kosiarka ręczna?

1. Data: 2004-06-24 06:20:02

Temat: kosiarka ręczna?
Od: "mariusz" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mój trawnik ma około 400m2
koszę go kosiarką elektryczną, rotacyjną
przed każdym koszeniem ostrzę noże, a trawa i tak po koszeniu jest
poszarpana

naczytałem się o kosiarkach bębnowych i ich głównej zalecie ścinania (a nie
zrywania) trawy
więc na początek mam ochotę zakupić kosiarkę ręczną i zobaczyć czy tak
rzeczywiście jest

czy ktoś z grupowiczów mógłby coś na ten temat napisać:
- czy taka powierzchnia na ręczną kosiarkę to nie za dużo?
- czy koszenie wygląda podobnie jak elektryczne, tzn. spokojny spacerek za
kosiarką?
- czy noże szybko się tępią i czy da się je naostrzyć?
- czy nie rozregulowuje się mechanizm (to przecież precyzyjne dopasowanie
noża stałego i obrotowych)?

a przy okazji to znalazłem, chyba jedyną, elektryczną kosiarkę bębnową,
Bosch ASM 32
takie urządzenie miałbym w dalszych planach
może ktoś je używa? jak się sprawuje w kontekście powyższych pytań?

pozdrawiam (bębnowo?),
mariusz

2. Data: 2004-06-24 08:55:32

Temat: Re: kosiarka ręczna?
Od: "krycha" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mariusz" <m...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> mój trawnik ma około 400m2
> koszę go kosiarką elektryczną, rotacyjną
(...)
> więc na początek mam ochotę zakupić kosiarkę ręczną i zobaczyć czy tak
> rzeczywiście jest

Używam kosiarki ręcznej od kilkunastu lat (z koszem).
Kupiona jeszcze za miliony :-)

> czy ktoś z grupowiczów mógłby coś na ten temat napisać:
> - czy taka powierzchnia na ręczną kosiarkę to nie za dużo?

Pewnie że nie za dużo, szczególnie jak jest to teren bez nasadzeń, które
trzeba omijać, czy schylać się.

> - czy koszenie wygląda podobnie jak elektryczne, tzn. spokojny spacerek za
> kosiarką?

No, nie ma spacerku :-)
Trzeba kosiarkę pchać. Szczególnie wtedy gdy, dopuści się do zbyt wysokiej
trawy.
Aby koszenie ksiarkę ręczną, było skuteczne i niezbyt uciążliwe,
należy kosić często, bo wysokiej trawy nie zbiera.

> - czy noże szybko się tępią i czy da się je naostrzyć?
> - czy nie rozregulowuje się mechanizm (to przecież precyzyjne dopasowanie
> noża stałego i obrotowych)?

Noży nie potrzeba ostrzyć, bo same się ostrzą,
podczas koszenia.

Ma jedną wadę, głośno pracuje, ale to jest wada tego egzemplarza,
bo sąsiad ma też ręczna i nie słychać jej tak jak mojej.

Kupiłam w tym roku kosiarkę elektryczną i też mam trawę poszarpaną, ale za
to mogę kosić trawę,
która jest trudna do koszenia kosiarką ręczną.
Jak chcę mieć równo i ładnie skoszoną trawę,
biorę ręczną.

pozdrawiam Krycha

3. Data: 2004-06-24 09:54:55

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mój trawnik ma około 400m2
> koszę go kosiarką elektryczną, rotacyjną
> przed każdym koszeniem ostrzę noże, a trawa i tak po koszeniu jest

Moze gubisz prawidlowy kat ostrza.

> [...]
nie
> zrywania) trawy
> więc na początek mam ochotę zakupić kosiarkę ręczną i zobaczyć czy tak

Faktycznie kosiarka bębnowa tnie trawę jak nożyce.

> czy ktoś z grupowiczów mógłby coś na ten temat napisać:
> - czy taka powierzchnia na ręczną kosiarkę to nie za dużo?

