Przystosowanie samochodu

1. Data: 2000-10-04 00:01:31

Temat: Przystosowanie samochodu
Od: "Wieno" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szukam firmy przystosowującej samochody do potrzeb ON. W województwie
dolnośląski lub w pobliżu. Chodzi mi konkretnie o zamontowanie fotela
ruchomego wysuwającego się na zewnątrz samochodu.

Zastanawiam się także, czy taka przeróbka może być częściowo refundowana
przez PFRON?

Będę wdzięczny za informacje.
Wiesiek N.

http://www.clan.pl/~tzchmwch
http://www.clan.pl/~wieno
w...@c...pl
t...@c...pl

2. Data: 2000-10-04 17:31:59

Temat: Re: Przystosowanie samochodu
Od: "Wojtek Urban" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zamieszczam baze firm, jaka posiadam, ktore przystosowuja samochody do
potrzeb ON. Moze te adresy przydadza sie takze innym niepelnosprawnym
uzytkownikom pojazdow.

-Będzin - ul. Żeromskiego 30 - tel. (032) 267-67-25, (0501) 937-223

-Bielsko-Biała - ul. Sarnia 17A, Autoserwis K. Szyndler - tel. (033) 144-843

-Gdańsk-Oliwa - ul. Dickmana 11B, AUTOPOL K. Zalewski - tel. (058) 52-07-75

-Gliwice - ul. Andersa 66, AUTO ELEKTRO SERVICE - tel. (032) 237-94-40,
(0601) 86-28-28

-Gorzów Wielk. - ul. Podmiejska 18a, DAEWOO-FSO St. Obsł. Sam. tel. (095)
732-52-82

-Lublin - ul. Cisowa 11, S.I. Ogniwo - tel. (081) 533-32-51

-Łódź - ul. Familijna 12, Mechanika Pojazdowa P. Sztajnert - tel. (042)
84-69-59

-Kraków - ul. Balicka 100, AUTO DETAL SERVICE T. Dobrowolski tel. (012)
37-17-77

-Opole - ul. Katowicka 24, ZPHU Omega

-Poznań - ul. Czarnkowska 14, AUTO JÓŹWIAK TEAM s.c. (do wyrobów koncernu
VW) - (061) 417-017, 478-179

-Poznań - ul. Dmowskiego 113, Warsztat Elektromech. M. Lenger - tel. (061)
66-28-62

-Poznań-Baranowo - ul. Wiosenna 61, W. Bońkowski Sp. z o.o. - tel. (061)
142-165

-Szczecin - ul. Golisza 6, West-Motor Sp. z o.o. - tel. (091) 520-016

-Warszawa - ul. Borowskiego 2, Centrum Badawczo-Rozwojowe Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych - tel. (022) 618 24 42

-Wrocław - ul. Działoszyńska, Jędrzejowski - (071) 353-45-84 (dom)

Jezeli chodzi o PFRON, to oferuja oni skorzystanie z programu "Pegaz".
Dotyczy on zakupu samochodu jak rowniez specjalistycznego oprzyrzadowania.
Nie jestem do konca pewny, czy mozna uzyskac dofinansowanie na zakup samego
urzadzenia. Ale w tej chwili i tak nie ma to wielkieo znaczenia, bo wnioski
na rok 2000 juz zostaly zrealizowane. A kolejne, na rok przyszly, bedzie
mozna skladac dopiero w marcu.

Pozdrawiam,

Wojtek

3. Data: 2000-10-04 20:01:11

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pisze Wieno :

> Szukam firmy przystosowującej samochody do potrzeb ON. W województwie
> dolnośląski lub w pobliżu. Chodzi mi konkretnie o zamontowanie fotela
> ruchomego wysuwającego się na zewnątrz samochodu.

Ja troche w innej sprawie. Swego czsu byla tu na grupie dyskusja
na temat certyfikacji takich przerobek. Nie wiem czy pamietasz
ale mozna to zalatwic u rzeczoznawcow PZMOT'u . Warto o to zadbac
by : po pierwsze bylo to zrobione naprawde fachowo a po drugie by
czuc sie bezpiecznie - bo niechby cos puscilo i z takim ruchomym
fotelem ... ech, nie nie kracze, odpukuje, a kysz.

> Zastanawiam się także, czy taka przeróbka może być częściowo
> refundowana przez PFRON?

PFRON jedynie wtedy gdyby to bylo wliczone do ceny nowego
samochodu ktory bys kupowal w ramach jakiegos ich Programu.

Niestety od dochodu tez tego nie bedzie mozna odliczyc :(

> Będę wdzięczny za informacje.

Zycze powodzenia w poszukiwaniach

A.A.

4. Data: 2000-10-05 11:39:44

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> Witam !

ciach

> [...]

> PFRON jedynie wtedy gdyby to bylo wliczone do ceny nowego
> samochodu ktory bys kupowal w ramach jakiegos ich Programu.

To fakt ale moze sie starac o dofinasiwanie (zasilek celowy) z PCPR-u
lub szukac sponsora, tu na moim terenie gosc znalazl sponsora ktory
zakupil mu kawalerke, dokonal rematu i przystosowal pod jego potrzeby...

> Niestety od dochodu tez tego nie bedzie mozna odliczyc :(

Dlaczego? Jezeli przekona fiskus ze to wydatek na cele rehabilitacyjne
to moze. Jest to przeciez kwestia interpretacji, przeciez powszechnie
wiadomo Tobie Andrzeju i innym ze wiele mozna zalatwic interpretajca
nawet czlowieka a co dopiero odpis podatkowy.

