kosiarka ręczna?

następny post »
From: "mariusz" <m...@k...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: kosiarka ręczna?
Date: Thu, 24 Jun 2004 08:20:02 +0200

mój trawnik ma około 400m2
koszę go kosiarką elektryczną, rotacyjną
przed każdym koszeniem ostrzę noże, a trawa i tak po koszeniu jest
poszarpana

naczytałem się o kosiarkach bębnowych i ich głównej zalecie ścinania (a nie
zrywania) trawy
więc na początek mam ochotę zakupić kosiarkę ręczną i zobaczyć czy tak
rzeczywiście jest

czy ktoś z grupowiczów mógłby coś na ten temat napisać:
- czy taka powierzchnia na ręczną kosiarkę to nie za dużo?
- czy koszenie wygląda podobnie jak elektryczne, tzn. spokojny spacerek za
kosiarką?
- czy noże szybko się tępią i czy da się je naostrzyć?
- czy nie rozregulowuje się mechanizm (to przecież precyzyjne dopasowanie
noża stałego i obrotowych)?

a przy okazji to znalazłem, chyba jedyną, elektryczną kosiarkę bębnową,
Bosch ASM 32
takie urządzenie miałbym w dalszych planach
może ktoś je używa? jak się sprawuje w kontekście powyższych pytań?

pozdrawiam (bębnowo?),
mariusz