ciastka na wesele

1. Data: 2003-03-31 11:19:36

Temat: Odp: ciastka na wesele
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik brzoskwinia <M...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b6bqe7$qe7$...@a...news.tpi.pl...
> Cukiernicy z zawodu i zamilowania pomozcie, prosze.
> Poszukuje przepisow na ciastka na przyjecie weselne. Chcialabym zeby
byly
> pomyslowe i okazale (ciekawe smaki, ale rowniez wyglad). Problem w
tym, ze
> trzeba je przygotowac sporo wczesniej i musza wytrwac. Najlepiej
gdyby mozna
> bylo upiec sporo wczesniej jakies podklady, a dzien przed impreza
dodac do
> nich mniej wytrzymale nadzienie. Dodam jeszcze, ze impreza w lipcu,
> [...]

Nie mam pojecia, jaka jest polska nazwa.
W Szwecji to funkcjonuje jako "mazarin".
Lekko podluzna babeczka z kruchego ciasta, nadzienie m.in. z masy
migdalowej.
Szwedzi to polewaja lukrem, ale imho wtedy za slodkie.
Ostatnio zrobilam 40 (na tyle mam przepis) z pomyslem, ze wezme na
zajecia (akurat mialam urodziny ;-) ), ale moj maz po sprobowaniu
stanowczo odmowil oddania reszty "na zewnatrz" ;-)))).
Jedlismy je jakies 5 dni, zmian organoleptycznych nie zanotowano. ;-)

Jesli chcesz przepis, to przetlumacze, daj tylko znac.

Wnetrze babeczki to moze byc w sumie cokolwiek (tutaj sa tez takie z
jablkami i ubita piana z bialek z srodku), w jednej z ksiazeczek
Biblioteczki PD (to juz polskie, rzecz jasna) sa nawet babeczki
robione na ostro (oczywiscie ciasto wtedy nie jest slodkie ;-) ).

Babeczki mozna w duzej ilosci zrobic wlasnie kilka dni przed, a
nadzienie tuz przed (te z masa migdalowa piecze sie razem, ale imho
moga postac).

--
Pozdrawiam cieplutko,
Magda

1. Data: 2003-04-01 10:41:59

Temat: ciastka na wesele
Od: "brzoskwinia" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Z gory dziekuje za wsparcie.
Monika

1. Data: 2003-04-01 11:23:08

Temat: Re: ciastka na wesele
Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brzoskwinia" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nich mniej wytrzymale nadzienie. Dodam jeszcze, ze impreza w lipcu, wiec

Może kruche babeczki? Spody można upiec wczesniej i przechować, a tuż przed
imprezą dodać nadzienie. Babeczki ładnie udekorowane wyglądają naprawdę
okazale.

Kasia

1. Data: 2003-04-01 11:25:17

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brzoskwinia" <M...@w...pl> napisała:
> [...]
> nich mniej wytrzymale nadzienie. Dodam jeszcze, ze impreza w lipcu, wiec

Ja mysle, ze orzeszki sa dobrym pomyslem na taka okazje.
Przepis na orzeszki i na krem do nich znajdziesz w archiwum
grupy (jesli nie, to daj znac - sama poszukam).
Proponuje jeszcze zrobic wafle i szyszki (kukeski) z ryzu
preparowanego.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-04-01 11:30:53

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może kruche rurki??????
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2003-04-01 11:33:26

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> impreza dodac do
> nich mniej wytrzymale nadzienie. Dodam jeszcze, ze impreza w

Witam!
Polecam Ci mój przepis na brzoskwiniowca można go upiec wcześniej i w
lodówce przechowywać . Na zimno jest naprawdę smaczny i długo smaku nie
zmienia. Jak również blok którego można dużo narobić i przechowywać w
pergaminie .
Oto przepisy możesz je wcześniej wypróbować:
brzoskwiniowiec:

2,5 szklanki mąki
5 żółtek (białka na później zostawić)
1 kostka margaryny
szczypta soli
szczypta cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 budynie śmietankowe z cukrem (winiary)
3/4 litra mleka
puszka brzoskwiń duża
pół szklanki cukru pudru

Z mąki, żółtek, margaryny, pr. do pieczenia, soli i cukru zagnieść ciasto.
Wyrobić porządnie i podzielić na dwie części i włożyć do zamrażalnika na
około 2 godziny. Po wyjęciu utrzeć 1 część ciasta na tarce z grubymi
oczkami, lekko przygnieść i zapiec w piekarniku o temperaturze 180c przez 7
minut. W międzyczasie ugotować budyń i gorący wylać na zapieczone ciasto, na
budyń ułożyć pokrojone w paski brzoskwinie. Przygotować pianę z białek
ubitych z pół szklanki cukru pudru i tą pianę wylać na brzoskwinie. Na
koniec zetrzeć drugą część ciasta na białko i piec 35-40 min, w temperaturze
180 c. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Jest bardzo smaczne i ma kilka
warstw. Ja przechowuję je w lodówce.

Blok:

50 dkg mleka w proszku ale nie instant
1 kostka margaryny
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mleka
3 łyżki kakao
6 łyżek kawy inki ( w zastępstwie dobra jest naturalna kawa rozpuszczalna
ale trochę mniej 4 łyzki)
3 paczki herbatników takich twardych (Jutrzenka)
W misce mieszamy mleko w proszku z kakao i inką, dokładnie do tego łamiemy
herbatniki. W rondlu rozpuszczamy margarynę z cukrem i mlekiem do
zagotowania i zalewamy wrzątkiem suchą masę. Dokładnie wymieszać i
przełożyć
do uprzednio przygotowanej formy (jak do keksu) i zostawić do ostygnięcia
później wstawić do lodówki .
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-04-01 11:37:41

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisała:
> Może kruche rurki??????

Bardzo dobry pomysl, a jaki krem dac do rurek?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-04-01 11:42:47

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Michalska" <j...@s...pl> napisała:
> Polecam Ci mój przepis na brzoskwiniowca można go upiec wcześniej i w
> lodówce przechowywać . Na zimno jest naprawdę smaczny i długo smaku nie
> zmienia.

Nie jestem pewna, czy ciasto z budyniem wytrzyma dosc dlugo
bez objawow zepsucia... ja nie zaryzykowalabym tego.

> Jak również blok którego można dużo narobić i przechowywać w
> pergaminie .

Blok moze dluzej polezec.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-04-01 11:50:54

Od: "El@" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Michalska" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
(..)
> 50 dkg mleka w proszku ale nie instant
> (..)

Mam pytanie - a jakie to mleko? bo ja nigdy nie uzywalam....

El@

1. Data: 2003-04-01 11:56:57

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Joanna Michalska" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
> (..)
>
> Mam pytanie - a jakie to mleko? bo ja nigdy nie uzywalam....
>
> El@

Jest to mleko w proszku Krotoszyn z witaminami czy jakoś tak i nie jest
granulowane , można je zalać gorącym mlekiem z margaryną i cukrem i ładnie
się rozprowadzi na jednolitą masę.
Możesz poszukać w dziale dla dzieci albo przy mlekach.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

Jak to ladnie napisac? (FAQ)
potrawka z kurczaka
Naleśniki dla alergików
najśmieszniejsza rzecz..