--
3mka Apik
a...@c...pl

5. Data: 2000-10-05 19:53:06

Od: "Wieno" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dziękuję serdecznie za informacje. Już skontaktowałem się z odpowiednim
warsztatem. Okazało się jednak, że lepszy będzie rodzaj dźwigu
samochodowego. Montowany w samochodzie podnosi i wkłada osobę z wózka do
samochodu.

Dlatego teraz z kolei prosiłbym o informację, gdzie taki dźwig samochodowy
można kupić.

Serdecznie pozdrawiam,
Wiesiek N.
http://www.clan.pl/~tzchmwch
http://www.clan.pl/~wieno
w...@c...pl
t...@c...pl

6. Data: 2000-10-05 22:27:38

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

odpisuje nam Apik na moje takie tam :

> To fakt ale moze sie starac o dofinasiwanie (zasilek celowy) z PCPR-u

Mozna zapomniec, w PCPR'y nie maja kasy juz od daaaaaawna .

> lub szukac sponsora, tu na moim terenie gosc znalazl sponsora ktory
> zakupil mu kawalerke, dokonal rematu i przystosowal pod jego potrzeby...

... i zamieszkal z nim ;-)

> [...]
> wiadomo Tobie Andrzeju i innym ze wiele mozna zalatwic interpretajca
> nawet czlowieka a co dopiero odpis podatkowy.

Totez tak zawsze robie ale do tego trzeba miec gadulec, w razie gdyby
trzeba bylo sie wytlumaczyc . Niestety nie mam recepty na gadulec wiec
pozwolilem sobie nie pisac o czyms takim :)

pozdrawiam
A.a.

7. Data: 2000-10-10 08:56:52

Od: "Leszek M." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć wszystkim; dawno mnie nie było - były pewne trudności obiektywne, mam
nadzieję że teraz będę częstszym bywalcem.
Chciałem uzupełnić poniższą listę o jeden adres:

Andrzej Kwiatkowski, Konstancin-Jeziorna, tel.754-04-38

Pozdrowienia
Leszek M.

Użytkownik Wojtek Urban <w...@i...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8rfm3p$o3d$...@n...tpi.pl...

8. Data: 2000-10-10 10:21:14

Od: "Leszek M." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...pl...
> Witam !
>
> odpisuje nam Apik na moje takie tam :

> Mozna zapomniec, w PCPR'y nie maja kasy juz od daaaaaawna .

Co do PCPR, to zawsze sie zastanawiam - po co istnieje urząd którego
zadaniem jest dawanie pieniędzy, jeśli nie ma pieniędzy ??? Z punktu
widzenia skuteczności działań PCPR można by wprowadzić zasadę: PCPR działa w
styczniu i lutym każdego roku (bo na tyle średnio wystarcza im kasy), a
potem zamyka się interes do końca roku. Jakie byłyby oszczędności na
pensjach, a jeszcze można by lokale wynając. Uzbierało by się z tego tyle
kasy, że zapewne mogli by jeszcze podziałać z jeden miesiąc więcej, na
przykład grudzien.

> [...]
> trzeba bylo sie wytlumaczyc . Niestety nie mam recepty na gadulec wiec
> pozwolilem sobie nie pisac o czyms takim :)

Nie mam w tej chwili pod ręką konkretnego paragrafu, ale sprawa odliczenia
przeróbki auta jest akurat jednoznacznie określona w przepisach podatkowych:
można, w dowolnej wysokości, pod warunkiem bycia ON i posiadania rachunków
odpisać w koszty wydatki na cele dostosowania pojazdu mechanicznego do
potrzeby wynikających z niepełnosprawności. Jest to powiedziane bardzo
jednoznacznie, jeśli mi nie dowierzacie - mogę znaleźć jakis dokładny numer
paragrafu, nie dalej jak dwa dni temu czytalem o tym i jestem pewien swego.
Tak jest przynajmniej na rok 1999 i 2000, jak będzie dalej - tego nie wiem,
ale tego nie wie nikt zapewne ;-)

Pozdrowienia
Leszek M.

9. Data: 2000-10-10 11:48:35

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> Witam !
>
> odpisuje nam Apik na moje takie tam :

ciach

> Mozna zapomniec, w PCPR'y nie maja kasy juz od daaaaaawna .

fakt ale mozliwosci byly-jak mialy kase

> ... i zamieszkal z nim ;-)

co miales na mysli?

ciach

> Totez tak zawsze robie ale do tego trzeba miec gadulec, w razie gdyby
> trzeba bylo sie wytlumaczyc . Niestety nie mam recepty na gadulec wiec
> pozwolilem sobie nie pisac o czyms takim :)

uwazasz ze zle zrobilem piszac o tym??;-(

> pozdrawiam
> A.a.
Ja tez
Apik

--
3mka Apik
a...@c...pl

10. Data: 2000-10-12 07:30:58

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pisze "Leszek M."

gdym napisal :

> [...]
> paragrafu, nie dalej jak dwa dni temu czytalem o tym i jestem pewien swego.

Oczywiscie masz racje !!!

Najciemniej pod latarnia :) Jest o tym na SaSo
(jako przedruk ulotki wydanej przez KlON/JAWOR ), o tu :

http://samisobie.clan.pl/podatki.htm#Co_uznaje_sie_z
a_wydatki_na_cele

2) przystosowanie pojazdów mechanicznych do potrzeb wynikających z
niepełnosprawności.

Dotyczy to tzw. oprzyrządowania, a nie zakupu samochodu lub części do
niego. Mieści się tu również zabezpieczenie progów samochodu przed
zniszczeniem przez wózek, montaż bagażnika na wózek.

Przepraszam za wprowadznie w blad , nie wiem czemu mi sie tak
potaśtało ;-)

pozdrawiam
A.A.

???przepływ informacji w Polsce ???