Przeróbka instalacji elektrycznej

1. Data: 2008-08-11 18:50:48

Temat: Przeróbka instalacji elektrycznej
Od: "kr" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawa wygląda tak. Mieszkanie stare - kilkadziesiąt lat. Instalacja robiona
przewodami aluminiowymi. W sumie nie było żadnych problemów. Ale obecnie w
trakcie remontu wynikł problem z przeniesieniem kilku gniazdek i dorobieniu
kilku nowych. Wiem że najlepiej byłoby zmienić wszystkie przewody na nowe -
miedziane ale to nie wchodziw grę, gdyż mieszkanie jest wynajmowane a sam
nie będę finansował całości. I tu problem jak połączyć przewody Al z Cu, bo
wiem że takie połączenie może korodować. Wymyśliłem żeby nowe połączenia
pociągnąć od najbliższej puszki gdzie przewody skręcę na śrubki kostką
instalacyjną. Czy to dobry pomysł? A może są jakieś inne metody?

2. Data: 2008-08-11 20:57:33

Temat: Re: Przeróbka instalacji elektrycznej
Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kr" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na śrubki kostką instalacyjną. Czy to dobry pomysł? A może są jakieś inne

W zakładach energetycznych używa się specjalnej blachy "kupal" (CuAl). Z
włacnego doświadczenia wiem, że takie połączenia są na kilka lat co
najwyżej. Skoro jednak wynajmujesz- to nie wiem, jak długo tam będziesz. W
kostce połączeniowej aluminium szybko się odkształca i zaczyna mieć luzy, co
skutkuje kiepskim stykiem, iskrzeniem, i upaleniem przewodu. Oczywiście-
wiele zależy jeszcze od obciążenia

Chiron

3. Data: 2008-08-12 04:16:48

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sie, 20:50, "kr" <r...@w...pl> wrote:
> [...]
> pociągnąć od najbliższej puszki gdzie przewody skręcę na śrubki kostką
> instalacyjną. Czy to dobry pomysł? A może są jakieś inne metody?

Na okres wynajęcia wystarczający. Z Al. są kłopoty, gdyż pod
obciążeniem płynie - powstają luzy i zaczyna iskrzyć. Może dojść do
pożaru. Proces ten wzmaga grzanie się styków pomiędzy przewodami
zwłaszcza gdy jest t Al.-Al. - tlenki Al.. mają bardzo dużą oporność.
Jest dość dobre rozwiązanie - tulejki zaciskowe, ale trzeba mieć do
nich szczypce. Tulejki są na różne przekroje. Do kupienia w:
http://www.tme.eu/pl/katalog/szukaj.phtml?f_radio=&f
_szukaj=NINIGI&id2=36&id_drzewo=41&id_g=41&id_p=9&s=
3#id_category%3D100041%26cleanParameters%3D1
A tu narzędzia do zaciskania:
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#id_category
%3D100115%26search%3Dzaciskarka%26md5%3Dta33adf43313
f0eacd45220493ab37963

Ogólnie - przydatne w domu i samochodzie, zwłascza po dopełnieniu
koszulkami termokurczliwymi.

4. Data: 2008-08-12 06:08:26

Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na okres wynajęcia wystarczający. Z Al. są kłopoty, gdyż pod
obciążeniem płynie - powstają luzy i zaczyna iskrzyć.
stare instalacje "aluminiowe" wytrzymały kilkadziesiąt lat
a na dodatek w drewnianych budowlach.
Oczywiście obciązenia nie były takie jak dzisiaj,ale jednak instalacje
wytrzymywały.
Do dzisiaj stosuje się kable aluniniowe oczywiście w energetyce.
Wracając do pytania, przewody możesz skęciś jak sam "wymyśliłeś"
tulejkami wyjętymi pojedńczo z listwy zaciskowej. Starsj się aby nie
przeginać w puszcze
"starych" przewodów i przed zamknięcim puszki dokręcić połączenia tych
starych.
Jesli pomieszczenie jest suche i długość przewodoów Al jest wystarczająca
to nie zawahałbym się skręcić je na "ryja" jak mówią fachowcy.

5. Data: 2008-08-12 08:12:58

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sie, 08:08, "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> wrote:
> [...]
> Jesli pomieszczenie jest suche  i długość przewodoów Al  jest wystarczająca
> to nie zawahałbym się skręcić je na "ryja" jak mówią fachowcy.

Przewody Al po tylu latach są bardzo kruche - skręcenie może powodować
uszkodzenia - tulejki są najlepszym rozwiązaniem.
Znalazłem niedrogie narzędzie: http://www.conrad.pl/ Nr katalogowy
804142-08
oraz "tulejki zaciskowe bez kołnierzy".
Wart uwagi jest komplet w pudełku: Nr katalogowy 801020-08

6. Data: 2008-08-12 08:49:05

Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przewody Al po tylu latach są bardzo kruche - skręcenie może powodować
> uszkodzenia - tulejki są najlepszym rozwiązaniem.

Mam na codzień do czynienia z takimi przewodami.
Napisałem, że ja poradziłbym sobie w taki sposób, ale....
jest to tylko "zastępczy srodek".

7. Data: 2008-08-12 20:14:23

Od: "kr" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> wrote in message

> Mam na codzień do czynienia z takimi przewodami.
> Napisałem, że ja poradziłbym sobie w taki sposób, ale....
> jest to tylko "zastępczy srodek".

Dziękuje wsyzstkim za porady i sugestie

panele epi-group
Mass-Market Your Website 52841
Zaprawa tynkarska: gotowa czy robiona?
pralki automatyczne
problem z polaczeniem okapu z kominem wylotowym