prolaaktyna

1. Data: 2002-03-26 20:23:33

Temat: prolaaktyna
Od: M&B <h...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

O czym świadczy podwyższony wynik prolaktyny -36,0 ng/mL, zrobiony w 12
dniu cyklu.

2. Data: 2002-03-26 21:39:42

Temat: Re: prolaaktyna
Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"M&B" <h...@a...net> wrote in message
> O czym świadczy podwyższony wynik prolaktyny -36,0 ng/mL, zrobiony w 12
> dniu cyklu.

na przyklad o guzie na przysadce mozgowej :(
niestety tez mam jej za duzo i to duzo duzo wiecej niz ty i zeby bylo
ciekawiej pani doktor u ktorej bylam (medicover - wawa)powiedziala, ze nie
sa konieczne inne badania poza poziomem prolaktyny:(
Ewa

3. Data: 2002-03-27 08:01:51

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "Ewa" <E...@e...pl> napisał w wiadomości

> "M&B" <h...@a...net> wrote in message
> >
> na przyklad o guzie na przysadce mozgowej :(

Nie jestem endokrynologiem, ale:
1. Poziom prolaktyny w surowicy podlega wahaniom dobowym. Ustalono, ze z
reguly w dobowym profilu stezenia prolaktyny w surowicy istnieja 2-3 punkty
nazwijmy to 'szczytowe', w ktorych stezenie prolaktyny czesto przekracza
ogolnie przyjete normy u zupelnie zdrowych ludzi. Sa nawet osrodki (a
przynajmniej byly), w ktorych nie wykonuje sie rutynowo punktowych oznaczen
prolaktyny, z powodow jak wyzej.
2. Istnieja proste i calkiem bezpieczne testy pozwalajace ustalic, z jakiego
rodzaju hiperprolaktynemia mamy do czynienia (np test z metoklopramidem)
3. Nawet jezeli mamy do czynienia z guzem przysadki (Prolactinoma) - w
wiekszosci przypadkow udaje sie opanowac sytuacje farmakologicznie
(Parlodel, Dostinex).

Zatem moze nie :), ale tez nie calkiem :(.

Pozdrawiam

m.

4. Data: 2002-03-27 11:00:03

Od: "Zuza" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

chryste alezescie mnie przestraszyli !!! tez mam wysoki poziom prolaktyny
:(((
czym sie jeszcze objawia ten tfu tfu cholerny guz przysadki???
pzdr Zua

5. Data: 2002-03-27 12:53:20

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "Zuza" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> chryste alezescie mnie przestraszyli !!! tez mam wysoki poziom prolaktyny
> :(((
> czym sie jeszcze objawia ten tfu tfu cholerny guz przysadki???

No wlasnie pisalem, ze podwyzszony poziom prolaktyny nie musi byc objawem
guza przysadki, i ze moze sie zdarzac u calkowicie zdrowego czlowieka, jesli
akurat wstrzeli sie z pobraniem w akrofaze!

Poza tym poziom prolaktyny skacze w stresie (kiedys nazywano prolaktyne
hormoinem stresu), a jesli pobranie bylo stresujace z jakis powodow - to
pewnie i poziom troszke podskoczyl. Jeszcze raz podkreslam - punktowe
oznaczenie prolaktyny, nawet jesli jest troche powyzej normy, nie musi byc
wykladnikiem patologii.

W pewnym badaniu (w warunkach szpitalnych) nad wydzielaniem prolaktyny u
zdrowych ochotnikow pozwalano im nawet palic papierosy, jesli byli palaczami
(w szpitalu!!!), zeby nie falszowac poziomu PRL stresem wynikajacym z
odstawienia tytoniu!

Do lekarza z watpliwosciami! A hiperprolaktynemie diagnozowac, a nie sie
bac!

A wracajac do adremu, to guz przysadki moze dawac bardzo szerokie spektrum
objawow - od zadnych, poprzez zaburzenia widzenia, zaburzenia hormonalne w
ogole, az do objawow wzmozonego cisnienia srodczaszkowego - Twoj lekarz na
pewno o tym wie.

Pozdrawiam

m.

6. Data: 2002-03-27 16:29:07

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogolnie przyjete normy u zupelnie zdrowych ludzi. Sa nawet osrodki (a
> przynajmniej byly), w ktorych nie wykonuje sie rutynowo punktowych

ja mam za wysoka zawsze (tj. od 3 lat) niezaleznie od tego gdzie i kiedy
robie badanie, a od jakiegos czasu juz mnie ono zupelnie nie stresuje

> 2. Istnieja proste i calkiem bezpieczne testy pozwalajace ustalic, z
jakiego
> rodzaju hiperprolaktynemia mamy do czynienia (np test z metoklopramidem)

i co niby ten test stwierdza ?????????????
bo ja zawsze mam prolaktyne badana normalnie i w godzine po
metoklopramidemie
Ewa

7. Data: 2002-03-28 13:55:34

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> i co niby ten test stwierdza ?????????????
> bo ja zawsze mam prolaktyne badana normalnie i w godzine po
> metoklopramidemie

Jak juz pisalem - nie jestem endokrynologiem.
Poziom prolaktyny powinien - ogolnie mowiac - reagowac na podanie
metoklopramidu. Byc moze konieczne sa badania obrazowe i zastosowanie
leczenia farmakologicznego. Niczego konkretnego nie moge Ci napisac, bo po
pierwsze nie Cie nie badalem, i nie wiem, czy masz jakiekolwiek inne objawy
poza podwyzszonem poziomem PRL, po drugie nie znam wartosci poziomow
prolaktyny, a po trzecie - byla by to porada lekarska, a tego typu dzialanie
w tym kontekscie uwazam za nieetyczne...
Jesli jestes pod opieka ednokrynologa - on na pewno wie, co z tym zrobic.
Jesli nie - poradz sie endokrynologa. Jesli jestes z Lodzi lub okolic daj
znac na priv.

Pozdrawiam

m.

8. Data: 2002-04-02 11:40:36

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak juz pisalem - nie jestem endokrynologiem.
> Pozdrawiam
>
> m.

dzieki za odpowiedz, dopiero dzis moglam ja przeczytac
Ewa

leukocytoza+neutrocytoza
Co to jest zgaga?
dawca przeszczepów.