Puszka Pandory/a ?

1. Data: 2002-02-22 12:08:39

Temat: Puszka Pandory/a ?
Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę się opanować i otworzę ową tytułową puszkę:

A ja jestem przeciwko legalizacji konkubinatu !!!

O !

Dlaczego?
Ano dlatego, że jeżeli traktujemy zw. małżeński jako umowę cywilną
(_mówimy_o_prawnej_legalizacji - równości wobec prawa konkubinatu i zw.
małżeńskiego!) to dlaczego dwoje ludzi którzy takiej umowy nie zawarło ma
mieć takie same prawa jakie mają ci co umowę podpisali. Zwracam Wam uwagę,
że "umowa" małżeńska to przede wszystkim wzięcie na siebie OBOWIĄZKÓW. Czemu
ten co nie wziął obowiązków (np. alimentacyjnych, opieki) ma mieć prawa (np.
spadkowe)? Chcesz mieć prawa bierz obowiązki. Chcesz żyć w związku
"nieformalnym" musisz liczyć się z konsekwencjami.

No a teraz mnie zlinczujcie ;-)

Pozdrawiam mimo wszystko serdecznie :-)))

Sławek

2. Data: 2002-02-22 12:16:23

Temat: Re: Puszka Pandory/a ?
Od: "wm" <i...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?
> Ano dlatego, że jeżeli traktujemy zw. małżeński jako umowę cywilną
> (_mówimy_o_prawnej_legalizacji - równości wobec prawa konkubinatu i zw.
> małżeńskiego!)

Slusznie prawisz, tylko zle wnioski wyciagasz.
Rownosci - czyli dotyczy to takze obowiazkow. Strasznie sie wszyscy
przypieli do tych spadkow :((((((

Pozdrawiam
R.

3. Data: 2002-02-22 12:53:53

Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wm" <i...@w...com.pl> napisał w wiadomości

> Slusznie prawisz, tylko zle wnioski wyciagasz.
> Rownosci - czyli dotyczy to takze obowiazkow. Strasznie sie wszyscy
> [...]

To nie rozumiem :-(((( Czy projekt ustawy przewiduje również wyrównanie w
obowiązkach (np. alimenty chorej "małżonce")?
Gdzie różnica między nieformalnym a formalnym ???
Może zlikwidujmy w takim razie śluby cywilne?! Bo po co jeśli i tak i tak te
same obowiązki i prawa.
Po co umowa kupna sprzedaży pisemna jak wystarczy zapłacić i "przybić
piątkę" (ciekawe czy kupiłbyś w ten sposób dom albo samochód - a tu w grę
wchodzi życie Twoje, Dzieci ...)

Spadki to przykład - wiadomo tam najwięcej emocji gdzie forsa ale ważniejsze
jest uczestniczenie w wychowywaniu dzieci, opieka itd.

też pozdrawiam

Sławek

4. Data: 2002-02-22 13:02:01

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja się przyczepię do tematu. Puszka Pandory. Nie Pandora!!!

Magda (Karolina 3,9 i Grześ 1,3)
http://www.arnika.home.pl/ciuchy/ - moja strona z ubrankami po moich dzieciach
http://www.arnika.home.pl/nowa/ - strona ze zdjeciami moich dzieci
http://www.arnika.69isp.com.pl - wirtualne serwery

5. Data: 2002-02-22 13:05:09

Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jonasz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Skończyłbyś już z tymi konkubentami...
> Wiesz, że nie każdy może sobie poślubować z tym, co chce.
> --
> ----
> Jonasz

I to jest jedyny argument który do mnie przemawia. Mam świadomość, że zycie
nie zawsze układa się po naszej myśli. :-(((

Sławek

6. Data: 2002-02-22 13:05:36

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2002-02-22 13:25:49

Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja się przyczepię do tematu. Puszka Pandory. Nie Pandora!!!
>
> Magda (Karolina 3,9 i Grześ 1,3)

Ale ja jestem chłop i ja ją otworzyłem!!! To ona jest moja - chłopska i nie
pozwolę jej sobie zabrać !!!!!
Moje!

:-)))

Sławek

ps. w uznaniu zasug mitologicznej Pandory temat "złamałem" na obie płcie !
:-)))))

8. Data: 2002-02-22 13:28:23

Od: "jkwasek" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprawdzie nie uczestniczyłem w dotychczasowych rozmowach na ten temat -
szczerze mówiąc jest mi zupełnie obojętne jak zostanie rozwiązany problem
konkubinatu. Natomiast zainteresowało mnie podstawowe pytanie - jeżeli
konkubinat zrównamy ze ślubem cywilnym - jak powiedział przedmówca w sferze
zarówno praw i obowiązków - to czym w końcu będzie się różniło małżeństwo
cywilne od konkubinatu.

Pozdrawiam

Jacek

9. Data: 2002-02-22 13:52:55

Od: "Iwcia PL" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sferze
> zarówno praw i obowiązków - to czym w końcu będzie się różniło małżeństwo

Chyba dla zwiazkow hetero prawie niczym - tym zapewne, ze konkubinat bedzie
mogl zawrzec ktos w separacji (ale tutaj gdybam, az tak dobrze nie znam
projektu).
Zasadnicza roznica bylaby dla osob tej samej płci, które miałyby szanse
zalegalizować swój związek (bo małżeństwo to związek pomiędzy kobietą i
mężczyzną i niech tak już pozostanie na wieki wieków).

Pa
Iwcia PL

10. Data: 2002-02-22 14:58:56

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jkwasek <j...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a55hfi$o61$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
sferze
> zarówno praw i obowiązków - to czym w końcu będzie się różniło małżeństwo

W sferze praw - mniejszym stopniem "dogodności" - mniej korzystne
rozliczanie podatków, mniej korzystne dziedziczenie.
I o ile wiem, nie ma mowy o adopcji (bo projekt SLD zakłada, że to ma być
rzecz dla dwojga ludzi, którzy prowadzą wspólne gospodarstwo domowe - nie
musi się wiązać z chęcią posiadania dzieci).

No i sposobem rozwiązania.

Monika

Dupa
"NOWE" malzenstwa