RE: Wierzba i antena satelitarna

From: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: RE: Wierzba i antena satelitarna
Date: 28 May 2002 16:27:46 +0200

Behalf Of Irek Zablocki

>Sluchajcie, wierzba (taka poskrecana) rosnaca w moim ogrodzie zakloca
odbior
>sygnalu telewizyjnego sasiada. Antena byla pierwsza niz drzewo. Problemy
>pojawily sie latem zeszlego roku. Nie ma watpliwosci, ze winne jest drzewo.
>Pytanie, czy przyciecie szczytu cos da? Prawdopodobnie trzeba bedzie
>przycinac tak co dwa lata. Jak to wplynie na kondycje drzewa? Wlasciwie
>zdecydowany jestem na sciecie calego drzewa. (W niektorych krajach
>niemieckich sadzenie tegoz podobno jest zabronione). Ale wole jeszcze Was
> [...]

Irek

To zalezy ktora odmiane wierzby posiadasz, jesli Salix babylonica
var.pekinensis ,Tortuosa' to ta akurat wzmacnia sygnal.
Byly przypadki ze nawet telewizor czarno-bialy odbieral w kolorach.
Jesli natomiast posiadasz wierzbe Salix matsudana 'Tortuosa Aureopendula' to
klopot jest wiekszy,faktycznie sygnal zanika lub obraz staje sie
trojwymiarowy.
I tutaj sa dwa wyjscia :

--Mozna zastosowac drzewa z atestem antyelektrostatycznym i tutaj sadzi sie
rzad 15-16 wierzb Salix daphnoides tylko z meskimi kotkami ,ktore przyjmuja
na siebie zle fale i odbior jest bez zaklocen.
--Druga mozliwosc to zakup srodka antyelektrostatycznego o nazwie
'Salixcaprol' i oprysk co 4 godziny do czasu zakonczenia mistrzostw
futbolowych.

Za rady nie dziekuj a wierzby nie wycinaj,gdyz to swietokractwo i moze
przyniesc pecha naszym futbolistom.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl