Wybory

1. Data: 2000-10-02 15:22:03

Temat: Wybory
Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

w jaki sposob oddac maja glos osoby ciezko poszkodowane z bardzo duzym
niedowladem: typ Piotra Zaczeniuka i im podobnych. sam dojazd to ktos
podwiezie, a samo skreslanie.
Czy mozna glosowac przy pomocy 2-giej osoby?
Jak to w praktyce wyglada?
W.

2. Data: 2000-10-03 06:45:46

Temat: Re: Wybory
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN ...
> [...]
> to ktos podwiezie, a samo skreslanie.
> Czy mozna glosowac przy pomocy 2-giej osoby?

Ja tez sie nie znam, ale zrobilem szybkie wyszukiwanie w Sieci.
Zob. np. adres http://kserp.sejm.gov.pl/prawo/prezydent/ustawa.htm

USTAWA z dnia 27 wrzesnia 1990 r.
O WYBORZE PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Rozdz. 7. GLOSOWANIE
Art. 54.
Osoby niepelnosprawne moga korzystac przy glosowaniu z pomocy
innych osob nie bedacych czlonkami obwodowej komisji wyborczej
i mezami zaufania kandydatow.

Podobnie w wyborach do Sejmu, ordynacja dostepna np.
http://www.sejm.gov.pl/prawo/ordsejm/kon4.htm
Rozdz. 4, art 40.

W praktyce moze byc roznie, ale jesli juz sie dostaniesz do lokalu
wyborczego, to nikt Ci nie moze zabronic oddania glosu. A jesli
bedzie probowal, to zawsze mozesz sie powolac na przepis ordynacji.
Jesli nawet ma zmieniony numer, to zasada obowiazuje.

Nie wiem (tzn. nie doczytalem) jak sprawa wyglada z obywatelami
majacymi prawo glosu a niezdolnymi do stawienia sie w swojej komisji.
Np. w jednostkach wojskowych, szpitalach, statkach przebywajacych
poza polskimi portami itd, powoluje sie lokalne komisje, przypisane
chyba do ktoregos obwodu warszawskiego. Ale jesli jestes w swoim domu,
na terenie Polski, i nie mozesz dojsc, dojechac, zostac dowiezionym
do wlasciwej komisji - to nie wiem.

Maciek

PS.
Nie tylko osoby niezdolne do samodzielnego poruszania sie
potrzebuja pomocy; takze np. niewidomi. Tak mi sie zdaje... :-)

3. Data: 2000-10-03 06:53:39

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pyta sie Neon :

> w jaki sposob oddac maja glos osoby ciezko poszkodowane z bardzo duzym
> niedowladem: typ Piotra Zaczeniuka i im podobnych. sam dojazd to ktos
> podwiezie,

W ogole nie ma takiej potrzeby. Jesli zglosic to komisji wyborczej
(przedstawiajac zaswiasdczenie o inwalidztwie - orzeczenie KiZ - w
ktorym jest napisane ze ma "jedynke" i wymaga pomocy osob trzecich , czy
niezdolny do samodzielnej egzystencji, to ma ona OBOWIAZEK udac sie z
urna wyborcza do miejsca zamieszkania by umozliwic zaglosowanie. Z
reguly bedzie to pod koniec glosowania (czyli ok 22 ) ale warto spytac
o ktorej godzinie mozna sie ich spodziewac.

> a samo skreslanie.
> Czy mozna glosowac przy pomocy 2-giej osoby?

Mimo iz wybory sa TAJNE, w wyjatkowych sytuacjach zezwala sie
by czlonek komisji wyborczej mogl wyreczyc osobe nieporadna
a majaca prawo wyborcze.

> Jak to w praktyce wyglada?

Jesliby byly jakies trudnosci to mozna to zaskrzyc do PKW
w ciagu ... nnnno tego nie wiem ;-)

pozdrawiam
A.A.

PS Majacy watpliwosci moga uzyskac stosowne informacje w Internecie
zaczynajac chocby od wpisania w swojej ulubionej wyszukiwarce :
"państwowa komisja wyborcza"

a sama ordynacja wyborcza znajduje sie tu :

http://www.sejm.gov.pl/prawo/ordsejm/03_11.htm

4. Data: 2000-10-03 10:14:44

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Ech Wojtek, Wojtek (Neon) i po co Ci to stale lacze :)
...zeby Ci ludziska co wisza na TPSA musieli wyszukiwac
informacje ? ;-) Eeee pewnie Ty wolisz na xxx wisiec i
czasu Ci juz nie starcza na poszukiwanie informacji :)))

Tak a propos , to czemu nie odpowiedziales na inicjatywe
zawarta w liscie ? :

Subject: Re: MicroLink dla slaboslyszIcych - info.
Date: Wed, 06 Sep 2000 14:28:26 +0200
From: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi

Wracajac do listu :

pisze Maciek gdy Neon napisal :

> NeoN ...

