A. conc. ' Archer's Dwarf '

1. Data: 2003-04-09 15:44:16

Temat: A. conc. ' Archer's Dwarf '
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa pytanka:
1- jak szybkość wzrostu i docelowa wysokość A. concolor ' Archer's Dwarf '
ma się do A. koreana ' Lutea '.
2- czym się różni A. kor. ' Lutea ' od ' Luminetta '
Różnice są niewielkie ale te detale mnie interesują. PP.

2. Data: 2003-04-09 16:10:00

Temat: RE: A. conc. ' Archer's Dwarf '
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of 1stgreen

> [...]
> ma się do A. koreana ' Lutea '.
> 2- czym się różni A. kor. ' Lutea ' od ' Luminetta '
> Różnice są niewielkie ale te detale mnie interesują. PP.

Abies concolor 'Archer's Dwarf' rośnie wolno, wolniej nawet od
A.c.'Compacta,
Mój egzemplarz po 8 latach ma około 80 cm z tym że rośnie w całkowitym
zacienieniu.
Co do Twojego pytania odnośnie różnic między A.k.'Lutea' i 'Luminetta'
U A.k.'Luminetta' ten złoto-żółty kolor najbardziej intensywny jest w
okresie zimowym.
'Lutea' natomiast tą barwę bardziej żółtą utrzymuje przez cały rok.
Obie koreanki rosną wolno nie widzę rożnic wzrostu, natomiast porównanie do
A.c.Archer's Dwarf' jest nieadekwatne u mnie, gdyz koreanki były zakupione
dużo póżniej.
Reasumując wszystkie trzy wymienione przez ciepie jodły rosną bardzo wolno.
Obie koreanki już szyszkują od dwoch lat, mimo że nie przekroczyły 50 cm.
wysokości.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2003-04-09 16:35:15

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Abies concolor 'Archer's Dwarf' > Mój egzemplarz po 8 latach ma około
80 cm z tym że rośnie w całkowitym zacienieniu.

Mój dopiero 40 cm. a ' lLutea' 30 cm.

> Obie koreanki już szyszkują od dwoch lat, mimo że nie przekroczyły 50 cm.
wysokości.

A jak jest z szyszkowaniem Pinus ' Hexe' , bo u mnie [ 60 cm średn.] już od
paru lat ładnie "pyli" i nic dalej? PP.

4. Data: 2003-04-10 15:56:04

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of 1stgreen

> A jak jest z szyszkowaniem Pinus ' Hexe'

Sprecyzuj Pinus ... 'Hexe'
:-) Bogusław

5. Data: 2003-04-10 16:24:09

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprecyzuj Pinus ... 'Hexe'
> :-) Bogusław

Gdybym to ja wiedział. Ma szpilki 8 - 10 mm. [12]. Stosunek wysokości do
szerokości jak 1:2. 2-igielna. Ale wiem na pewno że 'Hexe'. z importu.

6. Data: 2003-04-10 16:57:28

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of 1stgreen

> Gdybym to ja wiedział. Ma szpilki 8 - 10 mm. [12]. Stosunek
> wysokości do
> szerokości jak 1:2. 2-igielna. Ale wiem na pewno że 'Hexe'. z importu.

Szpilki to u krawca :-) igły,igły........
Tak na poważnie jesteś pewien że to sosna ???
Zajrzyj do Gogli i obejrzyj Abies procera 'Blaue Hexe'
igło-szpilki:-) środkowe do 10-12mm pokryte nalotem woskowym
niebieskawozielone.

7. Data: 2003-04-10 17:26:43

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

> Gdybym to ja wiedział. Ma szpilki 8 - 10 mm. [12]. Stosunek wysokości
do
> szerokości jak 1:2. 2-igielna. Ale wiem na pewno że 'Hexe'. z importu.

Może -Pinus mugo "Alpen Hexe" ?

Pozdrawiam
Kronopio
http://cronopio.geocad.katowice.pl

8. Data: 2003-04-10 17:44:49

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam : Pinus mugo 'Hexe' . A czy P. mugo 'Alpen Hexe' to synonim to nie
wiem.
PP.

Staw
Kupię wagon
Kosiarka na trzech kolach - VIKING MB 3 R
iglaki na balkon?
Wiatr i modrzew