńczone wytryskiem
> > nasienia. Jakakolwiek reakcja seksualna, przy której pojawia się
> > wytrysk jest sygnałem rozpoczęcia się okresu dojrzewania.
> > Wielu autorów, którzy opisują zachowania dzieci po masturbacji
> > zastanawia się czy: odprężenie, uczucie znużenia, obniżone napięcie
> > układu nerwowego i mięśniowego,a także przyjemne skurcze w dolnej
> > części brzucha -- są rzeczywistym orgazmem takim jaki przeżywa dojrzały
> > osobnik, czy też jest to okres relaksacji "orgazmopodobny".
>
>
>
> Bardzo fajna książka, oprócz tego że jadą z wami jak z baranami ,mamy
> modele laickie, katolicki, szwecki, angielski, jak też być edukatorem
> seksualnym. No, wpisuje do ulubione.


Tak z sentymentu..

http://www.youtube.com/watch?&gl=PL&hl=en&client=mv-
google&v=7Vf2sDgeu7k&nomobile=1

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2012-03-18 15:41:50

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



glob napisał(a):
> glob napisał(a):
> > glob napisał(a):
> > > Dzieci mają wielokrotne orgazmy, tego nie widziałem, ale mam tak do
> > > tej pory, że mogę kilka razy pod rząd, bo zanim ustąpi erekcja znowu
> > > jestem podniecony, ciekawe. I teraz też zrozumiałem że jak jechałem w
> > > autobusie, będąc pod wpływem narkotyków ,w pewnym momencie znalazłem
> > > się na podłodze, spadłem z siedzenia, bo miałem kilka silnych orgazmów
> > > podrząd bez wzwodu i wytrysku, bardzo fajne uczucie, nazwałem to
> > > zjawisko -orgazmem wewnętrzym.............
> > >
> > >
> > > . Orgazm.
> > > K. Imieliński, autor wielu opracowań z zakresu seksuologii opisując w
> > > swych pracach zjawisko orgazmu twierdzi, iż: "Jeśli za orgazm uważać
> > > się będzie wszelkie okresy relaksacji, następujące po podnieceniu
> > > seksualnym, to w takim ujęciu zjawisko orgazmu występuje u dzieci"( K.
> > > Imieliński 1985, s. 49).
> > > Zagadnienie orgazmu dziecięcego porusza nie tylko Imieliński. Już
> > > Kinsey,którego badania stały się klasyką światową, stwierdził, iż u
> > > niektórych chłopców i dziewcząt orgazmy występują od trzeciego roku
> > > życia. Jego zdaniem prawie wszyscy chłopcy, w wyniku odpowiedniej
> > > stymulacji, mogą przeżywać orgazmy na trzy do pięciu lat przed
> > > rozpoczęciem okresu dojrzewania. Interesujące są także spostrzeżenia
> > > norweskiego badacza, T. Langfeldta, który stwierdza, iż dzieci obojga
> > > płci są zdolne do osiągania wielokrotnych orgazmów, szybko po sobie
> > > następujących, zanim wejdą one w okres dojrzewania seksualnego. Jeżeli
> > > chodzi o chłopców, jego zdaniem szybkość następujących po sobie
> > > orgazmów jest tak duża, że nie dochodzi w ogóle do wystąpienia erekcji
> > > członka. W fazie relaksacji następującej po orgaźmie, stosowana
> > > stymulacja doprowadza do ponownego wzrostu podniecenia seksualnego,
> > > zanim jeszcze dojdzie do
> > > ustąpienia erekcji.
> > > W taki właśnie sposób zdaniem Langfeldta chłopcy mogą przeżywać
> > > wielokrotne, szybko po sobie następujące orgazmy. Autor ten zaznacza,
> > > że są to orgazmy suche czyli takie, które nie są uwieńczone wytryskiem
> > > nasienia. Jakakolwiek reakcja seksualna, przy której pojawia się
> > > wytrysk jest sygnałem rozpoczęcia się okresu dojrzewania.
> > > Wielu autorów, którzy opisują zachowania dzieci po masturbacji
> > > zastanawia się czy: odprężenie, uczucie znużenia, obniżone napięcie
> > > układu nerwowego i mięśniowego,a także przyjemne skurcze w dolnej
> > > części brzucha -- są rzeczywistym orgazmem takim jaki przeżywa dojrzały
> > > osobnik, czy też jest to okres relaksacji "orgazmopodobny".
> >
> >
> >
> > Bardzo fajna książka, oprócz tego że jadą z wami jak z baranami ,mamy
> > modele laickie, katolicki, szwecki, angielski, jak też być edukatorem
> > seksualnym. No, wpisuje do ulubione.
>
>
> Tak z sentymentu..
>
> http://www.youtube.com/watch?&gl=PL&hl=en&client=mv-
google&v=7Vf2sDgeu7k&nomobile=1