> Nie tylko osoby niezdolne do samodzielnego poruszania sie
> potrzebuja pomocy; takze np. niewidomi. Tak mi sie zdaje... :-)

Dobrze Ci sie zdaje. Choc nie wszyscy :) . Gdy usunieto z ich
drogi klody, gdy nie ma niemocy to sa to normalni ludzie, sa
niezaleznymi ludzmi i nie ma potrzeby sie o nich martwic .

Piotr Zaczeniuk jest (tu, na grupie) pewnym symbolem
Czlowieka w Niemocy, osoby wielce nieporadnej - dlatego tez Neon,
znajac Jego sytuacje z autopsji, tyle serca wklada, w zaakcentowanie
tej sytuacji, napewno nie po to by pokazac ze tylko nieruchawce
wymagaja pomocy.

Dyskusje na grupie i moja niejako obsesja na punkcie
Czlowieka w Niemocy zrobily, jak widac, swoje i dobrze ze
potrafimy (choc my) dostrzegac NIEMOC nie zastanawiajac sie
ten ktos podpada pod etykietki : inwalida, ON, sprawny inaczej.
Dla mnie Piotr jest "tylko" chorym na
tetraplegie , Czlowiekiem zagubionym (wlasciwie to zagubiona jest
Jego rodzina) w tym nowym swiecie, ktoremu stara sie pomagac wiele
"instytucji" - nie zawsze jednak, nakierowujac swe wsparcie
na niwelowanie niemocy lecz wypelniajac jedynie swoje , czesto
plynace z serca (ale nie zawsze potrzebne czy wlasciwe) impulsy.
Niestety nie za bardzo ma ich kto nauczyc jak to powinno sie
robic. Po prostu nie chca sluchac (vide seminarium w Grybowie)
-choc w te klocki to jestesmy najlepsi :(

pozdrawiam
A.A.

PS Oczywiscie Malej nie ma potrzeby uczyc bo Ona jest NAJ !

5. Data: 2000-10-03 11:52:54

Temat: Odp: Wybory
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski ...
> Maciek :

> Dobrze Ci sie zdaje. Choc nie wszyscy :) . Gdy usunieto z ich
> drogi klody, gdy nie ma niemocy to sa to normalni ludzie, sa
> niezaleznymi ludzmi i nie ma potrzeby sie o nich martwic .

Noo, to oczywiste. Z jednym wyjatkiem: nie kazda klode mozna usunac.
Jesli nie mozesz pojsc to ktos moze Cie zawiezc, albo komisja
przyjdzie do Ciebie. Wystarczy troche zrozumienia i zyczliwosci
ze strony innych (w tym przypadku - gwarantowanej przez prawo).
Jesli jednak nie wladasz dlugopisem, lub nie widzisz kartki,
to samo usuwanie klod nie wystarczy, prawda? Pomoc cudzej dloni
i oczu nie jest wtedy tylko "wystarczajaca"; staje sie _konieczna_.

> (...) dlatego tez Neon (...) tyle serca wklada w zaakcentowanie
> tej sytuacji, napewno nie po to by pokazac ze tylko nieruchawce
> wymagaja pomocy.

Alez ja nic takiego nie napisalem! :-)
...w kazdym razie nie chcialem, zeby cos takiego wyszlo.
Rozwijanie tematow pobocznych nie oznacza (chyba?), ze neguje watek
glowny ("czy i jak mozna korzystac z pomocy przy wyborach").
A na pewno nie przyszedlem po to, zeby podwazac czyjakolwiek tutaj
dzialalnosc, lub pomniejszac wage cudzych problemow.

Maciek

6. Data: 2000-10-03 14:14:59

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski wrote:

> [...]
> informacje ? ;-) Eeee pewnie Ty wolisz na xxx wisiec i
> czasu Ci juz nie starcza na poszukiwanie informacji :)))

W sieci umiem szukac i znalazlem, lecz chodzi mi NIE o suche
przeczytanie, czy tez sciagniecie z sieci, lecz o opinie TYCH ktorzy
maja takie problemy :)

NeoN

7. Data: 2000-10-03 16:44:11

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pisze Maciek gdym o pewnych klodach wspomnial :

> Noo, to oczywiste. Z jednym wyjatkiem: nie kazda klode mozna usunac.

Kazda mozna ! :)

> [...]
> Jesli jednak nie wladasz dlugopisem, lub nie widzisz kartki,
> to samo usuwanie klod nie wystarczy, prawda?

Alez ta "kloda" to tylko przenosnia ;-) Dla mnie sa nia schody,
nierownosci, dla niewidomego to ze samo choc latwiej sobie z tym radzi
dzieki lasce, czy majac u boku psa przewodnika .

Formalnie, gdyby byla PELNA BAZA ON to przeciez kazda komisja moglaby
miec przygotowane karty do glosowania napisane brajlem a np naklucie
odpowiedniego pola oznaczalo by glos na TAK.

Kazda klode mozna usunac ! ;-)

> Pomoc cudzej dloni
> i oczu nie jest wtedy tylko "wystarczajaca"; staje sie _konieczna_.

