Pytanie o wirusa HCV

1. Data: 2003-06-15 18:20:51

Temat: Pytanie o wirusa HCV
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam male pytanie do praktykow ;)
Szukalam troszke na ten temat w sieci, ale bardziej zalezy mi na
konkretnych rzeczach z wlasnych doswiadczen.

Pracuje na oddziale szpitala psychiatrycznego, jestem tam terapeutka.
Kilka dni temu przyjeto do nas na dlugotrwaly pobyt pacjentke -
nosicielke wirusa HCV. Pani ta jest powaznie chora psychicznie, nie
mozna liczyc na jej rozsadek - podobnie jak sporej czesci naszych
pacjentow niestety - glownie wielotetni schozofrenicy.
Specyfika mojej pracy polega na tym ze duzo czasu spedzam z pacjentami
w ogrodku, na spacerach po lakach i lesie - a wiec ryzyko skaleczenia
istnieje zawsze.

Nie zamierzam tej pacjentki w zaden sposob odsuwac od siebie - zalezy
mi jedynie na informacji na ile ten wirus jest grozny w kwestii
zarazalnosci i na ile musze byc ostrozna w obcowaniu z nosicielka.
Czy jesli troszke np, wybrudze sie jej krwia (bo to zawsze moze sie
zdarzyc) - to czy musze juz panikowac ;) - czy jeszcze niekoniecznie.
Czy np. kapniecie odrobiny krwi na oko czy usta wystarczy do
zakazenia?

I czy ktos moze mi polecic jakas dobra szczepionke?...
I tak za dlugo zwlekalam.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

2. Data: 2003-06-16 10:23:13

Temat: Re: Pytanie o wirusa HCV
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdarzyc) - to czy musze juz panikowac ;) - czy jeszcze niekoniecznie.
> Czy np. kapniecie odrobiny krwi na oko czy usta wystarczy do

wirus HCV jest znacznie bardziej zarazliwy niż wir HIV, do zarazenia
wystarczy bardzo mała ilość krwi , nie pamietam dokładnie ile , w kazdym
bądz razie tak mała ze niewidoczna gołym okiem ....

> I czy ktos moze mi polecic jakas dobra szczepionke?...

na wirusa HCV nie ma szczepionki, jedynie na HAV i HBV można sie zaszczepić
pozdrawiam , monika

3. Data: 2003-06-16 11:28:07

Od: "dana" <d...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@4...com...
> Witam
>
> Mam male pytanie do praktykow ;)
> Szukalam troszke na ten temat w sieci, ale bardziej zalezy mi na
> konkretnych rzeczach z wlasnych doswiadczen.

Zajrzyj tu
www.hcv.pl

Dana

4. Data: 2003-06-16 18:48:16

Temat: Re: Re: Pytanie o wirusa HCV
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Mon, 16 Jun 2003 13:28:07 +0200, "dana"
<d...@p...gazeta.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Zajrzyj tu
>www.hcv.pl

Dzieki wielkie :))))

5. Data: 2003-06-16 18:48:18

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Mon, 16 Jun 2003 10:23:13 GMT, "monika"
<m...@m...pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>wirus HCV jest znacznie bardziej zarazliwy niż wir HIV, do zarazenia
>wystarczy bardzo mała ilość krwi , nie pamietam dokładnie ile , w kazdym
>bądz razie tak mała ze niewidoczna gołym okiem ....

Niestety wiem...

>na wirusa HCV nie ma szczepionki, jedynie na HAV i HBV można sie zaszczepić

A tego sie niedawno dowiedzialam - co mi srednio poprawilo
samopoczucie :(

Swoja droga, tak z ciekawosci - czy ktos wie jakie sa zasady
postepowania z pacjentami psychiatrycznymi wymagajacymi stalej
hospitalizacji - a jednoczesnie nosicielami HCV?
Trzyma sie ich na normalnych oddzialach czy istnieja jakies specjalne?