http://www.youtube.com/watch?v=TjL7vO8-NOg

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2012-03-19 14:51:58

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-18 05:17, glob pisze:
> no
> i jest ten wiek analny tutaj opisany i znowu miałem rację, barany.

Możesz zacytować odpowiedni fragment, potwierdzający Twoją teorię o tym,
że dziecku trzeba obrzydzać jego naturalne potrzeby fizjologiczne?

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


8. Data: 2012-03-19 15:23:35

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora


medea napisał(a):
> W dniu 2012-03-18 05:17, glob pisze:
> > no
> > i jest ten wiek analny tutaj opisany i znowu mia�em racj�, barany.
>
> Mo�esz zacytowa� odpowiedni fragment, potwierdzaj�cy Twoj� teori� o tym,
> �e dziecku trzeba obrzydza� jego naturalne potrzeby fizjologiczne?
>
> Ewa

Na samym początku jak rozważają Frauda jest, są wszystkie fazy
seksualne, od- oralnego-cycek, analnego-radość z prezentu i rozszkosz
oddawania kału, gdzie wiele osób ma do tej pory w wiekszym bądź
mniejszyn natężeniu, poprzez karę lub nagrodę za prezenciki co jest
stykaniem dziecka z kulturą, do genitalnego, tylko nie ma regresji ,bo
człowieka można cofnąć w rozwoju seksualnym i np podczas porządnego
szoku on się zwija embrionalnie i zsie palec.Przeczytaj książkę, są
nawet rodzaje tabu, gdzie wyżej się ceni małżeństwo niż miłość
nastolatków, które tak ładnie pokazał nam przygłup S.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


9. Data: 2012-03-19 16:29:33

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-19 16:23, glob pisze:
> Na samym początku jak rozważają Frauda jest, są wszystkie fazy seksualne

O fazach to ja wiem. Ja proszę o cytat w sprawie obrzydzania dziecku
fazy analnej.

