iglaki na balkon?

1. Data: 2003-04-09 08:10:32

Temat: iglaki na balkon?
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jako zupełny laik w tym temacie zwracam się z prośbą o poradę, czy iglaki można
trzymać na balkonie? Jeżeli tak to jakie i kiedy je można tam zasadzić?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie
Izabella

2. Data: 2003-04-09 10:37:37

Temat: Re: iglaki na balkon?
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
można
> trzymać na balkonie? Jeżeli tak to jakie i kiedy je można tam zasadzić?

Iglaki szybko rosną, więc jeżeli już to raczej odmiany karłowe. Poza tym ważne
jest jaki to balkon. Jeżeli wystawiony na południe i w dodatku loggia lub inny
osłonięty od wiatru, to lepiej nie bo w gorące, słoneczne dni temperatura
dochodzi do 50 stopni przy stojącym powietrzu. W takich warunkach rosliny nawet
podlewane potrafią wyschnąć. Gdybym miał sobie coś posadzić na takim balkonie
wybralbym świerk Conica, może kosówka (karłowa), wytrzymała na słońce jest (u
mnie na skalniaku) choina kanadyjska (też karłowa). Wskazane są chyba jałowce,
ale raczej te pospolitsze. A poza tym - powodzenia. I tak wszystkiego będziesz
musiała nauczyć się sama.
Leszek

3. Data: 2003-04-09 11:37:09

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich 3 letnich doswiadczen z balkonem mamy i roslinami w donicach:
Dobrze rosna najpospolitsze jalowce, ktore przycinam wg uznania. Niestety,
klopotliwe sa zwlaszcza zima, bo trzeba je, tzn ich donice zabezpieczyc. W
tym roku niestety widze, ze bardzo ucierpialy. Za mamy przykladem poszli
inni sasiedzi i nakupowali tuje - tez wiekszosc z nich nie przezyla tej
zimy. Podejrzewam, ze z powodow tylko i wylacznie nieokrycia donic.
Pierwszego roku bowiem umiescialam donice w pudlach papierowych i w
przestrzenie poniedzy pudlem a donica nawpychalam styropianu i gazet. W tym
roku... niestety... myslalam, ze jeszcze zdaze, ale zima chwyciala szybko i
bardzo mocno i ... to moja wina....

Jednak sprawdzaja sie jak dotad rododendrony ! Obecnie maja duze paki
kwiatowe i mysle, ze jak tylko w koncu bedzie wiosna, to bedziemy cieszyc
sie pieknymi kwiatami.
A balkon ma powierzchnie ok 5-6 m2, wystawa poludniowa. Od polnocy i zachodu
sciany budynku.

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2003-04-09 12:34:43

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie pieknymi kwiatami.
> A balkon ma powierzchnie ok 5-6 m2, wystawa poludniowa. Od polnocy i zachodu

Zgadza się. Bardzo ważne jest zabezpieczenie przed mrozem. Ja proponuję nie
tylko otulać doniczki ale przede wszystkim odizolować donice od betonu na
którym stoją. Można postawić pod donice kawałki styropianu. Ja miałem balkon od
południa bez żadnej osłony od słońca przez cały dzień. Drzewko stało w wodzie a
liście żółkły. Tak rododendronom szkodzi przede wszystkim wysuszający, mroźny
wiatr, więc na balkonie powinno im byc dobrze.
Leszek

5. Data: 2003-04-09 16:23:44

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of
> [...]

> czy iglaki można
> trzymać na balkonie? Jeżeli tak to jakie i kiedy je można tam zasadzić?

Iglaki na balkonie to tak jak iglaki w pojemnikach w ogrodzie.
Wybieraj wolno rosnące.
U mnie w pojemnikach rosną Abies procera 'La Graciosa', Tsuga canadensis
,Minima'
Chamaecyparis obtusa 'Juniperoides' czy 'Nana Aurea'
Wybór jest ogromny , można posadzić również modrzewie Larix
kaempferi'Varley' 'Wehlen" czy "Wolterdingen'
W pojemnikach rosną ponadto karłowe jaśminowce np; Philadelphus "Monteau
d'Hermine'
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

Wiatr i modrzew
zima-wiosna-zima