Przesadzanie / rozsadzanie irysow

1. Data: 2004-06-24 07:21:25

Temat: Przesadzanie / rozsadzanie irysow
Od: "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Kiedy rozsadzac irysy ?
Dogrzebalem sie do artykulu w "Dzialkowcu" gdzie
jest napisane, ze nalezy to robic gdy rosliny skoncza
kwitnac; w lipcu lub sierpniu. Moje juz przekwitly,
lipiec za pasem, pogoda deszczowa .... mozna przesadzac ?
Pytam bo musze to zrobic jak najszybciej. Sadzac je w ub.
roku nie przewidzialem dzikiego tempa wzrostu, i musze je troche
przerzedzic. Jakie macie doswiadczenia ?

pozdrawiam

Andrzej

2. Data: 2004-06-24 07:56:40

Temat: Re: Przesadzanie / rozsadzanie irysow
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cbdvho$svg$1@news.onet.pl Andrzej Polanski
<r...@p...onet.pl> napisał(a):

> Kiedy rozsadzac irysy ?

Hejka. Irysy rozmnaża się przez podział kłączy, które tnie się na
krótkie kawałki. Dzielić można na wiosnę lub po przekwitnieniu aż do
końca sierpnia.
Pozdrawiam terminowo Ja...cki

3. Data: 2004-06-24 08:01:02

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam !
>
> Kiedy rozsadzac irysy ?
> Sadzac je w ub.
> roku nie przewidzialem dzikiego tempa wzrostu, i musze je troche
> przerzedzic.
> pozdrawiam
> Andrzej

A jakie są to irysy i czy będziesz je "rozsuwał" czy też usuwał ??? Bo
wierz, irys to piękny kwiat ;-)

O tej porze roku wydaje mi się za wcześnie. Jak usadzisz je w innym miejscu
to korzenie nie będą trzymały się już tak dobrze podłoża a szeroki wachlarz
liści od wiatru może je dodatkowo przewracać. Ja przesadzam jeszcze później,
na jesień i aby mi się nie przewracały obcinam im liście zostawiając krótkie
pędzelki. Trochę za wcześnie jest na takie traktowanie Twoich, bo mogą nie
kwitnąć ponieważ nie nałapią sił witalnych w kłącza.

Ale skoro wyczytałeś taką informację w Działkowcu ... to może ... :-/

Serdecznie Miłka

4. Data: 2004-06-24 08:19:54

Od: "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miłka wrote in message ...

> A jakie są to irysy

Z klaczem , brodkowe czy jak to tam sie zwa ...

>i czy będziesz je "rozsuwał" czy też usuwał ???

Jak najbardziej rozsuwal .

>O tej porze roku wydaje mi się za wcześnie.
(...)
> [...]
>pędzelki. Trochę za wcześnie jest na takie traktowanie Twoich, bo mogą nie
>kwitnąć ponieważ nie nałapią sił witalnych w kłącza.

Z tych ktore przesadzalem w ub. roku jesienia zakwitl tylko jeden.
Natomiast posadzone w maju (ub. roku) rozrosly sie
i kompletnie zagluszyly trytome.Wlaza nawet na liliowce.

pozdrawiam

Andrzej

5. Data: 2004-06-24 10:23:07

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wachlarz
> liści od wiatru może je dodatkowo przewracać.
(..)

Ja dzielę i przesadzam po kwitnieniu. Mam właśnie zamiar zrobić to w
przyszłym tygodniu. Rozet liściowych nie skracam. Może to wbrew zasadom, ale
w następnym roku mi kwitną. Zawsze też można podeprzeć kawałkiem gałązki,
nim kłącze złapie się gruntu.
Mogę podzielić się łososiowymi i dorzucić małą taczkę :-)) ozdobnego tytoniu
i ogórecznika, bo znowu mam nadmiary. Odbiór na miejscu :-)).

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-06-24 12:16:04

Od: JotHa <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):

> Rozet liściowych nie skracam. Może to wbrew zasadom, ale
> w następnym roku mi kwitną.

O wlasnie !
Odkad zaczelam ciac licie, wiekszosc przestala kwitnac !
Nie bede ciac !!!!

:-)

Pozdrawiam
Asia

7. Data: 2004-06-26 20:44:49

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Z tych ktore przesadzalem w ub. roku jesienia zakwitl tylko jeden.
> Natomiast posadzone w maju (ub. roku) rozrosly sie
> i kompletnie zagluszyly trytome.Wlaza nawet na liliowce.

Ja wlasnie przesadzalam swoje. Poodcianalm najstarsze odcinki klaczy
(zasypujac rany weglem), lekko skrocilam korzenie, oraz przycielam liscie na
25-30cm. Wsadzalam do spulchnionej ziemii i nie podlewalam.

Elfir

kosiarka ręczna?
piwonia krzewiasta
glicynia