Pytanie o grupy krwi - bardzo proszę o odpowiedź

1. Data: 2007-10-15 16:19:30

Temat: Pytanie o grupy krwi - bardzo proszę o odpowiedź
Od: "beata" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
CZy ktoś orientuje się, czy mając grupę krwi 0Rh plus mogę oddać krew dla kogoś,
kto ma grupę krwi A minus?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

2. Data: 2007-10-15 16:23:51

Temat: Re: Pytanie o grupy krwi - bardzo proszę o odpowiedź
Od: "darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

In news:2a63.000000eb.47139311@newsgate.onet.pl, *beata* wrote:
> Witam
> CZy ktoś orientuje się, czy mając grupę krwi 0Rh plus mogę oddać krew
> dla kogoś, kto ma grupę krwi A minus?
> Z góry dziękuję za odpowiedź.
> Pozdrawiam

Mozna.
Nie ma znaczenia jaka masz grupe krwi. Jemu i tak podadza taka jak
potrzebuje. Krwi zawsze brakuje wiec chetnie wezma twoja 0.
Ale teoretycznie mogliby mu podac twoja w skrajnej sytuacji.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

3. Data: 2007-10-15 20:34:19

Od: darked <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 15, 5:23 pm, "darnok" <darnok-
allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch> wrote:

> [...]
> potrzebuje. Krwi zawsze brakuje wiec chetnie wezma twoja 0.
> Ale teoretycznie mogliby mu podac twoja w skrajnej sytuacji.

Co najwyzej na polu walki kiedy albo poda sie krew albo pacjent umrze
natychmiast. Rh plus podany Rh(-) spowoduje wytworzenie przeciwcial
anty-Rh(+). Jesli to pierwsza transfuzja to przeciwcial jeszcze nie
bedzie. Drugie podanie Rh(+) -> Rh(-) to natychmiastowa aglutynacja,
zaczopowanie klebuszkow nerkowych i praktycznie zgon. Jesli biorca
jest kobieta ktora byla w ciazy z dzieckiem/plodem Rh(+) to juz
pierwsze podanie to tragedia.

4. Data: 2007-11-15 14:52:41

Od: S...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 21:34, darked <d...@g...com> wrote:

> [...]
> zaczopowanie klebuszkow nerkowych i praktycznie zgon. Jesli biorca
> jest kobieta ktora byla w ciazy z dzieckiem/plodem Rh(+) to juz

Po pierwsze nie każde podanie osobie Rh - (ujemny) krwi Rh + (dodatni)
kończy się zimmunizowaniem pacjenta. Po drugie kobiety Rh - (ujemny) w
ciąży objęte są profilaktyką konfliktu Rh (podawana immunoglobulina
gamma anty-D zabezpiecza przed zimmunizowaniem). Po trzecie jeżeli
brak krwi Rh - (ujemny), pacjentowi Rh - (ujemny) można podać krew Rh
+ (dodatni), o ile nie ma on przeciwciał anty-D. Szczególną uwaga
należy objąć kobiety do czasu menopauzy, bo po co narażać je na
immunizację.

invitro_B_HCG
Kaszel i "coś" w gardle
Dermatolog w Toruniu
boląca nadgarstek co robic?
Inhalator - kupic, nie kupic, oto jest pytanie