Przeciw przemocy!

1. Data: 2005-07-16 22:55:36

Temat: Przeciw przemocy!
Od: "jestemprzeciw" <k...@a...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyłącz się do akcji http://kampania.amnesty.org.pl/

Czy wiesz, że:
-więcej kobiet w wieku od 15 do 44 lat umiera na skutek przemocy niż na
raka, malarię czy w wypadkach drogowych?
-w ciągu swego życia co trzecia kobieta zostaje pobita, zmuszona do
uprawiania seksu lub pada ofiarą innych naruszeń praw człowieka?
-70% zamordowanych kobiet ginie z rąk swoich partnerów?
-każdego roku rytualnym obrzezaniem zagrożone są dwa miliony dziewcząt?
-kobiety doświadczają przemocy i dyskryminacji zarówno w czasie wojny, jak i
pokoju?
-konflikty zbrojne i brak politycznej stabilności prowadzą do coraz
większego natężenia wszystkich form przemocy, w tym również gwałtów i innych
form przemocy seksualnej?
-poziom przemocy w stosunkach międzyludzkich pozostaje wciąż wysoki nawet po
zakończeniu konfliktów zbrojnych, także ze względu na powszechną dostępność
broni?
-prawa kobiet są prawami człowieka?

Czy wiesz, że w Polsce:
-przemoc domowa jest zjawiskiem powszechnym i dotyczy ona wszystkich warstw
społeczeństwa, a nie tylko środowisk patologicznych?
-według badań CBOS z 2002 roku co ósma Polka przyznała, że co najmniej raz
została uderzona przez partnera podczas małżeńskiej awantury?

Prawie dwa miliony członków Amnesty International z energią i determinacją
przyłącza się tych kobiet i mężczyzn, którzy już podjęli odważne i
inspirujące działania przeciwko przemocy:
-będziemy badać, w jaki sposób przemoc wobec kobiet wiąże się z
dyskryminacją, nędzą i militaryzacją
-będziemy przypominać, że za powstrzymanie przemocy wobec kobiet
odpowiedzialne są władze państw, społeczności lokalne i pojedyncze osoby
-będziemy wzywać liderów, organizacje i pojedyncze osoby do składania
publicznych deklaracji, że nie będą stosować przemocy wobec kobiet, nie będą
tolerować takich działań i że nie spoczną, dopóki przemoc wobec kobiet nie
zostanie ostatecznie wykorzeniona

Zainteresuj się:
-sprawdź, w jaki sposób twoja społeczność, rząd, policja, siły
bezpieczeństwa i sądy reagują na przemoc wobec kobiet i dziewcząt.

Wypowiedz się:
zabierz głos w sprawie przemocy wobec kobiet. Zwalczaj uprzedzenia i
lekceważące nastawienie innych

Podejmij działania:
przyłącz się do naszej międzynarodowej kampanii na rzecz uwolnienia kobiet
od przemocy i dyskryminacji
Przemoc wobec dzieci:

Krzywdzenie dzieci przez wiele lat nie zostało przez opinię społeczną
rozpoznane jako społeczne zło i w związku z tym stanowiło ukryty problem
społeczny.

Sytuacja taka nie jest specyficzna dla Polski - w krajach Europy
Środkowowschodniej proces ujawniania problemu krzywdzenia dzieci rozpoczął
się, podobnie jak w Polsce, w latach 90. W Stanach Zjednoczonych
zainteresowanie środowisk medycznych syndromem dziecka bitego, które
bezpośrednio poprzedziło rozpoznanie problemu child abuse, miało miejsce
dopiero w latach 60. ubiegłego wieku.

Istotną przyczyną trudności w uznaniu kar fizycznych za społeczne zło jest
związana z tym konieczność zakwestionowania utrwalonego przez tradycję oraz
sankcjonowanego przez normy obyczajowe i prawne modelu egzekwowania praw
rodzicielskich. Według nich "dobro dziecka" bazuje na fizycznym karceniu.
Wiąże się z tym obawa o naruszenie relacji wewnątrz tradycyjnej rodziny
opartych na wartości posłuszeństwa. Co więcej, przyznanie instytucjom
państwowym, czy społecznym, uprawnień do ochrony praw dziecka w rodzinie -
co jest nieuniknioną konsekwencją dostrzeżenia problemu ich naruszania -
stawia przeciętnego obywatela przed budzącą poczucie zagrożenia możliwością
obserwacji jego życia rodzinnego.

W literaturze przedmiotu wskazuje się na cztery kategorie krzywdzenia
dzieci:

Przemoc fizyczna to wszelkiego rodzaju działania wobec dziecka powodujące
nieprzypadkowe urazy (stłuczenia, złamania, zasinienia itp.).

