prosba o przepis

1. Data: 2002-05-16 08:06:28

Temat: prosba o przepis
Od: "Hrothgar" <a...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czesto czytam wasza grupe i jest naprawde nieocenionym zrodlem informacji i
przepisow. Dzieki nim zyskalem miano speca od gotowania w kregu znajomych
(nie sa to wybitni smakosze a do tego sami w ogole nie gotuja, wiec nie bylo
to trudne).
Tak im sie spodobaly nasze spotkania przy kuchni, ze na ten piatek znow sie
zapowiedzieli.

Tym razem chcioalem zrobic cos naprawde fajnego. Stad moja prosba o przepis,
ewentualnie stronke gdzie mozna go znalezc.
Pamietam jak dawno temu M. Kuron przygotowywal na malym ekranie taka
meksykanka potrawe (nie pamietam jej nazwy): tortillas smarowal jakims sosem
z pomidorow, grillowal piersi kurczaka, rozrywal wzdluz wiazek na male
kawalki, nastepnie ukladal je na posmarowanych tortillas i zawijal. Potem,
zawiniatka te ukladal w zaroodpornym naczyniu, jedno obok drugiego i zalewal
jakims innym sosem, posypywal chyba serem zoltym, koncowki nie pamietam.
Wszystko to do piekarnika (nie wiem na ile i na jaka temp.). Wygladalo to
naprawde odjazdowo.

Czekam na jakies wskazowki.

Pozdrawiam

hroth

1. Data: 2002-05-16 08:58:03

Temat: Re: prosba o przepis
Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wszystko to do piekarnika (nie wiem na ile i na jaka temp.). Wygladalo to

Fajitas się to nazywa (nie wiem czy dobrze napisałam), fachitas się czyta
:)) Przepis później :))

Aga

1. Data: 2002-05-16 09:30:51

Temat: Re: prosba o przepis (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agusiek" <A...@i...pl> wrote:

>Fajitas

Polecam ten pierwszy link a po jego otwarciu zajrzec w pierwszy post

http://groups.google.com/groups?q=Fajitas&hl=pl&lr=&
sa=N&tab=wg

http://www.oaksspa.com/palms/recipes/fajitas.htm

http://nhnh.essortment.com/fajitashowdoi_opd.htm

http://www.tabasco.com/html/recipes/chick_fajitas.ht
ml

"Z poledwicy wolowej mozna rowniez robic Fajitas (czytaj
fahitas), meksykanskie danie skladajace sie z poledwicy, zielonej
papryki, czerwonej papryki i cebuli, wszystko to pokrojone w
paski, marynowane przez kilka godzin i rzucone na bardzo goraca,
zeliwna patelnie. Mieso natychmiast jest gotowe, jezeli patelnia
jest wystarczajaco goraca. Podaje sie patelnie na stol, plus
kazdy ma gorace tortillas (od biedy moga byc nalesniki lub chleb),
naklada sobie ile chce, zawija w tortilla i juz. Mozna dodac
troche sera przed zawinieciem. Marynate robi sie z tego, co w
lodowce lub spizarce, miedzy innymi: ocet, soy sauce, musztarda,
worcestershre sauce, cukier, woda, ziola (majeranek
koniecznie), sol, pieprz, co popadnie (ocet ze sliwek lub grzybow, miod,
gorczyca)."MagdalenaB

"Proponuje spróbowac zmodyfikowanej wersji potrawy o nazwie "
fajitas". -Płaty mięsa z piersi kurczaka ( okolo 1 kg )
zamarynować przez 4 godziny w lodówce . -Zagnie?ć ciasto ( jak na
pierogi ) i uformować placki . -3 pomidory, 1 cebulę, 1 zielonš
papryke pokroić w kostke i doprawić sola, pieprzem, octem i
czosnkiem. -Smażyć mięso na ?rednim ogniu w małej ilo?ci oleju wraz z
1 ?redniš cebulš pokrajanš w talarki. -Upiec placki aby były
miękkie ( nie kruche ) - Pokroić mięso w podłużne paski, nakładać
w placek, dodać usmażonš cebulę, sałatkę z pomidorów, można
dodać ?mietany Do marynaty mozna użyć gotowych marynat ( będšc
ostatnio z wizytš w kraju widziałem rózne w sklepach ) lub
przygotować wlasnš : czosnek drobno pokroić, dodać oliwki, cytryny (
jeżeli lime - zielona cytrynka jest dostępna to jeszcze lepiej
), pieprzu, maggi. Fajita jest tu w Texasie serwowana jako
"sztandarowe" danie w restauracjach meksykanskich i podawana na
żeliwnych patelniach uprzednio wyprażonych w piecu . Smacznego !!"
Maciek M

