Tort arbuzowy

1. Data: 2001-08-30 12:50:19

Temat: Tort arbuzowy
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Takiego ciekawego posta znalazłam przeglądając wiadomości.
Skoro nie wychodzi, to ja to puszczam jako samodzielnego posta :-))

--

Wkn

Wielkie Żarcie: www.gotowanie.wkl.pl

Do cholery. Dwa razy próbowałam to wysyłać jako samodzielny post, ale
nie potrafię (pewnie jestem blondynka), więc teraz jako odpowiedź na
inny (czy ktoś wie, o co mi chodzi ???)

Ktoś mnie prosił o tort arbuzowy. No i proszę, nie zapomniałam
tym razem:

TORT ARBUZOWY

Składniki na 12 porcji:

Biszkopt:
3 jajka
15 dag cukru
15 dag mąki
szczypta proszku do pieczenia

Nadzienie:
24 łyżeczki żelatyny (ło Jezu)
1/4 arbuza
1/2 melona miodowego
1 melon cantalupa
150 ml jogurtu naturalnego
5 dag cukru
1 opakowanie czerwonej galaretki
100 ml śmietany kremówki
1 pokruszona beza

1. Dno tortownicy o średnicy 26 cm wyłożyć pergaminem.
Jajka, cukier i 3 łyżki ciepłej wody utrzeć na puszystą
masę. Powoli wsypywać mąkę wymieszaną z proszkiem do
pieczenia, stale mieszając. Ciasto wylać do tortownicy,
wyrównać powierzchnię i piec ok. 20 min. w temp. 180 stopni C.
2. Upieczony biszkopt ostrożnie wyjąć z formy, odstawić do
wystudzenia, następnie usunąć pergamin.
3. Żelatynę zalać zimną wodą i moczyć ok. 5 minut. Melony i
arbuz obrać, 40 dag miąższu pokroić w kostkę, następnie
zmiksować. Pozostałą porcję miąższu zachować.
4. Zmiksowany miąższ połączyć z jogurtem i cukrem,
dokładnie wymieszać. Żelatynę podgrzać, następnie dodać do
masy owocowo - jogurtowej, wymieszać i wstawić do lodówki
na 1 godzinę.
5. Z pegaminu odciać pasek o szerokości ok. 10 cm i
ufomować brzeg wokół placka biszkoptowego. Na biszkopcie
rozłożyć tężejącą masę owocowo - jogurtową, wyrównać
powierzchnię. Tort ponownie wstawić do lodówki na 1 godzinę.
6. Tort polać galaretką przygotowaną wg. przepisu na
poakowaniu, wstawić do lodówki do stężenia na ok. 1
godzinę. Usunąć pergamin. Z pozostałej porcji melona i
arbuza wykroić kulki i ułożyć je na środku tortu. Śmietanę
ubić, przełożyć do szprycy i ozdobić brzeg tprtu, następnie
całość posypać pokruszoną bezą.

Przepis pochodzi z "Kolekcji dobrej kuchni" nr 101
Jeszcze go nie wypróbowałam, ale na zdjęciu wygląda efktownie ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-08-30 13:00:37

Temat: Re: Tort arbuzowy
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mld7o$nir$...@n...tpi.pl...
> TORT ARBUZOWY
>
> Nadzienie:
> 24 łyżeczki żelatyny (ło Jezu)
> 1/4 arbuza
> 1/2 melona miodowego
> 1 melon cantalupa

Swoją drogą, ciekawe co to jest melon cantalupa, bo miodowy to wiem jak
wygląda, może to wielkie żółte jajowate?

1. Data: 2001-08-30 13:26:22

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

Cantalupa ma szarą skórkę z białymi żyłkami, miąższ zdaje się lekko
pomarańczowy.

1. Data: 2001-08-30 14:42:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Swoją drogą, ciekawe co to jest melon cantalupa, bo miodowy to wiem jak
>wygląda, może to wielkie żółte jajowate?

wielkie zolte jajowate z bladym wnetrzem to miodowy, cantaloupe
to okragly i zielony po wierzchu i taki troche pryszczaty... w
jakby rowki. Ciekawa jestem czy to to samo co chanterais , oba sa
mocno pomaraczowe w srodku i taaaakie smaczne

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-08-30 15:25:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:2...@4...com..
.

> [...]
> jakby rowki. Ciekawa jestem czy to to samo co chanterais , oba sa
> mocno pomaraczowe w srodku i taaaakie smaczne

Serio zólte i jajowate to miodowe? Bo mi 3 tyg. temu jakis spec w Austrii
wciskal, ze miodowy to ten bardzo jasny z szarymi zylkami...
Ale chyba bezpieczniej bedzie Wam zawierzyc.

Pozdrawiam
niedouczona
--

Wkn