Przerobilam zapiekanke Kropelki...(P)

1. Data: 2003-02-03 09:43:07

Temat: Przerobilam zapiekanke Kropelki...(P)
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

... i zastapilam ziemniaki makaronem. Zrobilam tak:
makaron rurki (ja mialam prosto z Wloch, ortodoksyjny, wloski makaron, no
mniodzio!)
"farsz":
25 dkg miesa mielonego
1 cebula
5 zabkow czosnku (ja mam swira na punkcie czosnku)
sol, pieprz, przyprawy
SOS:
pol opakowania smietany (18%)
jajko
maslo
maka
topiony serek
mnoooostwo kopeku (ja mialam suszony)
szczypta soli

Mielone mieso przysmazylam z cebula, czosnkiem, przyprawami (baaaardzo
obficie przyprawilam, bo sos jest lagodny i to sie potem ladnie wyrownalo)
Makaron ugotowalam al dente
Sosik to tak: roztopilam maslo, dodalam lyzke maki, zezlocilam, dodalam
smietane, potem zdjelam z gazu i dodalam roztrzepane jajko. A potem bardzo
ostroznie podgrzewajac (zzeby mi sie to jajo nie scielo) rozropilam nieco
serka topionego i wsypalam potezna ilosc koperku (wyszedl mi przez pomylke
beszamel czy nie zbladzilam az tak bardzo?) i szczypte soli.

Do zaroodpornego naczynia wysmarowanego maslem wpakowalam polowe makarony,
potem miesko, potem reszte makaronu i wszystko zalalam sosem. Na wierzch
trzeba mi bylo polozyc troche masla, to gora makaronu nie zeschlaby, a tak
byla lekko twarda). No i to sobie tak dochodzilo w piekarniku czas jakis
(no, z godzinke na pewno). Ogolnie wyszlo baaaardzo dobre, ale baaaaardzo
syte i kaloryczne :-)

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-04 17:09:32

Temat: Re: Przerobilam zapiekanke Kropelki...(P)
Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Kruszynka
> --
> "Nawijasz o wszystkim tylko nie o meritum. Ile tego makaronu ?
dwaKa

1. Data: 2003-02-04 17:17:00

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K-2" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> dwaKa

Alez problem, gotujesz pol kilo, jak zostanie to masz na nastepny dzien
pozatym nic trudnego w tym, zeby "na oko" go ugotowac

Marta

1. Data: 2003-02-05 09:20:15

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"K-2" <d...@g...pl> wrote
> "Nawijasz o wszystkim tylko nie o meritum. Ile tego makaronu ?

To jest akurat najmniejszy problem. Dopasowujesz do wielkosci Twojego
naczynia zaroodpornego. Moglam napisac, ze dalam 8 duzych garsci, ale
niewiele by Ci to dalo, bo przeciez nie wiesz, jak duze jest moje naczynie.
Generalnie: Na oko.
Jak dasz za duzo, to zuzyjesz w inny sposob, tragedii przeciez nie bedzie,
prawda?

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."