Pytanie o nogę w gipsie - rehabilitacja

1. Data: 2002-06-25 13:54:05

Temat: Pytanie o nogę w gipsie - rehabilitacja
Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,

Jakiś czas temu pytałem o opuchliznę po wyjęciu nogi z gipsu po
skręceniu w stawie skokowym mojej dziewczyny. Teraz ciąg dalszy -
rehabilitacja.
Na wizycie kontrolnej lekarz ortopeda zalecił następujące zabiegi:
laser, pole magnetyczne i masaż pneumatyczny. Poinformował również że
kasa chorych mojej dziewczyny (mazowiecka) nie refunduje śląskiej kasie
chorych takich zabiegów i należy za nie normalnie zapłacić - polecił
również prywatny gabinet gdzie takie zabiegi są wykonywane.
W czasie orientowania się w cenach zabiegów w innych ośrodkach
dowiedzieliśmy się, że mazowieka kasa chorych "chyba" takie zabiegi
jednak refunduje. Poza tym w państwowych przychodniach na takie zabiegi
należy czekać często do kilku miesięcy - rehabilitacja traci więc
poniekąd sens. Poza tym pracownica jednej z przychodni rehabilitacyjnych
poinformowała, że moja dziewczyna powinna przez lekarza prowadzącego
dostać skierowanie do lekarza rehabilitanta i dopiero on może orzekać
jakie zabiegi są konieczne - sama uważa, że masaż wirowy i odpowiednie
ćwiczenia na początek powinny wystarczyć a dopiero gdyby się okazało że
nie skutkują można zalecić laser itp.

Sorki za zapewne banalne pytania, ale osobiście nigdy nic nie złamałem,
z lekarzami za wiele do czynienia nie mam, a po reformach po prostu w
tym wszystkim się gubię. Czy ktoś wie jak to jest z tymi kasami,
refundowaniem itp?

Jeszcze jedno - czy po trzech tygodniach oczekiwania na ewentualną
rehabilitację ma ona wogóle jakikolwiek sens? Tymczasowo sam robię
amatorskie masaże stopy :)

Pozdrowienia,
Tomasz Bartoszek

2. Data: 2002-06-25 15:30:08

Temat: Re: Pytanie o nogę w gipsie - rehabilitacja
Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno - czy po trzech tygodniach oczekiwania na ewentualną
> rehabilitację ma ona wogóle jakikolwiek sens? Tymczasowo sam robię
> [...]

Najlepiej zadzwoń do mazowieckiej kasy chorych i się wszystkiego dowiesz.
Na domysłach i pogłoskach daleko nie zajedziesz.
Możecie też zapytać rehabilitanta czy takie zabiegi jakie przypisał
ortopeda nie są na wyrost i czy może zacząć od czegoś innego.
Chociaż moim zdaniem ortopeda prowadzący wie co robi.

A amatorskie masaże stopy to może sobie daruj bo możesz sobie zrobic
krzywdę.

Pozdrawiam i życzę szybkiej (fachowej) rehabilitacji:)
Mich'ata

ps. miałam kiedyś skręcony staw skokowy i w ramach rehabilitacji miałam
też zlecone m.in. pole magnetyczne. Niestety czas oczekiwania na miejsce
trwał 3 miesiące.
Później ortopeda stwierdził, że inne zabiegi i ćwiczenia rehabilitacyjne
pomogły wystarczająco
i koniec końców nie miałam tego pola. Z nogą wszystko ok (jak do tej pory)

3. Data: 2002-06-25 16:37:33

Temat: Odp: Pytanie o nogę w gipsie - rehabilitacja
Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mich <M...@c...pl> gani:

> Na domysłach i pogłoskach daleko nie zajedziesz.

> Możecie też zapytać rehabilitanta czy takie zabiegi jakie przypisał
> ortopeda nie są na wyrost i czy może zacząć od czegoś innego.

Heh... no właśnie... kto ma rację... lekarz czy rehabilitant? :)

> Chociaż moim zdaniem ortopeda prowadzący wie co robi.

jak wyżej

> A amatorskie masaże stopy to może sobie daruj bo możesz sobie zrobic
> krzywdę.

nieee no nie tak... dopóki nie boli przy masażu i przynosi ulgę to
dlaczego miałby przynieść krzywdę? :)

> Pozdrawiam i życzę szybkiej (fachowej) rehabilitacji:)

:)
dzięki, również pozdrawiamy

Tomek i Marta

dlaczego kobieta moze latwiej....