Przycięcie dębu

1. Data: 2011-02-13 07:32:30

Temat: Przycięcie dębu
Od: "Wikbo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, przed moim ogrodzeniem (juz poza moją działką) rośnie sobie dąbek w
odległości 1,5 metra od ogrodzenia..
Ma już jakieś 5-6m wysokości. Ten dąb w przyszłości mocno ograniczy mi
dostęp światła słonecznego do mojej działki. Chciałbym go przyciąć tzn.
skrócić i ewentualnie poprawiać ten zabieg co roku. Kiedy najlepiej to
zrobić? Czy to jest legalne? Czy trzeba to gdzieś zgłaszać?

No i drugi przypadek to sosna, która straciła po przeszłorocznej zimie 1/3
gałęzi. Sosna z tego co obserwowałem nie wypuszcza nowych odrostów. Gałęzie
straciła od dolnej części drzewa do gdzieś połowy.
W sumie chyba pozostaje jej tylko ścięcie, czy coś jeszcze można poradzić?
Czy da się ją zmusi do wypuszczenia nowych gałęzi?

Pozdrawiam
Michał