zrobilam ciasto "bananowa pychota"

1. Data: 2003-02-03 09:14:28

Temat: zrobilam ciasto "bananowa pychota"
Od: "Kasia S." <k...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, nie pamietam od kogo pochodzil przepis, wszyscy moi znajomi
byli zachwyceni, ja robilam w normalnej blaszce, a nie w tortownicy, i
podawalam z bita smietana

Bananowa pychota:
4 jajka, 1 szkl. cukru,1 1/4 szkl. mąki,1 lyzeczka do pieczenia,3/4 k.
margaryny, 2 banany, 4 jablka, rodzynki, wiorki kokosowe
Jajka ubic z cukrem na puszysta piane, nastepnie dodawac make zmieszana z
proszkiem po 1 lyzce. Margaryne rozpuscic i ostudzic, a nastepnie dodac do
ciasta.
Na blache tortowa z kominkiem (natluszczona i posypana maka) wylac czesc
ciasta, na to pokrojone w cienkie plasterki jablka (obrane i pozbawione
gniazd nasiennych), na to pokrojone w plasterki banany, nastepnie rodzynki i
wiorki kokosowe. Przykryc to pozostałym ciastem i posypac wiorkami
kokosowymi. Piec ok. 45 min w temp. 200 st. C.

Pozdrawiam Kasia S.

1. Data: 2003-02-03 09:22:52

Temat: Re: zrobilam ciasto "bananowa pychota"
Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia S." <k...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> Jak w temacie, nie pamietam od kogo pochodzil przepis, wszyscy moi znajomi
> byli zachwyceni, ja robilam w normalnej blaszce, a nie w tortownicy, i
> podawalam z bita smietana

Kasiu,
na jakiej blaszce robilas to ciasto? na waskiej czy normalnej duzej??

pozdr.
Krysia

1. Data: 2003-02-03 09:35:12

Od: "Kasia S." <k...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lew_ek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kasiu,
> na jakiej blaszce robilas to ciasto? na waskiej czy normalnej duzej??
>
> pozdr.
> Krysia

Ja mam blaszke 24x28 , ciasta wychodzi "akurat" na taka forme; rodzynki
namoczylam wczesniej, a najwiekszy plus tego ciasta jest taki, ze szybko sie
je robi.

1. Data: 2003-02-03 23:55:05

Od: "MoNika" <m...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na blache tortowa z kominkiem (...)

Co to znaczy z kominkiem??

Monika

1. Data: 2003-02-04 08:47:39

Od: "Kasia S." <k...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MoNika" <m...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Co to znaczy z kominkiem??
>
> Monika
>
> Nie wiem, bo ja zrobilam na normalnej blaszce , nie mam tortownicy, nie
mowiac juz o kominku;)
Kasia S.

1. Data: 2003-02-04 08:57:26

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

MoNika wrote:

> Co to znaczy z kominkiem??
>
> Monika

Z kominkiem to jest taka okragla blacha w sensie tortownica ;) a na
srodku masz taka rure. i w srodku jest dziurka i ta tortownica tez ma
dziure tak ze jest taki kominek czyli dziurka. ;-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-04 09:47:23

Od: "MoNika" <m...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości > >
> Z kominkiem to jest taka okragla blacha w sensie tortownica ;) a na
> srodku masz taka rure. i w srodku jest dziurka i ta tortownica tez ma
> dziure tak ze jest taki kominek czyli dziurka. ;-)

Przepraszam, ale w moim wyobrazeniu tortownica to dno i okragle zdejmowane
boczki zamykane na zatrzask, a forma z dziurka to forma do baby np
wielkanocnej...
To chyba lepiej zwykla tortownice bez kominka?
;))

Monia

1. Data: 2003-02-04 10:21:12

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wielkanocnej...
> To chyba lepiej zwykla tortownice bez kominka?

Hmm, ja pieklam z kominkiem, ale mysle, ze mozna tez w "trumience". Zreszta
ciasto jest takie, ze wyjdzie w kazdej formie (odpowiednich wymiarow). Jezeli
tortownica bez kominka, to musialaby byc mala, bo ciasta nie jest za duzo i
trudo bedzie je rozprowadzic po duzej powierzchni. Osobiscie doradzam kominek,
nie mylic z forma do babki. Kominek jest alternatywny do plaskiego dna
tortownicy. Przynajmniej jak ja kupowalam tortownice to bylo plaskie dno i dno
z kominkiem.
Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-04 12:07:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 04 Feb 2003 09:57:26 +0100, "walkie!"
<w...@w...net.pl> wrote:

>Z kominkiem to jest taka okragla blacha w sensie tortownica ;) a na
>srodku masz taka rure. i w srodku jest dziurka i ta tortownica tez ma
>dziure tak ze jest taki kominek czyli dziurka. ;-)

i jak sie w takim upiecze babke to bedzie wygladala jak sklepowa
babka z dziura w srodku. namietnie takie kupowalam w bardzo
zamierzchlych czasach - we Wroclawiu, w Feniksie na dole, babke
drozdzowa z rodzynkami i lukrem. najchetniej kupowalam pol,
wyjadalam te polukrowana czesc, najchetniej wewnetrzna, bo lukier
tam lepki bardziej, reszte zjadal pies, jak w domu jakis akurat
byl. czyli wyjadalam lukier z komina ;)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-04 12:09:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Feb 2003 11:21:12 +0100, a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>tortownicy. Przynajmniej jak ja kupowalam tortownice to bylo plaskie dno i dno

aaaa, ja tez takie mam, roznica miedzy babowa forma z kominem i
tortownica z kominem jest kwestia wysokosci calego przedmioty - w
tortownicy komin krotki, bo i tortownica nie wysoka ;))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

[P] Salatka z kurczaka i winogrona
Cytrynowiec - zrobilam