"Psucie się" wzroku a pozycja przy czytaniu- ???

1. Data: 2004-10-12 20:31:24

Temat: "Psucie się" wzroku a pozycja przy czytaniu- ???
Od: "Unicron" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy pozycja przy czytaniu ma wpływ na psucie się wzroku?? czy jeśli czytam
podpierając głowę i uciskając na czaszkę mogę napinać mięsnie wokół oczu
powodując pogorszenie widzenia???

Pozdrawiam
Krzysztof Wadówka

2. Data: 2004-10-12 21:51:01

Temat: Re: "Psucie się" wzroku a pozycja przy czytaniu- ???
Od: "pay-back" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Unicron" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy pozycja przy czytaniu ma wpływ na psucie się wzroku?? czy jeśli czytam
> podpierając głowę i uciskając na czaszkę mogę napinać mięsnie wokół oczu
> powodując pogorszenie widzenia???

Jeżeli już masz twardą i rozwiniętą czaszkę to nie powinno być problemu.
(Niemowlęta do ok 1,5 roku mają czaszkę grubości papieru; jest bardzo miękka
i podatna na "wgniecenia")

3. Data: 2004-10-13 05:47:56

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czytam
> podpierając głowę i uciskając na czaszkę mogę napinać mięsnie wokół oczu

Podobno nie powinno sie czytac z glowa w dol, np. lezac na kanapie i
"wiszac" nad ksiazka.

Pozdrawiam
Ann

Biopsja tarczycy