testy any-hiv

1. Data: 2002-11-29 00:28:56

Temat: testy any-hiv
Od: "paola" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie mozna takowe wykonac w wa-wie i to najlepiej za darmo?
zawsze to milej jest sie upewnic ;)

pozd.

2. Data: 2002-11-29 11:23:02

Temat: Re: testy any-hiv
Od: k...@o...pl (kompas) szukaj wiadomości tego autora

w sanepidzie na skrzyzowaniu zelaznej i chlodnej w pokoju nr 17. jest
bardzo mila pani doktor, w dodatku zna sie na rzeczy. kosztuje ta
przyjemnosc 22 zl a jak chcesz za darmo to chyba musisz isc do lekarza
pierwszego kontaktu po skierowanie (ale nie jestem pewien czy to tak
dziala).
na wyniki czekasz 1-5 dni.
poza tym 100%-pewne badanie jest po 3 miesiacach od potencjalnego
zakazenia. stad tez wybieram sie tam w polowie grudnia, chociaz raz juz
bylem :-D
poza tym mozna zrobic test oparty na biologii molekularnej chyba w
szpitalu zakaznym na Banacha. wynik pewny w 100% dostajesz po 20 minutach.
tyle tylko, ze koszt to 740 zl - a co to zmieni?

pozdro

3. Data: 2002-11-29 11:24:25

Od: k...@o...pl (kompas) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-11-29 16:04:48

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> poza tym 100%-pewne badanie jest po 3 miesiacach od potencjalnego
> zakazenia. stad tez wybieram sie tam w polowie grudnia, chociaz raz juz
> bylem :-D

Jan Kochanowski, w pieśni o spustoszeniu Podola, napisał:
"Cieszy mię ten rym: Polak mądr po szkodzie"
"Nowe przysłowie Polak sobie kupi, że przed szkodą i po szkodzie głupi"

5. Data: 2002-12-01 18:21:49

Od: "Marta" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik paola <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:as6cfp$1eh$...@n...tpi.pl...
> Gdzie mozna takowe wykonac w wa-wie i to najlepiej za darmo?
> zawsze to milej jest sie upewnic ;)

Hm
Mnie zbadali krew w momencie kiedy ja oddawalam :-) jako dawca.
Po tygodniu albo mialam wyniki i juz :-)

Marta

6. Data: 2002-12-16 22:45:25

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdy oddaje sie krew w szpitalu i biora probna dawke coby przebadac czy sie
nadaje to badaja takze pod katem Hiv?

Magda

7. Data: 2002-12-17 16:03:15

Od: "Małgorzata Martyniak" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2002-12-17 16:08:53

Od: "Goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka <m...@p...wp.pl> napisał(a):

> A gdy oddaje sie krew w szpitalu i biora probna dawke coby przebadac czy sie
> nadaje to badaja takze pod katem Hiv?
>
> Magda

Jak oddajesz krew a mialas przypadkowe kontakty seksualne przez ostatni rok,
albo inne ktorych nie jestes pewna - nie mozesz oddac krwi.Chyba wypelniacie
ankiete przed badaniem lekarskim?
Honorowe krwiodawstwo nie sluzy do badan pacjentow, poniewaz maja
watpliwosci. Bada sie krew, zeby byla bezpieczna do przetoczenia.

9. Data: 2002-12-17 17:42:50

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goska" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
rok,
> albo inne ktorych nie jestes pewna - nie mozesz oddac krwi.Chyba

I wystarczy napisac ze nie mialo sie przypadkowych kontaktow?Uwierza?:-)

> Honorowe krwiodawstwo nie sluzy do badan pacjentow, poniewaz maja
> watpliwosci. Bada sie krew, zeby byla bezpieczna do przetoczenia.

To zrozumiale,ale chyba takze badaja pod katem Hiv?

Magda

10. Data: 2002-12-17 23:07:14

Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> I wystarczy napisac ze nie mialo sie przypadkowych kontaktow?Uwierza?:-)

Uwierza. Ale pomysl ze to TY masz byc biorca krwi i masz swiadomosc ze ktos
tez mogl tak sobie napisac - zeby nie miec klopotow - wiedzac ze moze byc
nosicicelem - HIV lub WZW - i mu uwierzyli. Bo to wszystko polega na
zaufaniu - nikt nikogo nie sprawdza na wykrywaczu klamstw.

> To zrozumiale,ale chyba takze badaja pod katem Hiv?

Badaja. Ale jesli do zakazenia doszlo niedawno - to testy tego nie wykaza -
a krew jest juz zarazona i po przetoczeniu zarazi biorce.

Jesli wiesz ze mozesz byc nosicielem jakiegos paskudztwa - to miej w sobie
na tyle czlowieczenstwa zeby wylozyc kilka zlotych i przebadac sobie krew w
normalnym laboratorium a nie narazac czyjes (kto wie czy jednej osoby?)
zycie dla zaoszczedzienia w sumie to bardzo malej kwoty.
Bo pomysl ze ktos inny tez zechce sobie tak zaoszczedzic. A biorca mozesz
byc Ty, ktos kogo kochasz, Twoje dziecko lub przyjaciel.

Pozdrawiam
Agnieszka
--
http://www.zwierzeta.cisza.pl/