Przesadzanie drzew

71. Data: 2001-12-02 08:33:00

Temat: Re: Koszenie..Jest: Matematycy a ogrodnictwo
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:9uboei$ec7$1@news.onet.pl...

> Zaraz, zaraz! Czy chodzi naprawde o ciecie trawy o wysokosci 32 mm?
> To znaczy, ze najpierw mierzymy trawe. Jesli ma wysokosc 32 mm, tak
> nastawiamy kosiarke i kosimy.
>
> A moze chodzi o ciecie trawy na wysokosci 32 mm?
> No coz, matematyk zawsze sie przyczepi :-)

Mea culpa, producent (i matematyk) napisał dobrze.
W instrukcji jest: ...na wysokość...

Pozdrowienia, Jan_jr

72. Data: 2001-12-02 10:03:17

Temat: Odp: Było: Przesadzanie..Jest: Matematycy a ogrodnictwo
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> Ciągle się czegoś od Was uczę! I dlatego się z Wami zadaję!
> Jednak ostatnie zdanie proszę mi uprzejmie wytłumaczyć!!! DOKŁADNIE!

Ależ kolega leniwy się zrobił! To pewnie wpływ konsumpcji ogrodowych plonów
z tego sezonu?
Co do liczenia igieł - proszę zasiąść przed kominkiem (ewentualnie grillem,
grzejnikiem CO lub w kotłowni) i popijając wyżej wzmiankowane płody
poczytać/smakować książkę Jurka - przy każdym gatunku są wymienione ilości
igieł. W pochewkach. ;)

Oizdrawiam, Basia.

73. Data: 2001-12-02 11:00:32

Od: Iwona Sapijaszko <i...@w...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... I pewnie bez takich jak
> On świat nie byłby kompletny.... :-)))))))
zgadzam się z Tobą całkowicie :)

pozdrawiam
Iwona

74. Data: 2001-12-03 12:39:54

Temat: Re: Przesadzanie drzew - jakie doswiadczenia
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Greka

Na dobra sprawę niewiele tam greki. Jest część nazewnictwa wywodzącego się z
języka starogreckiego. Jednak, jest tam też: łacina klasyczna i
średniowieczna, języki innych narodów, elementy zaczerpnięte z nazw
geograficznych i nazwisk.
Wszystko to łączy jedna wspólna cecha. Forma łacińska.
Z uwagi na to brzmienie, w Polsce najczęściej mówi się o łacińskim
nazewnictwie roślin.
Jak wynika z powyższego, poprawniej (tylko moim zdaniem) należałoby mówić o
nazewnictwie botanicznym.
Jest to bezpieczniejsze, bo uwzględniające złożoność składni tego
nazewnictwa.
Tak więc, ja przyjmuję, że Janusz był bliżej prawdy niż Jan. Czynię to
niechętnie, bo świadczy to o tym, ze Janusz pisze mądrze, a ja tylko
"przygłupawo".
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

75. Data: 2001-12-03 13:19:50

Temat: Taksony-táksis
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message

> [...]
> Tak więc, ja przyjmuję, że Janusz był bliżej prawdy niż Jan. Czynię to
> niechętnie, bo świadczy to o tym, ze Janusz pisze mądrze, a ja tylko

Padło hasło - "taksony to po łacinie???" odpowiedziałem - greka. I ta
odpowiedź dotyczyła tylko i wyłącznie słowa takson, wywodzącego sie z języka
greckiego a nie z łaciny. Z greckiego táksis oznacza 'uporządkowanie'.
W przypadku "łacińskiego nazewnictwa roślin" musi być tak jak Ty piszesz
:-)))

Pozdrowienia, Jan_jr

76. Data: 2001-12-03 14:41:40

Temat: Re: do Krzysztofa - długie...
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof =?ISO-8859-2?Q?Marusi=F1ski ?= napisał(a):

> Tak więc, ja przyjmuję, że Janusz był bliżej prawdy niż Jan. Czynię to
> niechętnie, bo świadczy to o tym, ze Janusz pisze mšdrze,

ukryć się nie da...... :-)))))))))))))))))))))))))))))) / objaśniam: to była
autoironia/

> a ja tylko "przygłupawo".

