Psycholog - Pytanie

1. Data: 2003-05-11 18:44:29

Temat: Psycholog - Pytanie
Od: "Krzyszt@f" <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy może ktoś mi odpowiedzieć czy w Polsce można wykonywać zawód Psychologa
bez odpowiednich kwalifikacji ??

Chodzi o to iż kiedyś sie nasłuchałem w telewizji iż można być lekarzem bez
wyksztalcenia bo wystarczy zarejestrować dzialalność itp.

Jak taka sytuacja wygląda zgodnie z prawem ??

Chciałbym odwiedzić psychologa a nie chce się dostać do osoby bez
odpowiednich kwalifikacji.

Czy będę miał prawo "wylegitymować" psychologa ??

P.S.

Może ktoś mi poradzi jakiegoś dobrego psychologa w Trojmieście

Pozdrawiam,

Krzysiek

1. Data: 2003-05-11 18:58:54

Temat: Re: Psycholog - Pytanie
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzyszt@f <k...@r...pl> napisał(a):

> Czy może ktoś mi odpowiedzieć czy w Polsce można wykonywać zawód Psychologa
> bez odpowiednich kwalifikacji ??

Niestety można, bo nie ustawy która to reguluje. W chwili obecnej trwają
prace nad wejściem ustawy, ale to jeszcze potrwa zanim wejdzie w życie. Każdy
może teraz otworzyć gabinet psychologiczny - ustawa ma wprowadzić że tylko
osoba legitymująca się dyplomem psychologa i rocznym stażem zawodowym.

> Chodzi o to iż kiedyś sie nasłuchałem w telewizji iż można być lekarzem bez
> wyksztalcenia bo wystarczy zarejestrować dzialalność itp.
>
> Jak taka sytuacja wygląda zgodnie z prawem ??

U nas w Zabrzu technik przyjmował jako prof. medycyny - przez parę lat. Jest
ustawa o zawodzie lekarza, która reguluje to, ale w tym przypadku zawiodła
komunikacja pomiędzy odpowiednimi organami.

> Chciałbym odwiedzić psychologa a nie chce się dostać do osoby bez
> odpowiednich kwalifikacji.
>
> Czy będę miał prawo "wylegitymować" psychologa ??

Masz :) W chwili obecnej to nawet wskazane. Pamiętaj by być psychoterapeutą
trzeba kończyć odpowiednie szkolenia, niezależnie od 5 letnich studiów
psychologicznych. Możesz spytać gdzie się dotatkowo szkoliła dana osoba i
gdzie skończyła studia. Masz do tego pełne prawo, a prawdziwy psycholog to
zrozumie :)

Pozdrawiam...

Wirtualne sambójstwo
depresja