Pytanie do ginekologów - grzybica pochwy

1. Data: 2002-05-20 11:59:50

Temat: Pytanie do ginekologów - grzybica pochwy
Od: "Lighter" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Proszę o w miarę wyczerpujące wypowiedzi na tematy:

1. Przyczyny powstawania grzybicy pochwy
2. Sposób leczenia i ewentualnego zapobiegania w przyszłości

Moja Narzeczona nabawia się owej przypadłości w odstępach ok. 3-miesięcznych
i leczenie pod nadzorem ginekologa nie pomaga. Zaczęło się to w wakacje 2001
po przebytym zapaleniu pęcherza moczowego i kuracji antybiotykowej. Czy po
naruszeniu flory bakteryjnej pochwy przez działanie antybiotyku może być
długotrwałe? Czy flora bakteryjna nie regenuje się do stanu poprzedniego?
Czy grzybica pochwy może mieć "pochodzenie" od układu moczowego ? Proszę o
wypowiedź wszystkich ginekologów bywających na pl.sci.medycyna oraz kobiety
z podobnymi "doświadczeniami" Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Lighter

Gadu Gadu 3353088

2. Data: 2002-05-20 14:41:33

Temat: Re: Pytanie do ginekologów - grzybica pochwy
Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lighter" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> 1. Przyczyny powstawania grzybicy pochwy
> 2. Sposób leczenia i ewentualnego zapobiegania w przyszłości

Z przyczyn jatrogennych (50 % przypadków przy przyjmowaniu antybiotyków i
stosowaniu pigułki antykoncepcyjnej). Także przez środki toaletowe, ciasną
bieliznę oraz przez czynniki środowiskowe (ciąża, cukrzyca).
Leczenie miejscowe obejmuje stosowanie maści przeciwgrzybiczej, stosowanie
globulek dopochwowych, toaleta sromu mydłem alkalicznym lub neutralnym.
Zdarza się, że leczenia przeciwgrzybiczego wymaga również partner.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

3. Data: 2002-05-20 18:30:09

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Proszę o w miarę wyczerpujące wypowiedzi na tematy:
>
> 1. Przyczyny powstawania grzybicy pochwy
Grzybice oportunistyczne:
-schorzenia - cukrzyca, bialaczka, nowotwor, niedobory immunologiczne w
tym AIDS, gruxlica, schorzenia przebiegajace z wysoka goraczka, udary mozgu,
niedoczynnosc przytarczyc, nadczynnosc tarczycy, niedoczynnosc nadnerczy,
niewydolnosc nerek;
- zakazenia wirusowe - CMV (cytomegalia), EBV (mononukleoza), HSV
(opryszczka);
- leki - antybiotyki przeciwbkteryjne o szerokim spektrum, kortykosteroidy,
tuberkulostatyki, leki immunosupresyjne, cytostatyki wraz z radioterapia,
polichemioterapia, hormonoterapia;
- inne jatrogeny - intensywna terapia, agresywne interwencje chirurgiczne,
zakazenia wewnatrzszpitalne;
- czynniki genetyczne - defekty odpornosci komorkowej;
- inhibitory owulacji - doustne leki antykoncepcyjne, ciaza, miesiaczka;
- srodowiskowe - przemieszczanie sie ludnosci, zmiana warunkow socjalnych,
niedozywienie, dieta obfitujaca w weglowodany.
Wystarczy :)))

> 2. Sposób leczenia i ewentualnego zapobiegania w przyszłości
Leki wg antybiogramu. Mit o skutecznosci nystatyny wyrzucic do kosza; Leki
nowej generacji Orungal, Diflucan (nieskuteczny w przypadku C. glabrata, C.
crusei). Dodatkow miejscowo kremy pochodne azoli (mikonazol, ekonazol) lub
globulki. Lactobacillus na odbudowe flory bakteryjnej.
Zapobirganie - higiena osobista i unikanie czynnikow ryzyka j.w.

> [...]
> długotrwałe? Czy flora bakteryjna nie regenuje się do stanu poprzedniego?
Sama sie nie zregeneruje trzeba jej pomoc podawaniem dopochwowym szczepu
Lactobacillusa. Ponadto udowodnion w badaniach, ze Lactobacillus nie wplywa
na obecnosc grzybow wiec ich nie wyeliminuje.

> Czy grzybica pochwy może mieć "pochodzenie" od układu moczowego ?
Jeko efekt pokuracji antybiotykowej owszem. Moze tez byc przeniesiona
mechanicznie, ale to mniej prawdopodobne.
Prawda jest taka, ze niewielkie ilosci g.drozdzopodobnych (w 90% C.
albicans) moga wystepowac we florze fizjologicznej pochwy i nie daja
objawow. Problem zaczyna sie przy oslabieniu organizmu, dochodzi wtedy do
zachwiania rownowagi i rozwija sie grzybica.

Mam nadziej, ze cie nie zanudzilam na smierc

Wioletta Swiatek-Kwapniewska

4. Data: 2002-05-21 07:57:49

Od: "Lighter" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uprzejmie dziękuję CI za niesamowicie wyczerpującą odpowiedź.

Pozdrawiam

Lighter

wizyta u alergologa
pigulki i czas ich przyjmowania?