"Warzywne Fajitas
Na dwie osoby
4 tortillas
1 cebula
garsc fasolki szparagowej
1 baklazan
2 zabki czosnku
3 marchewki
ziola (kolendra, rozmaryn, szalwia, majeran, tymianek)
1 lyzeczka sosu sojowego
10 kropel tabasco, lub oleju chili, lub mocno popieprzyc
Pociac warzywa na dlugie paski, fasole na 3 cm kawalki. Usmazyc
na oliwie, az
srednio miekkie. Dodac czosnek, ziola, smazyc minute. Tortillas
podgrzac na
parze lub w mikrofali 10 sekund. Pokropic sosem sojowym,
zawinac w cieple
tortillas, podawac natychmiast. 10 minut."Magdalena B.

1. Data: 2002-05-16 12:21:55

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

może to troszkę oszukiwane ale ja robię tak (przepis na oko):

piersi z kurczaka pokrojone w paseczki zostawiam w marynacie (ulubione
przyprawy :) + obowiązkowo chili + oliwa + kieliszek mocnego białego
wytrawnego wina) nakilka godzin,
cebule (1 czerwona, 1 czosnkowa, jedna zwykła) kroję na półtalarki,
papryka (zielona, żółta i czerwona) kroję na paski.
Cebulę rozprażam na rozgrzanej oliwie (jak się taką cebulkę posypie tuż po
wrzuceniu na patelnię vegetą albo czyms podobnym to puszcza odrobinę soku),
jak cebulka zrobi się szklista i całkowicie miękka ale zanim zamierza się
zrumienić zdejmuję z patelni i odstawiam, paprykę przesmażam na tym samym
tłusczu też do miękkości i też dobrze jest ją w trakcie smażenia doprawić
odrobinę żeby przesiąkła. Odstawiam, na koniec przesmażam kurczaka lekko
odsączonego z marynaty i wrzucam do niego warzywa. Duszę chwilę dodając
resztę marynaty - tej oliwy powinno byc w kazdej fazie nie za dużo bo będzie
ciekło. Taką mieszninę zawijam w podgrzane placki i jem :))

Pozdrawiam, Aga

P.S. tego kurczaka po ugotowaniu powinno być objętościowo tyle samo co
warzyw.

1. Data: 2002-05-16 12:27:17

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> piersi z kurczaka pokrojone w paseczki zostawiam w marynacie (ulubione
> przyprawy :) + obowiązkowo chili + oliwa + kieliszek mocnego białego
> wytrawnego wina) nakilka godzin,

Tfu, na psa urok, zapomniałam, ze do marynaty potrzebny jest sok pomidorowy
zaprawiony sosem jalapeno, ale z tym ostatnim to już ostrożnie :)

Aga

1. Data: 2002-05-16 17:22:39

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Hrothgar wrote:
> [...]
> Wszystko to do piekarnika (nie wiem na ile i na jaka temp.). Wygladalo to

to nie fajitas....to enchiladas! Fajitas po zawinieciu juz sie powtornie
nie piecze.
Przepis na enchiladas sam sobie podales powyzej, oprocz sosu, ktory
radze kupic w puszce (meksykanskie sosy do enchiladas mozna dostac), bo
bedzie bardziej autentyczny, niz zrobiony w domu, ktory wyjdzie ci
polskawy. Ser do tego dodaje sie i do srodka i na wierzch, najlepiej
queso fresco, jesli nie ma, to jakis zolty ser.

Magdalena Bassett
Kalifornia

1. Data: 2002-05-17 07:51:26

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to nie fajitas....to enchiladas! Fajitas po zawinieciu juz sie powtornie
> nie piecze.

No to ładnie namieszałam, ale jak babcię kocham nie doczytałam się tego
ponownego pieczenia :(

Aga

1. Data: 2002-05-18 18:54:00

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:
>to nie fajitas....to enchiladas! Fajitas po zawinieciu juz sie powtornie
>nie piecze.
(ciach)

http://www.decare.pl/index.pl?page=przepisy&act=show
One&id=100