???przepływ informacji w Polsce ???

1. Data: 2000-10-03 12:59:13

Temat: ???przepływ informacji w Polsce ???
Od: "Joseph" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W naszym pięknym kraju jest tak że nikt nic nie wie.Przepływ informacji jest
taki że...(lub go nie ma ).Ażeby dowiedzieć się czegoś o ulgach dla osob
niepełnosprawnych lub refundacjach "chorych kas",trzeba naprawdę mieć dużo
szczęścia .Niektóre z tych informacji są praktycznie niedostępne dla
zwykłego szarego człowieka.Ba ,nawet nie wiadomo gdzie pytać.Inni
(przedewszystkim lekarze ) nic od siebie nie powiedzą ,dopiero jak zapytamy
to ...
Niestety tak to wygląda...
Mimo że nie piszę ogłoszeń na tę grupę to jestem jej stałym
"czytelnikiem",ponieważ tematyka grupy dotyczy mnie osobiście.Mam
propozycję:
Każdy z grupowiczów coś tam wie , może zebralibyśmy to wszystko(łącznie z
linkami do innych grup(typu http://www.nieslyszacy.pl/) i stworzyli jedną
wielką informacyjną
stronę www ?

m...@p...wp.pl

2. Data: 2000-10-03 20:01:24

Temat: Re: ???przepływ informacji w Polsce ???
Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pisze Joseph :

> W naszym pięknym kraju jest tak że nikt nic nie wie.

Eeee tam dzieki interkowi nie jest tak zle ;-)
Ja np nie mam problemu z dotarciem do interesujacych
mnie informacji :)

> [...]
> propozycję:
> Każdy z grupowiczów coś tam wie , może zebralibyśmy to wszystko(łącznie z

W zamysle takim mial byc serwis SamiSobie
( http://samisobie.clan.pl )

- prochu wiec nie wymysliles ;-)

I nazwa i motto na stronie glownej dokladnie na to wskazuja.
Po drugie jest cos takiego jak webring
Po trzecie umieszczenie wszystkiego na jednym serwerze moglo by
doprowadzic do tego ze serwis ten bylby calkowicie niedostepny (czyt.
"przytkany")
Po czwarte kto to ma robic ? - chetnych do wspolnej pracy jest jak na
lekarstwo, a wsrod nich fachowcow w tematach ktore sa dla nas
najistotniejsze (np prawo, medycyna) w ogole nie ma ( w kazdym razie na
pl.soc.inwalidzi sie nie ujawniaja - co mnie nie dziwi pamietajac
objawienie jakim byla Kasia Ornoch)
Po piate kazdy moze swoje informacje przekazac do dowolnego serwisu i
napewno nie zostana one odrzucone.
Po szoste ...

... koncze wyliczanke, ktora nie miala na celu upupienia Twojej
inicjatywy (bo jako taka cenna) lecz po to by pokazac Ci kulisy kuchni
serwisow internetowych poswieconych ON. Zgadzam sie z Toba ze dotarcie
do informacji, poprzez ich glowne strony jest dosc trudne i
niewtajemniczonemu moze sprawiac klopot. Jaka na to rada ? Szkolenia,
kursy, spotkania - na ktorych rozne przepisy na (internetowe) zycie
mozna by popularyzowac. Po prostu nalezy sie zajac ISON.

Kto mialby to organizowac lub koordynowac ?

SISON !

na bazie ktorego mozna by postawic portal (tak, tak ludzie wspierajacy
te inicjatywe sklonni sa w to wejsc)

... tylko jak sie nie chce tego wszystkiego miec .... no to jest jak
jest :(

Joseph, nie bierz tego wszystkiego do siebie - to takie moje tam
przemyslenia jako kolejny zapalnik, na Grupe rzucone ;-)

pozdrawiam
A.A.

3. Data: 2000-10-03 20:35:01

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Np. webring PLON http://www.idn.org.pl/plon

> [...]
> lekarstwo, a wsrod nich fachowcow w tematach ktore sa dla nas
> najistotniejsze (np prawo, medycyna) w ogole nie ma

Nie jest tak zle.
Przyklady:
http://www.idn.org.pl - serwer realizowany przez wiele ON, co docenilo
wiele znanych osob i wlasnie postanowilo samorzutnie udzielic im
wsparcia
(zob. http://www.gazeta.pl/Iso/Plus/Kraj/Wydarzenia/Aukcja
/)
Mam nadzieje, ze dzieki pomocy finansowej wiecej ON bedzie moglo
zagladac takze na pl.soc.inwalidzi

http://medykon.idn.org.pl - serwis medyczny zrobiony przez fachowca lek.
med. Jaroslawa Kosiatego

> [...]
> niewtajemniczonemu moze sprawiac klopot. Jaka na to rada ? Szkolenia,
> kursy, spotkania - na ktorych rozne przepisy na (internetowe) zycie

Na seminarium IdN2000 (http://idn2000.idn.org.pl) ma byc prezentowane
oprogramowanie umozliwiajace prowadzenie wykladu poprzez Internet dla
1000 odbiorcow rownoczesnie - kazdy z przy pomocy modemu 28800 (tak,
tak - tylko tyle) moze slyszec wykladowce i widziec wspolny ekran. Poza
tym zajecia seminaryjne, synchronicznie i asynchronicznie, modul
indywidualnego sprawdzania wiedzy, itd. Tu jest miejsce aby zjednoczyc
sily i uzyskac od MEN i PFRON-u srodki na postawienie takiego systemu w
Polsce (jest drogi). Przy przygotowywaniu materialow edukacyjnych i
prowadzeniu szkolen mogloby wziac udzial wiele ON.

Zainteresowanych zapraszam na seminarium.

Krzysztof Markiewicz

Rzepa o zniżkach
Ulgi dla ON
Wybory