Konieczna jest tylko wtedy gdy traktuje sie nas przedmiotowo.
W koncu coz za problem pomyslec zawczasu o swoich niepelnosprawnych.
Faktycznie, skoro NIKOGO nie obchodzimy, skoro traktuje sie jak piate
kolo u wozu - to faktycznie, "klody mamy wszedzie pod nogami" i ...
olewamy wszelkie wybory zamykajac sie w "domu" zwanym apatia,
tumiwisizmem . Ciekawe ze potrafimy, z wielka moca i zacieciem atakowac
UNYCH za ten "przyjazny" dla nas swiatek - pokazujac jacy to jestesmy
mocni w ... gebie.
Zdazyles juz Macku zauwazyc jak my (swoista) ELITA sposrod ON'ych
jestesmy aktywni, jak wspolnie, sami sobie ... torpedujemy akcje czy to
samopomocowe, czy to majace nas jednoczyc . Jesli do tego dolozyc zerowy
nas udzial w wyborach to mamy to co mamy , o to -> :(

Oczywiscie ze wybory prezydenckie sa niejako sondazem przed wazniejszymi
wyborami. Prezydent, tak miedzy Bogiem a prawda niewiele moze i to cale
bla bla bla funta klakow nie jest warte, niewazne czy to Kwach, Krzak,
Olech, Lech, AL, Ł ...
Nie rozwijam watku bo oczywisty. Niemniej jakze by bylo pieknie gdybysmy
jako znaczace lobby mogli pojsc blokiem i wesprzec tylko tych , w
wyborach do Sejmu, ktorzy, "przeczesani" przez nas, wykazaliby na
mityngach wyborczych, ze wiedza (i rozumieja) np co to jest NIEMOC i
Niezalezne Zycie Czlowieka. Majac taka, swoja reprezentacje napewno
moglibysmy o nasze sprawy madrze i konkretnie sie upomniec. A tak, jesli
olewac bedziemy wszystko i wszystkich to w tym dole kloacznym, do
ktorego odlewaja sie wszelcy wielcy, o ktorym kiedys tam pisal(a)
NASZ(A) Karii, bedziemy tonac lub jak gacki nad nim wisiec :(

Ech Kari, ech ci co w ogole Go nie rozumieli ...

> Alez ja nic takiego nie napisalem! :-)

Wiem :) Zdaje sie ze jestesmy na grupie dyskusyjnej ;-)
Pogadac nie wolno ? :)

> ...w kazdym razie nie chcialem, zeby cos takiego wyszlo.

Qrka, ta internetowa hermetycznosc tekstu (niestety), brak w nim
gestukulacji, mimiki twarzy, niejednokrotnie moze powodowac takie
niespodziewane efekty. Ten Twoj drobny " :-) " (powyzej) rozwial
wszelkie obawy ze : "znowu ?" (bedzie zadyma) i ... dopowiedzial iz
warto pogadac ;-)

Podobno za usmiech mozna kupic wszystko . Mysle ze nawet za taki :

:-)

;-)

> Rozwijanie tematow pobocznych nie oznacza (chyba?), ze neguje watek
> glowny ("czy i jak mozna korzystac z pomocy przy wyborach").

Pewnie ze nie - to nawet wskazane !

> A na pewno nie przyszedlem po to, zeby podwazac czyjakolwiek tutaj
> dzialalnosc, lub pomniejszac wage cudzych problemow.

Wiem, wiem w koncu Lodzi mieszkaja same fajne chopy
a jak juz w okolicach Widzewa to nawet same bardzo fajne chopy :)

W ogole fajnie ze jestes i wspomagasz nas coolowymi
(to slowo wymyslilem specjalnie dla Ciebie ;-) )adresami

> Maciek

pozdrawiam po lodzku
A.A.

8. Data: 2000-10-04 07:48:49

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej...
> Zdazyles juz Macku zauwazyc jak my (swoista) ELITA sposrod ON'ych
> jestesmy aktywni, jak wspolnie, sami sobie ... torpedujemy akcje
> czy to samopomocowe, czy to majace nas jednoczyc .

Taaa... czy sprawny czy wrecz przeciwnie - wszyscysmy Polacy :( ;)

> [...]
> ktorzy, "przeczesani" przez nas, wykazaliby na mityngach
> wyborczych, ze wiedza (i rozumieja) np co to jest NIEMOC i

... a jeszcze bardziej: w samorzadowych!

> Pogadac nie wolno ? :)

No wiesz ??!.... :-D

> pozdrawiam po lodzku
> A.A.

Pozdrowienia z zamglonej Lodzi
Maciek

9. Data: 2000-10-06 05:47:10

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

W Lodzi dowoz niepelnosprawnych do lokali wyborczych za darmo, przewozem dla
niepelnosprawnych tel.96-23

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-soc-inwalidzi
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-soc-inwalidzi/

Wejdź na www.tusze.ucs.pl (zestawy regeneracyjne oraz gotowe wkłady do drukarek atramentowych )
taksowki w warszawie?
Amputacja i co dalej?
Re: Głosujcie na Mariana Krzaklewskiego !
Sexy MP3s for you