Przedluzenie sciany za prysznicem

1. Data: 2003-10-22 13:39:18

Temat: Re: Przedluzenie sciany za prysznicem
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgorzata Lewicka" <s...@h...pl> napisał w
wiadomości news:slrnbpd13k.qmb.saddie@aravis.itpp.pl...
> [...]Kabinę chcę półokrągłą, wstawioną we wnękę po
> prawej, 90 cm (przecież w 80 to się nawet obrócić
> dobrze nie można!).

Phi. Kotuś, w 75x75 z odjętym z podłogi piętnastocentymetrowym
schodkiem można się swobodnie obrócić i nie tylko ;)

> [...]czy to przedłużenie robić z "zielonej" płyty
> gipsowo-kartonowej, czy murować z cegły?

Z betonu komórkowego (Ytong albo co) na klej. Na te głupie 10cm
wyjdzie Ci parę bloczków po 5zł sztuka plus trochę zaprawy (od
biedy może być klej do płytek, żeby nie wydawać niepotrzebnie
pieniędzy na specjalny do bloczków, z którego zostanie Ci 3/4
worka). Materiał lekki, łatwy w obróbce i tolerancyjny ;), sama
sobie tę ściankę postawisz lewą ręką w jeden wieczór. Z cegłą za
dużo dłubaniny, bloczki są w dużych kawałkach. Równie dobrze
mogłaby być płyta, ale bawić się w skręcanie stelaży na taki
kawalątek?

Niezależnie od materiału po wykonaniu ścianki przejedź po niej
folią w płynie (zestaw: wiaderko 4kg plus 7m taśmy do narożnika
plus 2 mankiety pod baterię kosztuje ok. stówy, ale nie zużyjesz
całego, taśmę można kupić na metry, mankiety na sztuki, powinno
wyjść taniej, tylko nie wiem, jak z małymi ilościami folii). I
na to dopiero płytki (na elastyczny klej - Ceresit CM17, Kreisel
Multilep-E itd.) albo co Ci tam będzie pasowało.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-10-22 13:42:38

Temat: Przedluzenie sciany za prysznicem
Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ci ja mieć kabinę prysznicową we wnęce pierwotnie przeznaczonej
pod wannę. Kabinę chcę półokrągłą, wstawioną we wnękę po prawej, 90 cm
(przecież w 80 to się nawet obrócić dobrze nie można!). Ścianka wnęki,
będąca jednocześnie ścianą oddzielającą łazienkę od pionu, ma 81 cm,
więc postanowiłam postawić tam kawałek ścianki przedłużający ścianę tak,
aby kabina głupio nie wystawała i stanowiący część dekoracyjnego zestawu
półek. Mam w związku z tym pytanie: czy to przedłużenie robić
z "zielonej" płyty gipsowo-kartonowej, czy murować z cegły? Zielona
płyta ponoć nieprzemakalna, ale pod prysznicem będzie się na tę ścianę
bezpośrednio lać, nie lepiej to jednak ułożyć z obciętych cegieł?
Załączam rysunek ;> - wspomniana ścianka jest oznaczona literą I.

______________________
| | |
| prysznic -> | | pion
| | |