Psychologia a Pis

31. Data: 2016-12-18 16:29:28

Temat: Re: Psychologia a Pis
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 16:19:53 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:
> [...]
tytułem szlacheckim. Szlachta dziedziczna to i owszem tradycja, ale tytuły polityczne
i przywileje dla niej to aberracja. Dziedziczna może być tylko

> PS. Nie gardzę zwykłymi z urodzenia ludźmi, jeżeli się chcą uczyć, zdobywać
> wiedzę i dzięki umiejętnościom umysłu awansować w kierunku uczonych i innych
> nobles de robe. Wręcz chciałby, żeby było takich jak najwięcej. Potrzeba na
> fizoli zanika wraz z robotyzacją. Trzeba więcej uczonych, rzemieślników,
> artystów, sportowców czyli ludzi od igrzysk, gdy chleba od tego i tak
> nie ubędzie.

PS. I jeszcze co do Króla. Wyłącznie władza Jednego oczywiście dobrze
wyedukowanego i dlatego kierującego się zasadami racjonalizmu i humanitaryzmu
a nie uprzedzeniami rasowymi, religijnymi czy filozoficznymi - jest w stanie
zapewnić dostateczne swobody Wszystkim.

32. Data: 2016-12-18 17:28:02

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.12.2016 o 16:29, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> a nie uprzedzeniami rasowymi, religijnymi czy filozoficznymi - jest w stanie

Chyba że Jarosława na króla ;-)

33. Data: 2016-12-18 17:29:33

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.12.2016 o 16:03, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Starego Testamentu, księgi, która z niechęcią
> odnosiła się do władzy królów Izraela, nawet na wielkich Dawidzie i Salomonie
> nie zostawiając suchej nitki.

no właśnie

34. Data: 2016-12-18 17:56:30

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a nie uprzedzeniami rasowymi, religijnymi czy filozoficznymi - jest w stanie

A jaka gwarancja że król nie okaze się tyranem?

35. Data: 2016-12-18 19:10:01

Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> A jaka gwarancja że król nie okaze się tyranem?

To gwarantuje Jakub... Król. ;-)

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

36. Data: 2016-12-18 20:46:00

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 16:29:28 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> [...]
> a nie uprzedzeniami rasowymi, religijnymi czy filozoficznymi - jest w stanie

PS^ Jeszcze z innej beczki. Obecnie każdemu Obywatelowi RP przysługuje tytuł
Pana, a nie np. Chłopa. Przecież o to chodzi, żeby ten tytuł nie stał się
fikcją, i żeby każdy Obywatel PL miał taki kapitał kultury osobistej, żeby mógł
bez zawstydzenia tytułować się Panem. Nie gardzę ludźmi, ale postawami, jakie
przybierają - równać należy do góry, a nie w dół.

37. Data: 2016-12-18 20:50:51

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 17:56:31 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> A jaka gwarancja że król nie okaze się tyranem?

Prosta - kolejność dziedziczenia nie powinna być od najstarszego potomka tylko z
wyboru poprzedniego Króla, który zna charakter swoich dzieci i wskazuje tego, który
się najbardziej nadaje na podstawie własnych obserwacji, testów
psychologicznych, znajomości jego poglądów i stylu życia etc.

Obrany powinien zostać ten lepszy.

38. Data: 2016-12-18 20:54:07

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.12.2016 o 20:50, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
się najbardziej nadaje na podstawie własnych obserwacji, testów
> psychologicznych, znajomości jego poglądów i stylu życia etc.

Historia zna przykład Marka Aureliusza, który przekazał władzę Kommodusowi

39. Data: 2016-12-18 21:47:47

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 20:54:08 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
się najbardziej nadaje na podstawie własnych obserwacji, testów

> Historia zna przykład Marka Aureliusza, który przekazał władzę Kommodusowi

Nie z tego powodu.

Szelmostwa Lisa Witalisa
Uwaga! Żadne cytaty nie zostały zmyślone.
Ukarać Pisowców
Poeta pamięta - "Jest krzyż jest impreza"
Rzepka