Moim zdaniem to dużo. Osobiście ok 200 m2 trawy ścinam kosiarką bębnową
spalinową a mam również bębnową elektryczną, którą kupiłem 5 lat temu. Ale
po zakupie spalinowej tej nie używam do koszenia tylko założyłem wymienny
bęben do skaryfikacji (odfilcowywacz, gdzie indziej areator - choc blednie
tak nazywany). Cóż kabel za kosiarka to dla mnie bariera - bez kabla odżyła
cheć koszenia, :)).

> - czy koszenie wygląda podobnie jak elektryczne, tzn. spokojny spacerek za
> kosiarką?

W recznej to pewnie nie. Elektryczne i spalinowe maja naped na walec wiec
nawet delikatna kobieta może smialo kosic.

> - czy noże szybko się tępią i czy da się je naostrzyć?

Noże sie tępią ale po paru latach. W Polsce zapomnij o naostrzeniu takiej
kosiarki - sam to przerabiałem. Podobno jedno pole golfowe w kraju ma takie
urządzenie. Teoretycznie można naostrzyć na szlifierce do wałków. Do
rzecznych kosiarek sa tez zestawy do ostrzenia polegające na kręceniu bębnem
w przeciwna stronę i przesuwaniu pędzlem z materiałem polerskim zdłóż tak
obracanego ostrza. I jeszcze jedna metoda to pasek ze scierniwem nakładany
na stalnice i podobnie obracany bęben w przeciwna stronę. Obie metody mogą
sia nadąć do kosiarek recznych lub elektrycznych gdzie noże wykonane sa z
cienkiej stali. Ja w mojej 6 nożowej spalinowej mam bardzo grubą stal i mam
z tym problem. Ważne żeby ewentualne urazy mechaniczne i powstałe jeakies
zadziory usunąć miejscowo pilnikiem.

> - czy nie rozregulowuje się mechanizm (to przecież precyzyjne dopasowanie
> noża stałego i obrotowych)?

We wszystkich modelach reguluje się po obu stronach bębna przyleganie
krawędzi noża ruchomego do nieruchomej stalnicy. Prawidłowo wyregulowana
kosiarka musi przecina kartkę papieru listowego bez poszarpania na całej
szerokości ostrza.

> [...]
> takie urządzenie miałbym w dalszych planach
> może ktoś je używa? jak się sprawuje w kontekście powyższych pytań?

Ja osobiście mam kosiarki najstarszej firmy produkującej tego typu
urzadzenia w wersji mechanicznej czyli angielskiej firmy ATCO (trochę się
chwale ale sa to rodzynki www.atco.co.uk w kosiarkach jak mercedesy w
samochodach).
Firma ATCO występuje tez w tańszej odmianie pod nawza QUALCAST. Właśnie
wspomniana kosiarka Boscha jest defacto produktem tego koncernu
ATCO-QUALCAST. Choć to model pozbawiony największej zalety kosiarek
bebenowych czyli walca, który ugniata trawę tworząc efekt pasów
charakterystyczny dla trawników angielskich. Ostatnio na liście dyskutowałem
na ten temat i możesz zarzec na fotki z mojego trawnika koszonego właśnie
takimi kosiarkami www.autopunkt24.pl/trawa (zaznaczam ze zdjęcia zrobione w
dzień bez słońca i przed nawożeniem, już nawóz rozsypany czekam jak zacznie
działać to pochwale się dalej.)

Pozdrowienia
Wojtek

4. Data: 2004-06-24 11:08:56

Od: "mariusz" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> bęben do skaryfikacji (odfilcowywacz, gdzie indziej areator - choc blednie
> tak nazywany). Cóż kabel za kosiarka to dla mnie bariera - bez kabla

po takiej (wyczerpującej) odpowiedzi nowe pytania cisną się na klawiaturę...
jak często kosisz (w dniach i długości przyrostów trawy)?
czy kosisz do kosza czy zostawiasz na trawniku?

