Punkt apteczny

41. Data: 2003-11-14 21:52:03

Temat: Re: Punkt apteczny
Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> żartujesz? z mojego doświadczenia wynika, ze technicy mają recepturę
> (łącznie z niezgodnościami) opanowaną o niebo lepiej niż magistrowie, bo
na
> studiach receptura była traktowana marginalnie.
I tu ją boli jak również i innych mgr. ;-) tak się składa (jestem tylko mgr.
chemii) że uczniowie techników farm (przynajmniej tu gdzie pracuję) znają
bardzo dobrze technikę wykonywania recept, mechanizm działania leków, znają
dobrze przepisy dyktujące to co mogą w aptece - znają swoje miejsce. Na
absolwentów nie ma potem skarg od aptek w których praktykują - są albo
zadowoleni albo chwalą.
Nie sobie co pluć w brodę - magistrem farmacji zosta jest trudno - wiem, ale
nie też co się złościć ze obok Ciebie w aptece pracuje technik - nie ma mu
czego zazdrościć.

> z drugiej strony technika
> można niestety zrobić ucząc się zaocznie- i wtedy faktycznie nie sądze,
żeby
> można się było czegokolwiek nauczyć.

A to jest według mnie lekka przesada - jak również przesadą jest farmacja
płatna czy lekarskie...

42. Data: 2003-11-14 21:56:20

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mówiło się mówiło, początkowo o zrobieniu licencjatów na bazie techników
> czyli taki niby BSc, ale to szybko upadło. Potem mówiło się też przez
chwile
> o wstrzymaniu zupełnie naboru do tych szkół, a obecnie nic się nie
> proponuje - czyżby cisza przed burzą?

Nie - powiedziano że technik zostaje - bo jest takowy w EU w krajach które
wymieniłem

43. Data: 2003-11-14 21:57:19

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to jest według mnie lekka przesada - jak również przesadą jest farmacja
> płatna czy lekarskie...

A sa jakies lekarskie platne?

Ze wieczorowe to wiem, i wzbudza to moje "obrzydzenie", ale o platnych to
jeszcze nie slyszalam.

44. Data: 2003-11-14 21:59:04

Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie - powiedziano że technik zostaje - bo jest takowy w EU w krajach które
> wymieniłem

Zgadza się, ale wcześniej były różne propozycje. Znam sprawę bo dziekan
jednego z naszych wydziałów farmaceutycznych swego czasu poruszał tę
kwestię.

45. Data: 2003-11-14 22:00:56

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> We Francji nic nie znalazłam, pewnie nieznajomość francuskiego ma tu duże
> znacenie. Natomiast zam studium farmaceutyczne, krótre współpracuje z
> francuską szkołą kształcącą "techników".

Pamiętam - rozmawiałaś z moim Kolegą na ten temat - on jest technikiem ;-)

46. Data: 2003-11-14 22:02:35

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A sa jakies lekarskie platne?
>
> Ze wieczorowe to wiem, i wzbudza to moje "obrzydzenie", ale o platnych to
> jeszcze nie slyszalam.

No to pewnie coś przekręciłem - myślałem że wieczorowe są płatne ...
Ale coś ktoś mi coś ;-) wspominał że maja być lek. płatne

super nie ??

47. Data: 2003-11-14 22:08:19

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadza się, ale wcześniej były różne propozycje. Znam sprawę bo dziekan
> jednego z naszych wydziałów farmaceutycznych swego czasu poruszał tę
> kwestię.

Decyzja leży w rękach Ministerstwa Zdrowia najprawdopodobniej. Ja też
słyszałem wiele dziwnych teorii od wielu osób, dyrektorów, dziekanów - każdy
mówi coś innego - to wkurzające. Ciekawe jaka będzie ostateczna wersja -
czekamy do maja ;-)

48. Data: 2003-11-14 22:13:08

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "L&N lab" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bp3jeh$ns$1@atlantis.news.tpi.pl...

> No to pewnie coś przekręciłem - myślałem że wieczorowe są płatne ...
> Ale coś ktoś mi coś ;-) wspominał że maja być lek. płatne
>
> super nie ??

Nie, no ja myslalam w kontekscie uczelni prywatnych, co byloby moim zdaniem
raczej zbrodnia...
Zaoczne&wieczorowe, to juz same z siebie, ale tu nie o koszty moim zdaniem
chodzi a raczej o liczbe godzini iloscc materialu.

Anka

PS. Dla "zagranicznych" medycyna jest platna na AMie warszawskim.

49. Data: 2003-11-14 23:42:07

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka Łazowska wrote:

> A sa jakies lekarskie platne?
>
> Ze wieczorowe to wiem, i wzbudza to moje "obrzydzenie", ale o
> platnych to jeszcze nie slyszalam.

obrzydzenie wzbudza to ze platne czy to ze wieczorowe?
jezlei to ze platne - to obudz sie, nie zyjemy juz w socjalizmie. za wiedze
sie placi. czasami ciezka kase. u nas akurat jeszcze niezbyt duzo. 10-14 tys
pln na rok, i to z mozliwoscia przeniesienia na 'darmowe' studia przy
wysokiej sredniej.

jezeli to ze wieczorowe - to nie bardzo znasz program tych studiow -
wieczorowe sa tylko z nazwy, bardziej pasuje im nazwa 'platne' - liczba
godzin ta sama, cwiczen tez.

obcokrajowcy zawsze placili za studia - za moich czasow kolega z grupy ktory
studiowal jako obcokrajowiec placil ok. 5000 marek/rok (zachodnioniemieckich
:)) z czego 2500 uczelnia mu oddawala w formie 'stypendium' do tego mial
gwarantowane miejsce w akademiku, mimo wysokich zarobkow rodzicow (wysokich
jak na polskie realia)

--
milego dnia
adam, gg# 402495

50. Data: 2003-11-14 23:44:34

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

L&N lab wrote:

> Czy to w praktyce czy w teorii - mówisz nie do końca prawdę

to znaczy? bo polslowkami operujesz. to z 'glebszym oddechem' to byla
przenosnia. ale sens wypowiedzi pozostal. napisz konkretnie co wolno
wykonywac osobiscie (i brac na siebie odpowiedzialnosc prawna) technikowi w
aptece. nie zebym sie czepial, chce wiedziec.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

Niezgodności recepturowe