NIE!!! Nie tylko!
I wyjaśnijmy w końcu sprawę po męsku!
Bardzo cenię Twojš ogrodniczo-biologicznš wiedzę i Twoje doświadczenie! Twoje
porady i wypowiedzi ogrodnicze sš (przynajmniej dla mnie - amatora kompletnego)
kompetentne i fachowe! I dzięki Ci za nie!!!
Myślę, że to jest nie tylko moja opinia.

Zwróćże jednak uwagę też na to, że nigdy nie poważyłem się ich kwestinować!
Natomiast rozumiem, że ubodły Cię słowa "przygłupiasty wštek".
Ubodły, bo dokładnie w tym celu zostały użyte.
Przypominam uprzejmie, że chodziło wyłšcznie o Twoje słowa "niemieckie buzie"
(krasnali zresztš).
Otóż poglšdy polityczno-narodowościowe możesz sobie mieć jakie chcesz. Twoja
sprawa. I... gdybyśmy o nich pogadali prywatnie , istnieje szansa, że moglibyśmy
się porozumieć!
Natomiast ich artykułowanie na tej grupie jakoś nigdy nie miało miejsca, i może
właśnie dlatego sie z Wami zadaję... Tu jest spokój, można się oderwać od tego
powszechnego zidiocenia, tu sš tarasowe, bylinki, różyczki, problemy z kretami,
z wysokościš koszenia trawy, nawet o storczykowatych (hi!hi!) niekiedy sie tu
pisuje, że o totalnej agresji przędziorów nie wspomnę.... Tu sš ludzie
kulturalni , inteligentni - a więc i dowcipni, tu sš "wšchacze kwiatków", tu sš
"rozmarzeńcy", tu sš esteci, poetyckie dusze (popatrz jak pomysł Jerzego z
piosenkami chwycił)...
I nagle czytam coś takiego.....
Zareagowałem rzeczywiście doś brutalnie. Jednak być może da to coś do rozumienia
i innym, którzy w swych fobiach (z zupełnie innego ogródka) zapędzić chcieliby
się zbyt daleko.. Jest przecież tyle innych grup dyskusyjnych....
Czy powinienem Ci naprawdę tłumaczyć, jak np. taki tekst mógłby odebrać Irek,
albo parę innych osóbe z tamtšd podczytujacych tę grupę...
I jeżeli Irek sobie żarciki niemieckie urzšdza, w ramach znakomitej autoironii,
to jest dla mnie do przyjęcia...
Natomiast jeżeli ktoś "z zewnštrz" deprecjonuje buzie Irka dzieci (wybacz Irek
ale jesteś świetnym przykładem) to , wybacz Krzysztofie, musiałem na to
zareagować!

Czytajšc Twoje trochę pokrętne wyjaśnienia, że chodziło Ci... o tradycyjne
niemieckie formy modelowania twarzy sprzedawanych u nas krasnali, przyjmuję do
wiadomości, że coś zrozumiełeś i jakoś z tego trzeba wyjść....

Natomiast wypominanie mi słów o "przygłupiastym wštku" - nie uchodzi.
Dotyczyło to tylko jednego problemu i niech tak zostanie.
Z szacunkiem
Janusz
PS
A gdyby to co wyżej nie wyjaśniło Ci niczego, jeżeli to zbyt trudne było.. to
możemy:
jak pisał pewien scenarzysta:
... na miecze, albo na topory, na walkę konnš, alibo pieszš...
Zawsze do usług
J.

77. Data: 2001-12-03 20:51:14

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> możemy:
> jak pisał pewien scenarzysta:
> ... na miecze, albo na topory, na walkę konnš, alibo pieszš...

Na tej grupie to chyba na grabki , jużci na łopatki ;-)))

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

78. Data: 2001-12-04 20:47:40

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

moglibyśmy
> się porozumieć!
> Natomiast ich artykułowanie na tej grupie jakoś nigdy nie miało miejsca,

Człowieku! O czym ty piszesz?
Jakie poglądy polityczno-narodowościowe?
Jakie buzie Irka dzieci?
Jakie fobie?

Jesteś śmieszny.

Jesteś tylko śmieszny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

witam wszystkich bardzo !!!
Szkoły florystyczne [OT]
Gratulacje dla Piotra Dudek
Filozoficznie o metodach uprawy różnych badyli
grusza