RZS a ciąża

1. Data: 2002-11-29 07:51:55

Temat: RZS a ciąża
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
poszukuje informacji na temat kobiet chorych na reumatoidalne zapalenie stawów
(leczonych solami złota), które spodziewają sie lub posiadają juz dzieci.
Interesuja mnie doświadczenia własne, opinie specjalistów i namiary na
literaturę.
z góry dzieki za pomoc.

Magik

2. Data: 2002-11-29 09:50:09

Temat: Re: RZS a ciąża
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> poszukuje informacji na temat kobiet chorych na reumatoidalne zapalenie
stawów
> (leczonych solami złota), które spodziewają sie lub posiadają juz dzieci.

Witaj,
Jedyne czego dowiedziałam się od reumatologa, to że w trakcie ciąży objawy
RZS są słabsze lub w ogóle ustępują, a potem pojawiają się od nowa.
I że u dzieci matek z RZS trzeba uważnie przyglądać się na USG serduszku, bo
występuje większy (niż statystycznie) procent wad serca. Warto zrobić takie
"specjalne" USG pod tym kątem.
Wybacz za słownictwo, ale ja jestem prostą kobietą, nie lekarzem ;-)

Ola

testy any-hiv
Pytania na specjalizację - stomatologia
Gestos kosci