Rachunek za gaz 875 PLN listopad i grudzien (grzanie+woda) Duzo czy malo?

1. Data: 2005-01-27 12:39:33

Temat: Rachunek za gaz 875 PLN listopad i grudzien (grzanie+woda) Duzo czy malo?
Od: "Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jestem ciekawy jaki rachunki dostaja inni uzytkownicy domkow. Wczoraj
przegladnalem rachunek za gaz (woda plus grzanie) rodzicow i zobaczylem tam
kwote 875 PLN. Nadmienie ze dom jest wybudowany w latach 90-tych Okna maja
10 lat - nie sa jakie nie wiadomo szczelne ale "wiatr" przez nie nie wieje.
Dom ma powierzchnie dosc duza (330 m2) tyle ze jest niby (to slowo chyba
dobrze okresla to) miedzy kondygnacjami ocieplony (styropian 5 -10 cm) 3
poziomy - piwnica,garaz; część mieszkalna, poddasze skosy - sama blacha)
Oczywiscie sa spore mostki miedzy scianami (konstrukcja jest typu pol
kondygnacji schody ...) Instalacje zostala wykonana 4 lata i jest "dosc"
nowoczesna - tradycyjny "Viessman" z zasobnikiem wody (tak sie to chyba
pisze) Jest kominek ale jest raczej malo palone, bardziej stanowi ozdobe.
Dom ma grube sciany (kazdy wie ze z tego to raczej malo co wynika) -
pustak Max, 2cm styropianu, pustak Max - gdy byl budowany to styropian byl
prawie nieosiagalny lata poczatek lat 90.
Reasumujac 110 metrow nieocieplonego domu, dwie osoby (grzanie wody i w
kuchni kuchenka) rachunek 875. Czy to nie jest duzo ? jak na ten cieply
okres zimy ? Rodzice chca ocieplic ten dom (spory wydatek) i zastanawia
mnie o ile mozna zmniejszyc te koszty. Pytanie do Was? Powierzchnia domu ,
typ pieca, typ okien, typ ocieplenia (ile cm welny czy styr.) kominek (ile
m3 drewna) --->> rachunek za gaz 2 miesiace (listopad , grudzien - ten
rachunek obejmuje 12.11.04 - 12.01.05 nowe ceny gazu sa od 1 stycznia :(

Jestem na etapie budowy domu sam takze i Ciekawi mnie np. ile
rzeczywiscie daja zysku np. piece kondensacyjne w porownaniu z tradyc. ile
dac ocieplenia etc. Wiem za wiegiel jest najtanszy i tak dalej ale zawezmy
dyskuje do parametrow (interesuja mnie realne zyski nie dyskuja typu ze piec
ma 107 % wieksza sprawnosc etc. )
dom powierzchnia
okna typ
ocieplene typ
piec typ
ile osob w domu
gaz zuzycie (m3 lub PLN)
kominek zuzycie (m3 lub PLN)
(moze cos przeoczylem ?)

Milo bylo by gdybym dostal informacje na temat poprzedniego roku takze
(zuzycie gazu ....)

Sorry za tak dlugi wywod

Pawel G

2. Data: 2005-01-27 13:04:48

Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> maja
> 10 lat - nie sa jakie nie wiadomo szczelne ale "wiatr" przez nie nie
(ciach..)
u mnie za 2 miesiące (listopad-grudzień) wyszło 740pln, dom ponad 300m2,
piwnice częściowo ogrzewane (2 duże pomieszczenia), dwie kondygnacje
całkowicie ogrzewane + strych nieocieplony (oczywiśćie tylko skosy). Ściany
z maxa + 5cm styropianu + kratówka, (razem ponad 50 cm) kocioł junkers
eurostar + zasobnik 140 litrów, 6 osób w odmu, gaz do ciepłej owdy, kuchni
(poza piekarnikiem) i oczywiście ogrzewania. W zeszłym roku o ile pamiętam w
tym okresie było ok.1200pln, ale zima była znacznie chłodniejsza

3. Data: 2005-01-27 13:08:34

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> Witam,
> Jestem ciekawy jaki rachunki dostaja inni uzytkownicy domkow. Wczoraj
> przegladnalem rachunek za gaz (woda plus grzanie) rodzicow i zobaczylem tam
> kwote 875 PLN.

Widze, ze jednak zawsze jest cos za cos.. Ja za ok 1000zl ogrzewam dom przez
5 - 6 miesiecy w roku, ale niestety codziennie musze rozpalac w piecu :(

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

4. Data: 2005-01-27 13:52:03

Od: "Darek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Wszystko zależy od pogody oraz od temp. jaką osiągacie w pomieszczeniu. O
tym nic nie piszecie:(

Za grudzień dom 125m2 = 250 PLN ( 23 stopnie C)

Pozdrawiam
Darek

5. Data: 2005-01-27 16:15:27

Od: "Seba" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> tym nic nie piszecie:(
>
> Za grudzień dom 125m2 = 250 PLN ( 23 stopnie C)

masz racje :)
pogode to raczej wszyscy mielismy taka sama, a u mnie temperatura w dzien 21
a w nocy 19

6. Data: 2005-01-28 08:29:08

Od: "Pawel Gil" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za udzial w dyskusji
Pawel G

http://www.gazeta.pl/usenet/

7. Data: 2005-01-30 20:43:01

Od: "Profil1" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
To jeszcze pikus.
Ja mam parter 2rodzinnego domu. Za ostatnie miesiace zeszlego roku placilem
ok 350PLN za jakies 70m2, a po prawdzie grzalem poza jednym pokojem i
korytarzem, takze bylo pewnie z 50m2. Dom ma mury na poltorej cegly, czyli
cos ok. 42cm z tynkiem, polowa okien wymieniona na nowki - patrze ci ja
przedwczoraj na licznik ciepla (mam centralne z miasta) a tam zuzycie ok.
26GJ, co sie przeklada (place polowe) na jakies 600pln za 19 dni od
ostatniego pomiaru. A do diaska w najwiekszym pokoju na noc zakrecam
grzejnik, w sypialni dogrzewam troche pradem, a lazienka jest dosc chlodna
(grzejniko-suszarka ok 600W). Chyba sie musialo cos z licznikiem pochrzanic.
Przeciez u mnie na pomorzu ostatnimi czasy temperatury oscyluja w
okolicach -2 st. C, NIE -22 !!!!
Nie wiem co to bedzie, jak mi rachunek przyjdze na 900PLN

Izolacja akustyczna
Zestawy wypoczynkowe.
lodówka "wycieka"..?
jak nie przegiąć z długością półki?