Ptysie z pieczarkami

1. Data: 2002-11-06 06:27:13

Temat: Ptysie z pieczarkami
Od: c...@i...pl (Marychna) szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje przepisu na nadzienie z pieczarek do ptysiow.
Z gory dziekuje ;-))
Pozdrawiam Marychna
Elk, Mazury

Wyniki NBA codziennie rano w Twojej komorce! Sprawdz!
>>> http://link.interia.pl/f167e

1. Data: 2002-11-06 11:29:03

Temat: Re: Ptysie z pieczarkami
Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze uprzejmie, sprawdzone, pyszne, z moimi komentarzami

1/2 kg pieczarek (z reguly daje wiecej, bo jak smaze to ich sie zawsze mniej
robi)
natka pietruszki (w zaleznosci od tego ile lubisz, ja lubie wiec daje caly
peczek)
1/3 kostki masla (ja daje margaryne)
3 lyzki maki
szklanka mleka
zolty ser (oczywiscie starty, ja daje go sporo)
2 lyzki smietany (ja nie daje)
zoltko (tez nie daje)
zabek czosnku

na patelni rozgrzac polowe masla, dodac make, zasmazyc, dodac mleko i
zagotowac (uwazaj zeby sie za geste kluchy nie zrobily, bo wtedy bedzei make
czuc) zdjac z ognia, dodac ser. pieczarki usmazyc na masle (pieczarki
oczywiscie pokrojone, ja zawsze to robie na patelni teflonowej bez masla i
raczej dusze niz smaze), dodac czosnek, natke i sos, doprawic. nakladac na
przekrojone ptysie

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2002-11-06 12:32:48

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Nadzienie wydje sie być przepyszne. Tylko mam pytanie. Jak robi się ptysie?
A moze to nadzienie nadaje się do czegoś innego?

Anet

1. Data: 2002-11-06 12:41:32

Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto ptysiowe:
4 jajka
1/2 kostki masla (ja daje zwykla margaryne i raczej 1/3 kostki bo z polowy
jest strasznie tluste)
3/4 szkl. maki

zagotowac szklanke wody, dodac maslo i sol, po stopieniu zestawic z ognia,
dodac make, dokladnie wymieszac, postawic na chwile na ogien, mieszac,
zestawic z ognia i stopniowo dodawac jajka. ciasto klasc lyzka na
wysmarowana maslem blache, piec ok 30-35 minut na srednim ogniu (ja pieke
tak na pol piekarnika, tzn ogien mam na pol pokretla, nie patrze na czas,
raczej na to czy juz wyrosly i sie zrumienily. nawet jak troszke wilgotne
beda w srodku, to nie ma sprawy, bo i tak wyschna)

a samo nadzienie rzeczywiscie rewelacyjne
mysle ze z powodzeniem moza je napchac do nalesnikow, ale nie probowalam
tego jescze
pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2002-11-06 12:49:24

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> Nadzienie wydje sie być przepyszne. Tylko mam pytanie. Jak robi się
ptysie?
> A moze to nadzienie nadaje się do czegoś innego?
>
> Anet

Ja robię ptycie z ciasta karpatkowego tzn.:
1 szl mąki
1 szkl wody
1/2 margaryny
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Margarynę rozpuścić w wodzie (nie gotować). Do gorącego wsypać mąkę i
mieszać (garnek na gazie) aż ciasto będzie odstawało od garnka. Po
wystygnięciu dodać proszek i jajka. Miksować do uzyskania jednolitej masy
dobrze napowietrzonej. Na wysmarowaną tłuszczem blachę nakładać łyżeczką
"kupki" ciasta. Po upieczeniu i wystygnięciu przekrawać na pół i nadziewać.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-11-06 13:21:44

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodac make, dokladnie wymieszac, postawic na chwile na ogien, mieszac,
> zestawic z ognia i stopniowo dodawac jajka. ciasto klasc lyzka na

he, he, he przypomnialo mi sie jak usilowalem ulepic z tego ciasta kulki i
dziwilem sie czemu mi sie to do rak klei...

Deuter

Witam
"Czy mnie jeszcze pamietasz?"
"Czy mnie jeszcze pamietasz?"