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


10. Data: 2012-03-19 16:37:15

Temat: Re: Przeciw ignorancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Na najwcześniejszy etap rozwoju ( 0 - 1 roku życia )przypada faza
oralna ( os, oris Z. Freud uważał, że odczucia seksualne dziecka mają
specyficzne, właściwe dla ich wieku znaczenie. Dziecko według niego
przechodzi przez kolejne fazy rozwoju psychoseksualnego.
Na najwcześniejszy etap rozwoju ( 0 - 1 roku życia )przypada faza
oralna ( os, oris - znaczy usta ) przyjemność jaką zdolne jest przeżyć
dziecko, łączy się ze sferą jego ust. Ssanie matczynej piersi, kciuka
lub wielkiego palca u nogi prowadzi do niezwykłej rozkoszy. Usta są w
tym okresie narzędziem poznania i dlatego dziecko dotyka nimi
wszystkich przedmiotów. Zadaniem Freuda przejawem utrzymywania się
fazy oralnej wieku dziecięcego w zachowaniu seksualnych dorosłych jest
pocałunek. Jest on zarówno u ludzi, jak i u zwierząt manifestacją
niepohamowanej potrzeby kontaktu i komunikacji.
Na okres od 2 do 3 roku życia przypada faza analna( anus - odbyt ). W
tym wieku główny obszar erogenny sytuuje się na poziomie błony
śluzowej odbytu. Od tej chwili przyjemność związane jest z czynnością
wypróżniania,z wstrzymywaniem lub wydalaniem kału. Jest to swoisty
trening czystości. Okres ten
Z. Freud uznał za początek socjalizacji, gdyż właśnie wtedy po raz
pierwszy stawiane są dziecku wymagania, których konsekwencją może być
nagroda bądź kara.
Zdaniem tego autora dziecko nadaje swym wydalinom symboliczne
znaczenia. Może ono widzieć w nich: własny wytwór, czyli coś co
zostało wydalone z niego i można to modelować podobnie jak glinę czy
błoto; ulubiony element zabawy; środek wymiany czyli "prezent" dla
osoby, którą specjalnie ceni w nadziei nawiązania przyjemnego
stosunku; instrument do wykazania swojej niezależności,
przeciwstawienia się naciskom i zaznajomienia się z pojęciem
czystości. Freud aby obronić swe racje przed przeciwnikami jego teorii
udowadnia, że z jego badań wynika, iż u dużej liczby osobników
dorosłych zarówno homoseksualnych, jak i heteroseksualnych właśnie
odbyt podczas stosunku płciowego przyjmuje rolę pochwy. Ponadto wiele
osób zachowuje w ciągu całego życia odczucie rozkoszy przy
wypróżnianiu. Fakt ten świadczy o utrzymywaniu się erotycznej fazy
oralnej w zachowaniach seksualnych dorosłych.
W czasie 4 i 5 roku życia następuje kolejne przemieszczenie obszaru
erogennego. W tym okresie pobudliwość seksualna koncentruje się w
okolicy narządów płciowych. Jest to faza falliczna, podczas której
mały chłopiec i mała dziewczynka zaczynają dostrzegać różnice
płci. .................


1. Tabu językowe, czyli zmowa milczenia.
Obejmuje 30% rodzin, z których pochodzą badane przez nią osoby.
Podstawowym wymogiem tabu jest zmowa milczenia ( nakaz ). Często
obejmuje całą rodzinę, prawie zawsze dotyczy dzieci. Zakaz polega na
niedopuszczeniu do zdobywania informacji, zadawania pytań i
dyskutowania.
2. Tabu międzypokoleniowe, czyli brak równości.
Istotą tego tabu jest zakaz przejawiania pewnych typów zachowań wobec
osób należących do innego pokolenia. Akcentuje się przede wszystkim
odrębność reguł obowiązujących w świecie dzieci i dorosłych. Rodzice
zakładają, że dzieci są aseksualne, a ich aktywnośc wypływa z innych
niż u dorosłych motywów. Rodzice przyznają jednak dużą swobodę w
zakresie ciekawości własnego ciała, nagości i chęci zdobywania
informacji.
3. Tabu odrębnej płci - wspólna tajemnica.
Tabu opiera się na poglądzie, że podobieństwo płci
usprawiedliwia każdą bliskość , nawet pozwala przeskoczyć dystans
między pokoleniami. Obejmuje około 10% rodzin. Koncepcja odrębnych
światów - kobiecego i męskiego - daje oparcie i zapewnia miłe poczucie
przynależności do jednego z nich.
M. Bejsert uważa, że w domach, w których istnieje jakiekolwiek tabu,
dziecko po prostu ukrywa swoją erotykę przed rodzicami doskonale
wiedząc, kiedy jest przez nich niedozwolona. Kolizja własnych potrzeb
( ciekawość, przeżywanie przyjemności ) z normami domowymi,
wchodzącymi w skład rodzinnego tabu prowadzi do częstego preferowania
tych pierwszych ( M. Bejsert, 1991 ).
L. Gapik uważa, że: "... uczenie dziecka wstydliwości
i stwarzanie atmosfery tajemniczości wokół spraw płci, w połączeniu z
nadawaniem tym sprawom rangi tabu, nie stanowią na
ogół zapory dla potrzeby poznawczej dziecka, które ma lepiej lub
gorzej uświadomione poczucie winy związane z przekroczeniem
określonych zakazów. Natomiast brutalne interwencje dorosłych w tego
typu zabawy były już przyczyną niejednego urazu psychicznego,
ujawniającego się niekiedy po kilku latach przy podejmowaniu
rzeczywistych kontaktów erotycznych" ( L. Gapik (W:) K. Imieliński,
1977, s. 281 ).
.........


