Zniwo spotkania w Ustroniu

1. Data: 2000-09-24 22:22:25

Temat: Zniwo spotkania w Ustroniu
Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

I co Wy na to ? Sukces ?
Tak. Chocby juz dlatego ze interpelacja o ktora prosilismy naszych
gosci (poslow), podczas "zjazdu" w Ustroniu , trafila do wlasciwego
adresata.

Kleska. Bo jak mozna sprawdzic w odpowiedzi na zamieszczona ponizej
interpelacje poslow Filek i Kobielusza znow nas olano a jednoczesnie
realizwane jest odebranie praw nabytych czyli nastapic ma (z dniem
1.01.2001) likwidacja ulg dla niiedowidzacych i niedoslyszacych :( . Czy
to ciag "przywilejow", ktore otrzymalismy w spadku po Balcerowiczu ? .
"Dziekujemy" ! :-/

Co mozemy w tej sytuacji zrobic ?

pozdrawiam
A.A.

PS

Zwroccie uwage na date interpelacji ! Milo stwierdzic ze nasze postulaty
tak szybko zostaly przekazane do wlasciwych organow . I czy to nie
lepsza "technologia" niz pisanie Panu Minstrowi "rozporzadzen" i
umieszczanie ich na stronie WWW ? ;-)

---

Interpelacja nr 4454

do ministra łšczności

w sprawie obniżenia opłat za impulsy telefoniczne dla osób o
znacznym stopniu niepełnosprawności

Na podstawie art. 118 Regulaminu Sejmu RP składamy na ręce pana
marszałka interpelację do ministra łšczności w sprawie obniżenia opłat
na impulsy telefoniczne dla osób niepełnosprawnych o znacznym stopniu
niepełnosprawności z powodu schorzeń narzšdu ruchu.

Osoby niewidome korzystajš ze zniżki w opłatach na impulsy
telefoniczne, niepełnosprawni na wózkach - po amputacjach i urazach
kręgosłupa, cierpišcy na zanik mięśni lub stwardnienie rozsiane, a także
inne schorzenia uniemożliwiajšce poruszanie się, nie majš takich zniżek,
mimo że telefon lub Internet jest dla nich najprostszym środkiem
komunikowania się i często jedynym, z którego mogš skorzystać bez pomocy
osób trzecich.

Dlatego zapytujemy o możliwość poszerzenia ulg za usługi
telekomunikacyjne o grupę osób niepełnosprawnych o znacznym stopniu
niepełnosprawności z powodu schorzeń narzšdu ruchu.

Posłowie Anna Filek i Antoni Kobielusz

Warszawa, dnia 25 lipca 2000 r.

Odpowiedź ministra łączności na interpelację nr 4454

w sprawie obniżenia opłat za impulsy telefoniczne dla osób o
znacznym stopniu niepełnosprawności

Szanowny Panie Marszałku! Udzielając odpowiedzi na interpelację
złożoną przez panią poseł Annę Filek i pana posła Antoniego Kobielusza w
sprawie obniżenia opłat za impulsy telefoniczne dla osób
niepełnosprawnych o znacznym stopniu niepełnosprawności z powodu
schorzeń narządów ruchu, przedstawiam, co następuje:

Zasady dostępu osób niepełnosprawnych do usług
telekomunikacyjnych są uregulowane w rozporządzeniu ministra łączności z
dnia 21 października 1996 r. w sprawie określenia zakresu dostępu osób
niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym (DzU nr 127, poz. 598),
wydanym na podstawie art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o
łączności (DzU z 1995 r. nr 117, poz. 564, z późn.zm.).

W Ministerstwie Łączności już w 1998 r. podjęto próby
nowelizacji przedmiotowego rozporządzenia. Projekt zmian został poddany
procedurze uzgodnień międzyresortowych. W dniu 6 października 1998 r.
projekt był przedmiotem obrad Komisji Prawniczej w Kancelarii Prezesa
Rady Ministrów. Komisja Prawnicza uznała, iż należy opracować nowy
projekt rozporządzenia lub zmianę delegacji ustawowej, bowiem
bezpośrednio nie wynika z niej możliwość przyznania ulg dla osób
niepełnosprawnych, tj. finansowania działalności o charakterze
socjalnym, a tym bardziej opiekunów osób niepełnosprawnych.

