Przyznanie renty na stałe.

1. Data: 2000-09-25 11:07:57

Temat: Przyznanie renty na stałe.
Od: "BogdanG" <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś na Grupie starał sie o rentę na stałe (pisał odwołanie do ZUS-u w
sprawie przyznania renty na stałe)?
Jestem na pierwszej grupie(stare nazewnictwo, przyznanej na 3 lata)po
załamaniu kregosłupa z porażeniem kończyn dolnych (od prawie 8 lat), mam 38
lat.
Czy ktoś taką sprawę załatwiał z powodzeniem i jak to zrobił?
Lekarz orzecznik powiedział mi, że jestem za młody (to ile muszę mieć lat
aby do lekarzy doszło, że w mojej sprawie (sprawności)nic się nie zmieni
albo zmieni się na tyle żebym był samodzielny.
Renta na stałe jest mi potrzebna aby otrzymać z PCPR dofinansowanie
usunięcia barier architektonicznych (w PCPR mówią, że takie wymagania daje
PFRON).

--
Pozdrowienia BogdanG

2. Data: 2000-09-25 11:52:12

Temat: Re: Przyznanie renty na stałe.
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

BogdanG napisał(a):

> [...]
> aby do lekarzy doszło, że w mojej sprawie (sprawności)nic się nie zmieni
> albo zmieni się na tyle żebym był samodzielny.

Odwołaj się do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych o przydzielenie
Tobie
na stałe renty. W uzasadnieniu musisz przedstawić swoją sytuację, oraz
napisać dlaczego ci się należezy stała grupa.

Sąd przyśle Tobie wezwanie na badanie. Po badaniu sąd przyśle Tobie
"zaproszenie" na rozprawę i tam najlepiej gdyby sąd otrzymał od lekarzy
sądowych opinię iż nie ma prawa Tobie się polepszyć a nawet pogarsza się
Tobie. A wtedy sąd powinien wydać wyrok na twoją korzyść.

Jażeli wygrasz musisz jeszcze odczekać 2 miesiące aż się wyrok
uprawomocni.

----
Ja czekam na uprawomocnienie wyroku :-) - magiczna date 28.10.2000
----

> Renta na stałe jest mi potrzebna aby otrzymać z PCPR dofinansowanie
> usunięcia barier architektonicznych (w PCPR mówią, że takie wymagania daje
> PFRON).

A PCPR nie może się posłać na komisję na grupę inwalidzką?
Od reformy ma takie prawo. Nie musisz mieć grupy rentowej ale
inwalidzką tak. O ile się nie mylę to jakoś jest tak.

To musisz poczekać :-(.
Sprawa w sądzie może potrwać do 1 roku, a nawet i dłużej.
Ja czekam od 22.07.1999.
Do tej pory musisz jakoś kombinować.

Jacek

Perelki z ...