1. Rodzice rygorystyczni i tradycjonaliści.
Rodzice należący do tej grupy uważają, że ich dzieci obowiązują
wszystkie normy etyki mieszczańsko -katolickiej. Ich zdaniem dzieci
mogą przejść próg seksualnego doświadczenia jedynie w sakramentalnym,
religijnym małżeństwie. Próby rozmawiania z dziećmi na tematy związane
z płciowością uważają za zło. Nigdy do takich rozmów nie dopuszczają,
tępiąc wszelkie przejawy zainteresowań seksualnych dzieci. Najczęściej
są to rodzice, którzy obwarowują życie dziecka szeregiem zakazów,
czasem nie pozwalają ubierać się dziecku zgodnie z modą, izolują od
towarzystwa rówieśników, prześladują za wszelkie przejawy sympatii
wobec płci przeciwnej.
2. Rodzice liberałowie i postępowcy.
Myśl przewodnia tych rodziców to "sam byłem młody". Wykazują oni
daleko idącą tolerancję w sprawach seksualnych szczególnie w stosunku
do chłopców. W takiej rodzinie dzieci uświadamiane są szybko i
szeroko, głównie pod kątem techniki i fizjologii współżycia płciowego,
zapobiegania ciąży. W sprawach seksu widzą przede wszystkim "głos
natury domagający się swoich praw".
3. Rodzice zdezorientowanii bezradni.
Zdaniem Kozakiewicza jest to najliczniejsza grupa wśród rodziców. Ich
zdaniem dzieci należy wychowywać także w dziedzinie seksualnej.
Barierę stanowi jednak niewiedza, jak tego dokonać. Rodzicom tym brak
odwagi do poruszania tych spraw z dziećmi, innym natomiast brak
wiedzy, a ci najbardziej zdezorientowani sami nie wiedzą jaki ma być
właściwy stosunek do spraw płci. Najchętniej powierzyliby obowiązek
uświadamiania seksualnego instytucji szkolnej.
4. Rodzice pasywni wychowawczo.
Tacy rodzice nie przejmują się wychowaniem seksualnym swego
dziecka.Jest im wszystko obojętne. Jedynym absolutorium dla starań
pedagogicznych jest fakt, że dziecko nie jest głodne, obdarte, ma to
co potrzebuje.
Rodzice należący do tej grupy nie są ani tak telorancyjni jak
"postępowcy i liberałowie",ani też nie
utrudniają i nie zabraniają niczego dziecku.
5. Rodzice świadomie wychowujący seksualnie.
Jest to niestety najwęższa i niewątpliwie elitarna
w dobrym tego słowa znaczeniu grupa, która wychowuje dzieci zgodnie z
wyznaczonymi poglądamii ocenami moralnymi. Rodzice należący do tej
grupy nie wychowują za pomocą nakazów i zakazów lub metodą bezmyślnej
tolerancji każdej zachcianki dziecka. W sposób świadomy oddziaływują
na osobowość dziecka, jego etykę, postwę wobec życia .

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2 . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Natanek o psychologach
Re: Okrutny rytuał?
Leczenie homoseksualistów
Dziwne miejsca
zbawiennosc

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »