Pyzy - jestem zagubiona

1. Data: 2011-11-15 12:00:21

Temat: Pyzy - jestem zagubiona
Od: Elka <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam sporo przepisów na pyzy, a każdy inny.
Kiedyś zrobiłam i została mi zupa.
Marzy mi się obiad z własnoręcznie zrobionymi pyzami, które są smaczne
i nie rozlatują się.
Do tego gulasz i czerwona kapusta! O... tak...

Zna ktoś SPRAWDZONY i dobry przepis na pyzy lub kluski śląskie?

Ela

2. Data: 2011-11-15 12:34:03

Temat: Re: Pyzy - jestem zagubiona
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-15 13:00, Elka pisze:
> [...]
> Do tego gulasz i czerwona kapusta! O... tak...
>
> Zna ktoś SPRAWDZONY i dobry przepis na pyzy lub kluski śląskie?

Kluski śląskie - bardzo prosta sprawa.

Przeciskasz ziemniaki przez praskę lub mielisz.
Wsadzasz do miski, wykrawasz z nich 1/4 i w to miejsce wsypujesz mąkę
ziemniaczaną. Oczywiście, wykrojoną część ziemniaków wrzucasz z powrotem
do miski. Zagniatasz, formujesz kulki z dziurką.

Wrzucasz na osolony wrzątek i gotujesz aż wypłyną, a potem jeszcze
jakieś 2 minuty (ale tak, żeby nie wrzało).

Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2011-11-15 13:09:16

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kluski śląskie - bardzo prosta sprawa.

Kluski śląskie to nie pyzy. Pyzy mają nadzienie. Ja najbardziej lubię z
mięsem. Już bliższe im są kartacze, tylko że sa dużo większe.
Ale najlepsze pyzy są nie takie prosto z wody, tylko takie na drugi
dzień, przekrojone na pół i odsmażone....

4. Data: 2011-11-15 13:21:48

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-15 13:00, Elka pisze:
> Zna ktoś SPRAWDZONY i dobry przepis na pyzy lub kluski śląskie?

Ale czy to mają być prawdziwe polskie pyzy?

Ewa

5. Data: 2011-11-15 13:47:58

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-15 14:09, Robson pisze:

> [...]
> Ale najlepsze pyzy są nie takie prosto z wody, tylko takie na drugi
> dzień, przekrojone na pół i odsmażone....

Elka pytała też o pyzy.
Pozdry,
MW

6. Data: 2011-11-15 13:48:30

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-15 14:47, wolim pisze:

> Elka pytała też o pyzy.

Znaczy, o kluski śląskie :)

7. Data: 2011-11-15 13:58:39

Od: Vlodek <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lis, 13:00, Elka <e...@g...com> wrote:
> [...]
> Do tego gulasz i czerwona kapusta! O... tak...
>
> Zna ktoś SPRAWDZONY i dobry przepis na pyzy lub kluski śląskie?

Sprawa jest dość prosta

2/5 części ziemniaków gotowanych (zmielonych lub przeciśniętych przez
praskę)
3/5 części ziemniaków surowych startych i odciśniętych z soku
mąka ziemniaczana
sól i pieprz
zagniatamy dość gęste ciasto
formujemy podłużne kluski napełnione mięsnym farszem zrobionym wedle
swojego uznania
gotujemy w osolonej wodzie X czasu (około 10 minut) od wypłynięcia
klusek na wierzch wody doświadczalnie testując (PRÓBA) na jednej
sztuce
Podajemy ze skwarkami, lub cebulką przsesmażoną na oliwie
Produkcja PYZ jest czaso i pracochłonna ale satysfakcja i
niezapomniany smak GWARANTOWANY
Pozdrawiam
Vlodek

8. Data: 2011-11-15 18:48:02

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-11-15 14:21, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Ale czy to mają być prawdziwe polskie pyzy?

Pytająca rozważa też kluski śląskie. Może chodzi o jakieś ziomkowstwa?

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.

9. Data: 2011-11-15 19:04:40

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia 2011-11-15 14:21, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Pytająca rozważa też kluski śląskie. Może chodzi o jakieś ziomkowstwa?

A może po prostu chodzi o cepeliny? Wszystko by się zgadzało.

--

Paulinka

10. Data: 2011-11-15 19:10:57

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vlodek" <w...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

Podajemy ze skwarkami, lub cebulką przsesmażoną na oliwie
Produkcja PYZ jest czaso i pracochłonna ale satysfakcja i

Swego czasu ( wczesny Gierek) w jednej z wiosek osadników wojskowych nad
Odrą, jadłem wspaniałe pyzy nadziewane słoninką z cebulką polane UWAGA
przypieczoną śmietaną na lekko złoty kolor. Ludzie!!! Boże!!! daj mi to
zjeść jeszcze raz!. Próbowałem wiele razy zrobić taką "polewkę" ale
nici:((((
pozdr
Stefan

DeckerPornoPoontangs Semen Gulping Bitches
Tassimo czy Dolce Gusto
Learn greek and Arabic with fun and know more about Egypt and Greece
test
Tipy kuchenne.