6. Data: 2003-06-16 23:42:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Jun 2003, La Luna wrote:

> Trzyma sie ich na normalnych oddzialach czy istnieja jakies specjalne?

przypuszczam, ze nie ma obowiazku izolacji, przeciez nosiciele
wirusa C sa hospitalizowani w przypadku potrzeby na dowolnym
oddziale - np. takze naszym i maja wykonywana normalna diagnostyke.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2003-06-17 10:23:46

Od: "lolita" <l...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:8oapevkqrpmujl6jn3oiihl5fj60sukvbp@4ax.com...
> [...]
> Agnieszka Mockałło
> http://www.zwierzeta.cisza.pl/
> Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

Witaj
przy normalnym obcowaniu z chorym ryzyko zarazenia jest minimalne. od 9 lat
jestem chory na wzw i powiem Ci jedno zarazic sie to nie jest wcale tak
latwo jak sie mowi. od 6 lat jestem zonaty i nikt w mojej rodzinie sie nie
zarazil, nikt nigdy nie uwzal na to, choc krew czasmi ze mnie sikala dosc
obficie. dzisaj juz wszyscy uwazaja bo sa uswiadomieni jakie moga byc
nastepstwa. zeby doszlo do zakazenia musi zaistniec kontakt krew- krew, jest
oczywiscie okolo 20% zakazen nieznanego pochodzenia. jak Ci spadnie jej krew
na oko czy usta to sie nic nie stanie pod warunkiem ze nie masz jakis
skaleczen, itp. zajrzyj rowniez na strone stowarzyszenia "Prometeusze"
www.prometeusze.neostrada.pl tam jest bardzo duzo informacji na ten temat

pozdrawiam

tu dii

8. Data: 2003-06-17 10:53:03

Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

>..... jak Ci spadnie jej krew
> na oko czy usta to sie nic nie stanie pod warunkiem ze nie masz jakis
> skaleczen, itp. ...

Witam!
Niestety nie moge sie zgodzic z powyzszym stwierdzeniem, istnieje bowiem
mozliwosc infekcji wirusem HBV jak i HCV przy kontakcie plynow ustrojowych
osob zakazonych HBV lub HCV z blonami sluzowymi (np rogowka oka, spojowka
czy usta), prawda jest natomiast iz praktycznie "nie mozna" sie zakazic
przez nieuszkodzona skore. (ale zawsze moga istniec mikrourazy etc...) Przed
zakazenie wirusem HCV nie mozemy tez sie zabezpieczyc szepionka , gdyz nie
istnieje...
O ile do zakazenia wirusem HIV potrzeba 0,1 ml plynow ustrojowych , o tyle
do zakazenia HBV czy HCV potrzeba tylko 0,0004 ml czyli okolo 250 razy mniej
krwi, sliny, spermy etc... Nie nalezy sie jednak obawiac kontaktu w stylu
podania reki.
Pozdrawiam - Andrzej Wierucki

9. Data: 2003-06-17 11:30:37

Od: "lolita" <l...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mniej
> krwi, sliny, spermy etc... Nie nalezy sie jednak obawiac kontaktu w stylu

Witam Panie Andrzeju

Zgadzam sie jesli chodzi o mikrourazy tego nie idzie wykluczyc. Odnosnie
sliny, spermy a takze moczu czy wydzieliny z pochwy to wirus C jest
niewykrywalny lub nieobecny w niewielkich ilosciach tychze plynow. Badania
przeprowadzone w USA nie daly zadnego dowodu na mozliwosc zakazenia droga
plciowa wirusem C. Zaobserwowane przypadki gdzie doszlo do zakazenia w
sposob jednoznaczy nie mogly potwierdzic zakazenia droga plciowa. Wiem, ze
wirus wystepuje w plynach ustrojowych ale nie znam zadnych przypadkow ani
badan, ktore stwierdzalyby mozliwosc zakazenia sie wirusem C poprzez sline,
pot, sperme, etc.
Jesli dysponuje Pan jakimis danymi, namiarami, etc i moglby Pan mi to
udostepnic bylbym bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam
Tu dii

10. Data: 2003-06-17 18:55:07

Temat: Re: Re: Re: Pytanie o wirusa HCV
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Tue, 17 Jun 2003 01:42:14 +0200, Piotr Kasztelowicz

>przypuszczam, ze nie ma obowiazku izolacji, przeciez nosiciele
>wirusa C sa hospitalizowani w przypadku potrzeby na dowolnym
>oddziale - np. takze naszym i maja wykonywana normalna diagnostyke.

O tym wiem i nie mam nic przeciwko :)
Chodzi mi o sytuacje specyficzna - oddzial psychiatryczny dla osob
ciezko juz chorych - dlugiego pobytu - gdzie nie ma za bardzo
praktycznych mozliwosci zabezpieczenia innych pacjentow przed
zarazeniem - bo czesc z nich po prostu tego nie zrozumie, a sama
nosicielka - jest w podobnym stanie psychicznym i umyslowym.

ciąża po cc
skierowanie - jeszcze raz
puls i cisnienie
Re: [albertan] wola boga Wakan Alo