Seksualne wykorzystanie dzieci to każde zachowanie osoby dorosłej,
silniejszej i/lub starszej, które prowadzi do seksualnego zaspokojenia
kosztem dziecka. W tym rozumieniu nadużycia seksualne obejmują zachowania
ekshibicjonistyczne, uwodzenie, świadome czynienie z dziecka świadka aktów
płciowych, zachęcanie do rozbierania się czy oglądania pornografii.

Przemoc emocjonalna to rozmyślne, nie zawierające aktów przemocy fizycznej
zachowania dorosłych wobec dzieci, które powodują znaczące obniżenie
możliwości prawidłowego rozwoju dziecka, w tym zaburzenia osobowości, niskie
poczucie własnej wartości, stany nerwicowe i lękowe. Do kategorii tego typu
zachowań zaliczyć można m.in. wyzwiska, groźby, szantaż, straszenie,
emocjonalne odrzucenie, nadmierne wymagania nieadekwatne do wieku i
możliwości psychofizycznych dziecka.

Zaniedbywanie dziecka to niezaspokojenie jego podstawowych potrzeb zarówno
fizycznych (właściwe odżywianie, ubieranie, ochrona zdrowia, edukacja), jak
i psychicznych (poczucie bezpieczeństwa, miłość rodzicielska, troska).

Jeśli doświadczyłaś przemocy domowej w Polsce skontaktuj się z Ogólnopolskim
Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie:
www.niebieskalinia.pl

1. Data: 2005-07-16 23:08:00

Temat: Re: Przeciw przemocy!
Od: "człowiek czynu" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jestemprzeciw" <k...@a...org.pl> napisał w wiadomości

> -więcej kobiet w wieku od 15 do 44 lat umiera na skutek przemocy niż na

Nie może być litości dla łotrów, dla skurwysunów krzywdzących kobiety i
dzieci !
Mówię im wszystkim delikatnie: wypierdalajcie!
W obozie pracy wasze miejsce!

1. Data: 2005-07-16 23:52:08

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

człowiek czynu napisał(a):

> Użytkownik "jestemprzeciw" <k...@a...org.pl> napisał w wiadomości

> Nie może być litości dla łotrów, dla skurwysunów krzywdzących kobiety i

Znaczy się jak posunę dziecko w parku, to się już ze mną nie zaprzyjaźnisz?

1. Data: 2005-07-17 02:17:53

Od: "eTaTa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

wiadomości

> Znaczy się jak posunę dziecko w parku, to się już ze mną nie
zaprzyjaźnisz?

Co kombinujesz?

ett

Masz tatuaż na tyłku?

1. Data: 2005-07-17 04:37:40

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa napisał(a):
> Co kombinujesz?

obwąchuję nicość i jej zazdroszczę poczucia humoru

tragedia świata polega na tym, że trwa
moja polega na tym, że do końca nie wiem kiedy trwa on we mnie,
a kiedy Ja w nim

1. Data: 2005-07-17 05:48:06

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestemprzeciw wrote:

> Czy wiesz, że:

a ty wiesz, ze znioslo cie do drugiego pochodu?

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

1. Data: 2005-07-18 07:32:22

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestemprzeciw twierdzi:
> -więcej kobiet w wieku od 15 do 44 lat umiera na skutek przemocy niż
> na raka, malarię czy w wypadkach drogowych?

Obawiam sie ze to klamstwo.

Znasz konkretne dane statystyczne zwiazane z ta informacja?

--
Czarek

1. Data: 2005-07-18 23:25:31

Od: " Himera" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jestemprzeciw <k...@a...org.pl> napisał(a):

> Przyłącz się do akcji http://kampania.amnesty.org.pl/

nie wiem czy sie to kiedykolwiek zmieni. moze kiedys kobiety doznaja
takich "mutacij" ze ich masa miesniowa i frustracja zyciowa przewyzszy te
spotykane u mezczyzn.

1. Data: 2005-07-19 02:43:18

Od: "eTaTa" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> obwąchuję nicość i jej zazdroszczę poczucia humoru
>
> tragedia świata polega na tym, że trwa
> moja polega na tym, że do końca nie wiem kiedy trwa on we mnie,
> a kiedy Ja w nim

Prościzna :-))
Zrób krok, by porozmawiać, z każdym zwierzęciem, krzakiem,
nawet automatem, czy kompem.
A ludzie są o "niebo" prości. (prostci)

ett

1. Data: 2005-07-19 12:54:55

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jestemprzeciw" <k...@a...org.pl> napisał w wiadomości

Widze, ze Sroda juz wytkorzystuje te 200 mln zl ktore dostala na "walke z
przemoca",
tylko pytanie, czy Ty cos z tego uszczkneles/as.
Jesli tak to OK, jesli nie - nie rob za frajer!
Nie daj sie wykorzystywac! :)

Pozdrawiam,
Duch

Stek z rekina
Jestem przeciw!
Jestem przeciw!
darmowa Szkoła Hipnotycznego Uwodzenia
witam wszystkich serdecznie - jestem nowy