W związku z powyższym w Ministerstwie Łączności przygotowano
nowy projekt, który został przesłany w dniu 21 kwietnia 1999 r. do
uzgodnień międzyresortowych.

Do projektu zgłoszono szereg uwag. Uwagi zgłosiło także Centrum
Legislacyjne Rządu, stwierdzając, iż przyznanie ulg w opłatach za usługi
telekomunikacyjne dla osób niepełnosprawnych powinno nastąpić w drodze
ustawy, a nie w drodze rozporządzenia ministra łączności.

W lipcu 2000 r. ukończone zostały prace legislacyjne nad ustawą
Prawo telekomunikacyjne, która ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2001
r., zastępując w interesującej nas materii uregulowania ustawy o
łączności. Art. 52 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego nakłada na
operatorów świadczących usługi powszechne obowiązek zapewnienia osobom
niepełnosprawnym dostępu do świadczonych przez siebie usług powszechnych
przez zakładanie aparatów publicznych przystosowanych do używania przez
osoby niepełnosprawne oraz oferowanie osobom niepełnosprawnym urządzeń
końcowych przystosowanych do używania przez te osoby, jeżeli używanie
takiego urządzenia jest niezbędne dla zapewnienia im dostępu do usług
powszechnych. Ust. 2 tego artykułu zawiera fakultatywną delegację dla
ministra właściwego do spraw łączności do wydania rozporządzenia
określającego szczegółowy zakres realizacji wspomnianego obowiązku. Nie
ma zatem w nowej ustawie mowy o obowiązku stosowania wobec osób
niepełnosprawnych jakichkolwiek ulg w opłatach za impulsy telefoniczne.

Z tych wszystkich względów nie przewiduję uruchomienia procedury
dotyczącej zmiany przedmiotowego rozporządzenia lub art. 6 ustawy o
łączności.

Pozostaję w przekonaniu, iż powyższe wyjaśnienia pan marszałek
uzna za wyczerpujące.

Łączę wyrazy szacunku

Minister Tomasz Szyszko

Warszawa, dnia 24 sierpnia 2000 r.

2. Data: 2000-09-25 08:31:36

Temat: Re: Zniwo spotkania w Ustroniu
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> [...]
> 1.01.2001) likwidacja ulg dla niiedowidzacych i niedoslyszacych :( . Czy
> to ciag "przywilejow", ktore otrzymalismy w spadku po Balcerowiczu ? .

Zewrzeć siły ON i na cały ten interes w Warszawie. Nic innego.

> [...]
> łączności.
>
> Pozostaję w przekonaniu, iż powyższe wyjaśnienia pan marszałek

Czy mogę zaklnąć ????????????????????????????????

Jacek

3. Data: 2000-09-26 10:56:05

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tak. Chocby juz dlatego ze interpelacja o ktora prosilismy naszych
> gosci (poslow), podczas "zjazdu" w Ustroniu , trafila do wlasciwego

ciach

nie pierwsza i nie ostatnia

> Co mozemy w tej sytuacji zrobic ?

Jak to co to samo co do tej pory --"wojować"

--
3mka Apik
a...@c...pl

4. Data: 2000-09-26 18:27:23

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Apik wrote:

gdym spytal :

> Jak to co to samo co do tej pory --"wojować"

popieram

... choc moja niania spiewala mi do snu :

z wujkiem wojowal pewien woj
az ten sie zrobil jakis nie swoj
nie wojuj woju z wujem
bo zaraz cie ten wuj opluje

aaa kotki dwa ...

sorry Wujek ale to nie o Tobie :( , gdy ja bylem dzieckiem , Ty nawet
nie mogles byc tematem poruszanym przez Twoich rodzicow podczas zabawy w
lekarza ;-)

A.A.

Prośba o pomoc.
"Warszawa bez barier"
Freebies of Poland! Darmowe CD,DVD i inne rzeczy z internetu!
PFRON-pytanie
Relacja z targów rehabilitacyjnych w Berlinie