Cypripedium reginae

1. Data: 2001-08-27 10:36:59

Temat: Cypripedium reginae
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

.Od Obuwika pospolitego (C.calceolus)........do Obuwika krolowej(C.reginae)

Moja przygoda ze storczykami gruntowymi zaczela sie gdzies 10 lat temu.
Pierwszym storczykiem zdobytym w Czechach byl Obuwik pospolity.
Robilem wszystko przez pierwsze 4 lata aby go zabic!!! (Bardzo dobra ziemia
,czeste nawozenie,obfite podlewanie)
Co roku byl mniejszy ale zabic sie nie dal.

W piatym roku uwierzylem literaturze obcojezycznej i posadzilem go w piach
,sadzac ze teraz to juz padnie.
Jakie bylo moje zdumienie w przyszlym roku kiedy mi zakwitl po tym wszystkim
co mu zrobilem.
Doszedlem do wniosku ze to musza byc bardzo zywotne rosliny i zaczalem je
uprawiac w ogrodzie zdobywajac coraz wiecej gatunkow.
Dzis z perspektywy czasu sadze ze jest to latwa roslina jesli spelni sie jej
podstawowe wymagania

W tym roku zakwitła mi spora grupa storczykow gruntowych i C.reginae
(Obuwik krolowej)
zapraszam na moja strone, umiescilem kilka zdjec kwitnacych storczykow,moze
jeszcze kogos(P.Siciarski) uda mi sie namowic do uprawy tych cudownych
kwiatow.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

2. Data: 2001-08-27 19:57:16

Temat: Re: Cypripedium reginae
Od: "Too old ....." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJIEFACJAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> [...]
storczykow,moze
> jeszcze kogos(P.Siciarski) uda mi sie namowic do uprawy tych cudownych

Mam taki zamiar ,choć są pod ochroną .
Kiedyś niedaleko Cieszyna chodziłem po łąkach stoczyków. Extra rośliny.

--
pozdrawiam ja i moje muszlowce
j...@p...pl http://republika.pl/jkch1- troche o mnie, rekinach

3. Data: 2001-08-28 08:39:06

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-08-28 10:42:01

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJKEFMCJAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
[...]
> Nie wiem czy w Polsce rozmnaza sie rosliny w ten sposob-na zachodzie to
> codziennosc.
Żartujesz sobie Bogusławie. ;-)))
Zobacz:
http://www.storczyki.org.pl/zrodla/rozmnazanie.html
http://www.storczyki.org.pl/zrodla/zaborze.html
http://www.isk.skierniewice.pl/nowosci/nowe.htm#Rozm
nażanie roślin
http://www.isk.skierniewice.pl/rozne/wydawofe.htm
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_16_14.a
sp
To tylko znikoma część na ten temat.
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2001-08-28 10:55:17

Temat: RE: in vitro
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

To ze inne rosliny rozmnaza sie w ten sposob w Polsce to wiem, mnie
konkretnie chodzi o storczyki gruntowe a nie epifity .:-))
Pozdrowienia.
Bogusław Radzimierski

6. Data: 2001-08-28 12:54:42

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Moja przygoda ze storczykami gruntowymi zaczela sie gdzies 10 lat temu.
(...)
> [...]
> Doszedlem do wniosku ze to musza byc bardzo zywotne rosliny i zaczalem je
> uprawiac w ogrodzie zdobywajac coraz wiecej gatunkow.
Miałam ochotę kupić obuwnika pospolitego,
ale sprzedawca twierdził, że to roślina jednoroczna
i nie przeżyje zimy, więc zrezygnowałam. :-((
A piachu i jałowej ziemi u mnie w brud (w dużej części już obsadzonej różnymi
roślinami) .
Zachęciłeś mnie do uprawiania tej rośliny. :-)))
Przy następnej okazji kupię.
Pozdrawiam Krystyna

7. Data: 2001-08-28 13:10:41

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Bedziesz miala okazje w Skierniewicach napewno beda w sprzedazy.
Oprocz piachu musisz jeszcze znalezc miejsce gdzie bedzie sporo cienia,
najlepiej gdzies od polnocy.

8. Data: 2001-08-28 15:16:25

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ze inne rosliny rozmnaza sie w ten sposob w Polsce to wiem, mnie
> konkretnie chodzi o storczyki gruntowe a nie epifity .:-))
No tak powinienem był wpaść na to, jakżeby inaczej mogło być.
:-)))
Pozdrawiam Jerzy

9. Data: 2001-08-28 17:27:13

Od: "Too old ....." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJCEGCCJAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

To ja też jadę - to rzut beretem .

10. Data: 2001-08-31 14:56:13

Od: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message news:9mg47q$i58$1@news.tpi.pl...

> [...]
> roślinami) .
> Zachęciłeś mnie do uprawiania tej rośliny. :-)))

Jednoroczna?!? Sprzedawca bujal jak najety ;) Ta roslina zyje 10 lat... zanim
pierwszy raz zakwitnie :) A potem jak najbardziej powtarza kwitnienie. Oczywiscie,
na zime ma prawo szlag trafic zielone nad ziemia, ale pod powierzchnia bedzie
sobie cos czekac do wiosny :) Rzecz jasna, o ile cos/ktos temu czemus nie
zaszkodzi :)

Sprawa jest o tyle tajemnicza, ze nasz obuwik wystepuje na dosc roznych
stanowiskach i w literaturze spotyka sie dosc sprzeczne informacje... Wiec
znacznie bardziej wartosciowe sa doswiadczenia Boguslawa :)

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

--
Polskie Towarzystwo Miłośników Orchidei