Rak żołądka - gdzie operują?

1. Data: 2001-03-18 07:41:53

Temat: Rak żołądka - gdzie operują?
Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama ma raka żołądka. Podobno gdzieś blisko wylotu do jelit.
Prawdopodobnie niezbędna jest operacja. Teraz czekają na wynik badania
próbki. Gdzie w Polsce są najlepsi specjaliści w tej dziedzinie? Gdzie w
Warszawie jest szpital którym się zajmują takimi sprawami? Jakie są szanse
wyleczenia? Czy chory ma szansę powrotu do normalnego życia po operacji? Czy
można przyjmować preparaty witaminowe jak Centrum, witamina C, itp. bez
zgody lekarza. Jakie są inne medykamenty które mogą pomóc a których nie
przepisze lekarz? Jaka dieta jest zalecana w takich przypadkach?
hans1

2. Data: 2001-03-19 14:11:14

Temat: Re: Rak żołądka - gdzie operują?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> próbki. Gdzie w Polsce są najlepsi specjaliści w tej dziedzinie? Gdzie w
> Warszawie jest szpital którym się zajmują takimi sprawami?

kazdy oddzial chirurgiczny potrafi wykonywac takie operacje

> Jakie są szanse
> wyleczenia? Czy chory ma szansę powrotu do normalnego życia po operacji?

Na to pytanie odpowie chirurg po operacji, gdy oceni wielkosc guza,
rozleglosc i stosunek do sasiednich narzadow - naciekanie, powiekszenie
wezlow chlonnych itp.

> można przyjmować preparaty witaminowe jak Centrum, witamina C, itp. bez
> zgody lekarza.

poki co raczej nie
mala rada - jak nie ufasz lekarzowi to go zmien ale nigdy
nie bierz czegokolwiek poza jego plecami.

> Jakie są inne medykamenty które mogą pomóc a których nie
> przepisze lekarz?

przypuszczam, ze nie ma

> Jaka dieta jest zalecana w takich przypadkach?

na pewno lekkostrawna, po operacji lekarz moze zalecic specjalna
diete tak aby uniknac tzw. "dumping syndrome" - prosze o te
zalecenia dokladnie zapytac lekarza

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

pytanie - spalanie
medtronic heart simulator, medtronic Intersim1.1
Odczytywanie kodu genetycznego
Pryszczyca?
jak wygląda ekg?