Przed "włoszczyzną"

1. Data: 2002-05-16 08:56:50

Temat: Przed "włoszczyzną"
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Poczytałem parę stron na temat dawnej kuchni polskiej i nasunęło mi
się pytanie:

Jakie warzywa (jarzyny) jedli nasi praprzodkowie zanim przybyła do nas
"włoszczyzna"?

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-05-16 10:10:56

Temat: Re: Przed "włoszczyzną"
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> Poczytałem parę stron na temat dawnej kuchni polskiej i nasunęło mi
> się pytanie:
>
> Jakie warzywa (jarzyny) jedli nasi praprzodkowie zanim przybyła do nas
> "włoszczyzna"?

Żadnych...
ziemniaki to jeszcze po włoszczyźnie ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-05-16 10:47:44

Temat: Re: Przed
Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Żadnych...
> ziemniaki to jeszcze po włoszczyźnie ;-)))
> --
> Joanna

Joanno! Przywołuję Cię do porządku!

A słonina??? Zapomniałaś o słoninie!!!

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-16 10:54:28

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:ac02og$qim$1@news.gazeta.pl...

> A słonina??? Zapomniałaś o słoninie!!!

A wiesz, że ja dzisiaj zapomniałam tej jarzynki kupić a byłam w moim
ulubionym mięśniastym sklepie... smutno mi się już w połowie drogi do domu
zrobiło, ale nie miałam siły/ochoty z siatami się wracać...
Kupię po południu - wszak jarzynka musi być, a ja i tak jadę sobie na
spacerek rowerowy...
Hmm... oczywiście tę jarzynkę zrobię z cebulkom mniam... i będę zajadała
bardzo szybko, co by mnie rodzinka nie uprzedziła... ;-)))

1. Data: 2002-05-16 10:57:47

Temat: Re: Przed "w^(3)oszczyzn?"
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax wrote:

> Poczyta^(3)em pare^ stron na temat dawnej kuchni polskiej i nasune^^(3)o mi
> sie^ pytanie:
>
> Jakie warzywa (jarzyny) jedli nasi praprzodkowie zanim przyby^(3)a do nas
> "w^(3)oszczyzna"?

W XVI wieku jedli już na pewno: groch, cebulę, kapustę, tę kwaszoną również,

siemię lniane, rzepę, marchew, czosnek.

to już można z tego towarzystwa jakieś dobre jedzonko zrobić, dorzuciwszy
jedynie kawałek łosia, lub niedźwiedzia

ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-05-16 10:57:52

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Joanno! Przywołuję Cię do porządku!
>
> A słonina??? Zapomniałaś o słoninie!!!

fakt, słonina i schabowy to najlepsze warzywa ;-)

Mam też książkę z 60. lat pt. "Dania jarskie". Zawsze myślałem, że
jarskie to bezmięsne, ale w prawie wszystkich przepisach jest albo
smalec, albo boczek albo słonina.

Waldek

1. Data: 2002-05-16 11:00:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3CE390B0.8814EBE@ukbf.fu-berlin.de...

> [...]
>
> Mam też książkę z 60. lat pt. "Dania jarskie". Zawsze myślałem, że
> jarskie to bezmięsne, ale w prawie wszystkich przepisach jest albo

Wiesz... Słonina to tłuszcz nie mięso...
Moja babcia nie używała nigdy oleju margaryny itp., ale fakt, że jak miał
być post, to raczej masło... Ale ryba np. zawsze byłą na smalcu...
Znaczy smalec/słonina to nie mięso, a więc jarskie danie - jarzyna... Co do
schabowego miałabym wątpliwości... ;-)

1. Data: 2002-05-16 11:00:29

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Hmm... oczywiście tę jarzynkę zrobię z cebulkom mniam... i będę zajadała
> bardzo szybko, co by mnie rodzinka nie uprzedziła... ;-)))

Jo to mam zawszeć zapas w zamrażalce - jarzynka to taka, że nawet mocno
zmrożona, daje się łatwo pokroić w cienkie plasterki.
A Droga Joanno, czy ty tą jarzynkę tak saute z cebulą, czy może jeszcze z
papryką - ja bowiem na ten przykład najbardziej lubię z papryką ostrą i
słodką w proszku.

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-16 11:02:21

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> napisał(a):

> [...]
>
> Mam też książkę z 60. lat pt. "Dania jarskie". Zawsze myślałem, że
> jarskie to bezmięsne, ale w prawie wszystkich przepisach jest albo

Oto jeszcze jeden dowód, iż kompletując włoszczyznę, nie można pominąć
słoninki.
Włoszczyzna bez kapusty jeszcze ujdzie, ale bez słoninki, to już nie
włoszczyzna!

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-16 11:02:29

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak to się robi? Ale tak bardzo szcegółowo... pliiiiiiiz...

Pozdrowienia. Krzysztof.

prosba o przepis
wiadomosc dla 3-city
Cesnakowa polievka?