Przycinanie winorośli

następny post »
From: "Tomasz" <t...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Przycinanie winorośli
Date: Thu, 5 Oct 2017 14:25:14 +0200

Od kilku lat rośnie mi winorośl na ścianie domku ogrodowego, bez
przycinania.
Początkowo traktowałem tą roślinę jako źródło pięknej zieleni, owoce mnie
nie interesowały.
Ostatnio jednak zebrałem w zeszłym roku, tak od niechcenia 50 kg winogron.
Zacząłem się zastanawiać jak tą dżunglę poprzycinać aby cieszyć się owocami
a nie tylko liśćmi.
Przez te kilka lat pojawiło się setki zdrewniałych już odrostów dochodzących
do 6 m długości.
Szukałem w internecie ale mojego przypadku nikt nie rozpatruje, dlatego
pytam na grupie.
Wykombinowałem sobie że obetnę wszystkie tegoroczne, zielone jeszcze pędy a
zdrewniałe odrosty
usunę, pozostawiając jeden na pięć.
Czy to dobry pomysł, może mi ktoś poradzić jak to zrobić bardziej
profesjonalnie?

--
Tomasz