Pytanie do medykow-anglistow

1. Data: 2001-01-26 10:54:25

Temat: Pytanie do medykow-anglistow
Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@s...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytam sobie pewien angielski artykul medyczny i za bardzo
nie wiem co oznaczaja slowa:

a/ strokes
b/ seizures
c/ subarachnoid hemorrhage (jak w zdaniu: computed tomographic scan of
the head showed a subarachnoid hemorrhage)
d/ intrathalamic hemorrhage (uzyte podobniejak w powyzszym)

Z gory dziekuje,
Kris

2. Data: 2001-01-26 12:23:56

Temat: Re: Pytanie do medykow-anglistow
Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> a/ strokes
udary mozgowe
> b/ seizures
napady padaczkowe
> c/ subarachnoid hemorrhage (jak w zdaniu: computed tomographic scan of
> the head showed a subarachnoid hemorrhage)
krwawienie podpajeczynowkowe
> d/ intrathalamic hemorrhage (uzyte podobniejak w powyzszym)
krwawienie we wzgorzu (lub krwiak wzgorza)

Piotr
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2001-01-26 14:55:17

Od: "Kasia" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Z kontekstu wynika, ze jest to artykul dotyczacy udarow mozgowych
> a/ strokes
wylewy, udary
> b/ seizures
napady, ataki
Jezeli chodzi o podpunkt c i d to pewnie mowia o krwotoku
podpajeczynowkowym, a ten drugi krwotok nie mam pojecia :(( Moze jakis
wewnatrz....

Uzytkownik "Krzysztof G. Baranowski" <k...@s...poznan.pl> napisal w
wiadomosci
.knm.org.pl...
> [...]
> the head showed a subarachnoid hemorrhage)
> d/ intrathalamic hemorrhage (uzyte podobniejak w powyzszym)

Rana nie gojąca się - Pomocy
ginekolog i badanie
UWAGA AZBEST!
zespol otepienny niewiadomego pochodzenia
Grupy krwi rodziców i Ich dziecka.