Pytanie do stomatologow

1. Data: 2002-03-26 20:25:40

Temat: Pytanie do stomatologow
Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj mialam usuwany zab, tzw. zatrzymana osemka. Dzisiaj mam bardzo duza
opuchlizne na twarzy i z trudem moge otwierac usta. Wlasciwie nie jestem w
stanie normalnie jesc, ani mowic. Przepisano mi antybiotyk Dalacin, ale
dopiero dzisiaj. Chcialam sie zapytac, ile mniej wiecej dni bede miala taka
opuchlizne i czy istnieja jakies sposoby na przyspieszenie leczenia?
Pani stomatolog powiedziala, ze to normalny objaw po operacji i nie powinnam
sie tym przejmowac.Wczesniej rowniez przechodzilam podobny zabieg i
przyjmowalam antybiotyk, ale nie bylo zadnych z powyzszych objawow. Wystapil
niewielki bol po ekstrakcji, jednak moglam normalnie funckjonowac. Dlatego
wlasnie nie jestem przekonana, czy faktycznie nie mam powodow do obaw. Czeka
mnie jeszcze jedna taka operacja, ale tym razem chcialabym aby byl to zabieg
przeprowadzony w narkozie. Jakie istnieja przeciwwskazania? Z gory dziekuje
za wszelkie odpowiedzi.

--
pozdrawiam,
Elvira

2. Data: 2002-03-27 15:48:14

Temat: Re: Pytanie do stomatologow
Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elvira" <e...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Wczoraj mialam usuwany zab, tzw. zatrzymana osemka.
WSPÓŁCZUJĘ:-( ja przez to przeszłam ponad dwa lata temu...

> [...]
taka
> opuchlizne i czy istnieja jakies sposoby na przyspieszenie leczenia?
ja po wydłutowaniu ósemki opuchniętą i zasiniała buzię miałam przez prawie
tydzień:-( zjeść normalną kanapkę to mogłab dopiero po jakiś 10 dniach bo
wcześniej bolało mnie i bałam się że coś mi się porobi w ranie. Co prawda
przy zdejmowaniu szwów lekarz powiedział, ze już wszystko w porządku, ale
specjalnie mnie nie ciągnęło o kanapek

> [...]
zabieg
> przeprowadzony w narkozie. Jakie istnieja przeciwwskazania? Z gory

Podejrzewam, ze kilka dni i wszystko minie... A co do kolejnego usuwania
ósemki, to ja chyba też będę prosiła o narkozę. Zabieg dłutowania jest
bardzo nieprzyjemny, nie boli co prawda, ale nieprzyjemnie jest i to
bardzo:-(
Pewnie Ci niewiele pomogłam, ale może zrobi Ci się lepiej, jak przeczytasz,
że ktoś już to przeżył:-)

--
Pozdr.
Monika

"Przyjaciele są jak anioły, które ponoszą nas, kiedy nasze skrzydła mają
kłopoty z przypomnieniem sobie, jak się lata"

3. Data: 2002-04-06 14:44:36

Od: Saanale <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Mar 2002 16:48:14 +0100, "Monique" <m...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>bardzo:-(
>Pewnie Ci niewiele pomogłam, ale może zrobi Ci się lepiej, jak przeczytasz,

Ja rok temu mialam wydlutowana jedna osemke. Okladalam sobie twarz
lodem, bo bylam okragla jak swinka;-)). Latem zeszlego roku chcialam
wydlutowac druga, ale lekarz mi odradzil, bo byly straszne upaly i
podobno latwiej o problemy. Minela jesien, zima a ja teraz sie boje
bardziej niz wtedy i nie wiem co ze mna bedzie;-)).
Dodam, ze tamten zabieg byl przeprowadzany na osemce, ktora wyrastala
w miare normalnie a osemka z drugiej strony jest strasznym problemem.
Przeprowadzalam zabieg w prywatnym gabinecie, poszlam tam sama i
wracalam sama autobusem, ale tym razem sie boje (denstysta byl
zadziwiony moja forma, ale chyba adrenalina mnie znieczulila i
ozywila). Zastanawiam sie, czy nie pofatygowac sie tym razem do
szpitala. To podobno wtedy dluzej trwa. Do swojego dentysty mam
zaufanie. Przeprowadzil zabieg fachowo, ale jak powiedzialam o tym
innym ludziom, to sie zdziwili, ze nie bylo najpierw zabiegow
czyszczenia itd, tylko od razu znieczulenie i dluto.

Saanale

4. Data: 2002-04-10 21:33:34

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> [...]
> przy zdejmowaniu szwów lekarz powiedział, ze już wszystko w porządku, ale

To chyba dosyć długo ta opuchlizna się u Ciebie utrzymywała. U mnie też
trwało to mniej więcej tydzień czasu, właściwie dopiero po dwóch tygodniach
byłam w stanie normalnie jeść i otwierać usta. Jednak w moim przypadku
doszło do wytworzenia się ropnia, który był główną przyczyną takiego stanu
rzeczy.

> [...]
> ósemki, to ja chyba też będę prosiła o narkozę. Zabieg dłutowania jest
> bardzo nieprzyjemny, nie boli co prawda, ale nieprzyjemnie jest i to

Zgadzam się, dlatego jestem właściwie zdecydowana na narkozę. Nie ma sensu
się męczyć.

> Pewnie Ci niewiele pomogłam, ale może zrobi Ci się lepiej, jak
przeczytasz,
> że ktoś już to przeżył:-)

Owszem. :-) Dzięki.

pozdrawiam,