(...)
> [...]
> takimi kosiarkami www.autopunkt24.pl/trawa (zaznaczam ze zdjęcia zrobione
> dzień bez słońca i przed nawożeniem, już nawóz rozsypany czekam jak

śledziłem tamten wątek
jestem fanem twojego trawnika
całego ogrodu też, chociaż ogród to żona bardziej podziwiała, to nasz styl
mój ma dopiero 2 lata

jestem też fanem twojego "mercedesa" kosiarki
możesz zdradzić cenę?

jakim nawóz rozsypałeś i ile go zużyłeś na swoje 200m2?

no i oczywiście czekam na obiecane fotki po nawożeniu
mariusz

5. Data: 2004-06-24 13:32:01

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> po takiej (wyczerpującej) odpowiedzi nowe pytania cisną się na
klawiaturę...
> jak często kosisz (w dniach i długości przyrostów trawy)?

w sezonie 2 razy w tygodniu (poniedzialek i piatek)

> czy kosisz do kosza czy zostawiasz na trawniku?

Oczywiscie do kosza

> jestem też fanem twojego "mercedesa" kosiarki
> możesz zdradzić cenę?
elektryczna kosztowala 350 Funtów, dodatkowa kaseta do skaryfikaci 40 GBF
spalinowa kupilem suuuper okazyjnie na allegro za 500 ZL!!!
Gosc to chyba niewiedzial ile taki ATCO spalinowy jest wart, takie
egzeplarze na ebay-u sa 4 razy drozej.

> jakim nawóz rozsypałeś i ile go zużyłeś na swoje 200m2?

nawozach pisalem w poprzednich watkach ale preferuje ostoatnio firmy compo

Wojtek

6. Data: 2004-06-24 13:53:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mariusz" <m...@k...com.pl> wrote in message
> (...)
> dyskutowałem
>
> śledziłem tamten wątek
> jestem fanem twojego trawnika

Dla rownowagi - ja nie znosze takich trawnikow. De gustibus ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-06-24 18:57:51

Temat: Re[2]: kosiarka ręczna?
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Michal przeczytałem:

MM> Dla rownowagi - ja nie znosze takich trawnikow. De gustibus ...

Dla zachwiania: ja znoszę różnorodność.
Jeżeli mają się podobać łąki lub trawniko-mchowniki to wtedy gdy są trawniki
wypieszczone.
Zróżnicowanie jest piękne.
Krzysztof Marusiński

8. Data: 2004-06-26 20:42:19

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - czy taka powierzchnia na ręczną kosiarkę to nie za dużo?
> - czy koszenie wygląda podobnie jak elektryczne, tzn. spokojny spacerek za

Nie, mialam bebnowa i moim zdaniem jest fatalna, zwlasza jesli przytepia sie
ostrza a naostrzyc nie ma jak. Kosi tylko miekkie zdzbla, a wiec nieco
zapuszczonego trawnika nie skosi. U mnie ta kosiarka walcowala trawe a nie
scinala.

Elfir

9. Data: 2004-06-26 20:47:34

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
U mnie ta kosiarka walcowala trawe a nie
Kosiarki bębnowe koszą najdokładniej i najkrócej/najniżej. Używa się ich
np. na bazach pola golfowego. Trzeba kupić kosiarke z przeciwnożem. Dobre
modele są w cenie kosiarki elektrycznej (ok. 1k zł). Tańszej lepiej nie
kupować...
Kosiarka trawnikowa kosi najwyżej 1/3 wysokości trawy. Jeśli masz trawe 30
cm, to jest łąka a nie trawnik, i trzeba używać innch narzędzi..
Pozdrowienia
Jan

10. Data: 2004-06-26 21:17:47

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Kosiarki bębnowe koszą najdokładniej i najkrócej/najniżej. Używa się ich
> np. na bazach pola golfowego. Trzeba kupić kosiarke z przeciwnożem. Dobre

Byc moze na polach golfowych zdaje egzamin, gdzie trawa jest koszona co 3
dni, a noze ostrzone na biezaco. Na mojej dzialce rekreacyjnej sie nie
sprawdzila.

Elfir

piwonia krzewiasta
glicynia